01/09/2016

Budoucnost obsahu webu?

Webové stránky navštěvujeme za jediným účelem – získat informace......polední menu, otevírací doba, kontaktní údaje, možnost platby kartou, kurzy měn, cena vstupného, cena paliva, odlety a přílety...

Vše vždy hledáme na jednotlivých stránkách a porovnáváme. Každá stránka ovšem zobrazuje stejné informace odlišně a některé informace ani nezobrazí. Tvoří se stránky, které jsou obsahově podobné pouze s jinou vizuální podobou. Nějaký čas tedy zabere načtení, vykreslení a především orientace v samotném obsahu stránek.

Co kdyby ovšem kromě specifického vzhledu byl obsah stránek popsán také jednotným formátem?

Formát, který by byl navržen odborníky, každému by se zobrazil v dobře známé podobě, obsahoval by jen potřebné informace a vyvíjel by se s potřebou doby. Dodržováním formátu by tak vznikly nové možnosti práce s obsahem – data z více zdrojů pro další využití by jednoduše mohl použít kdokoli a kdekoli ve svém projektu.

Obdobu známe z RSS čteček, kdy pomocí různých aplikací pro čtení těchto zpráv lze ze zadaného zdroje zobrazit stručné informace. Aplikace a vyhledávače již na podobném principu s těmito daty pracují zároveň. Například dokáží zobrazit počasí a fotografie místa s přesnou trasou na mapě včetně poplatků a dopravní situace a upozorní nás, že v době, kdy na místo dorazíme, již může být zavřeno – to vše bez nutnosti navštívení stránek poskytovatelů.

Začíná se klást důraz na efektivitu a funkčnost. Namísto snahy vizuálně zaujmout vítězí ti, kteří usnadňují práci s informacemi.

Martin Velfl
Interaction Designer

No comments: