21/12/2016

Dove je love

Jak pro markeťáky, tak pro fanoušky. Sociální sítě Dove jsou s Nydrle již od roku 2014 a představují pro nás každodenní kontakt s komunitou velmi loajálních a oddaných žen, které mi, musím se přiznat, přirostly k srdci.


Danča loves Dove



Dove je hodně specifická značka, která ženám nabízí nejen kvalitní kosmetické výrobky, ale snaží se jim také zvednout sebevědomí a propagovat hodnoty, které jsou blízké skutečným ženám. Snaží se jim předat zprávu, že každá žena je jedinečná a krásná.

Netrvalo dlouho, abych pochopila, že cílovka Dove je prostě svá a stejně tak i její fanoušci na Facebooku. Ženy jsou se značkou spřízněné, rády o produktech na stránce debatují a produkty si vzájemně doporučují. Na sociálních sítích se tak vlastně úplně přirozeně buduje komunita se zájmem o kvalitní kosmetiku a s podobnými hodnotami, které ctí Dove.

Díky tomu se vloni v létě zrodil nápad fanoušky za jejich věrnost odměnit. Vybrali jsme nejvíce aktivní uživatelky na FB stránkách a uspořádali pro ně event - welness večer a testování nových produktů Dove DermaSpa, které právě přicházely na trh.





Událost byla povedená, účastnice byly z večera nadšené a posílaly děkovné zprávy. My jsme zatím nápad postupně rozvíjeli a vznikl nápad další. Z fanoušků na FB vytvoříme ambasadorky. Ty se totiž ke značce hodí mnohem víc než trendy influenceři, blogeři a youtubeři.

A tak jsme postupně začali ženy znovu oslovovat:

"Milá Amélie,


všimli jsme si Vás mezi našimi fanoušky, a protože výjimečné ženy a Dove patří k sobě, chtěli jsme poprosit, zda byste se stala naší ambasadorkou. Zasílali bychom Vám naše produkty, Vy byste je testovala a hodnotila, jak jste s nimi spokojená. Můžeme díky tomu zlepšovat Dove přesně tak, jak skutečné ženy potřebují. Pomůžete nám?


Váš Dove"


Ohlasy žen byly a jsou dodnes báječné! Většina z nich s námi maximálně spolupracuje a vždy se těší na další aktivitu. Ambasadorkám rozesíláme nové produkty jako prvním k otestování, ptáme se jich na názor a zasíláme jim dárečky k významným dnům.

Uživatelský příspěvek z galerie krásných kamarádek


Na oplátku od nich získáváme soukromý feedback skrze dotazníky a veřejný feedback přes sociální sítě. Ženy jsou aktivní primárně na FB, pokračují však i za jeho hranice na Instagram, Twitter, do internetových diskuzí, a to zcela dobrovolně.

Příkladem je třeba takový příspěvek na FB a komentáře pod ním.


Aktivně s ambasadorkami pracujeme rok. Nyní jich máme celkově 63, z toho 32 pro Slovensko a 31 pro Českou republiku. Spolupráce nám přinesla mnoho cenných dat a feedbacků k jednotlivým produktům z dotazníkového šetření. Na sociálních sítích nám díky těmto ambasadorkám roste engagement, pod příspěvky máme hromadu komentářů a inbox plný zpráv. Community Managerka se na stránkách Dove tedy opravdu nenudí.

Musím říct, že je to radost, když máte stránku plnou lásky a vřelých slov namísto hejtrů, se kterými se v dnešní době musí hromada FB profilů vypořádávat.

A za to vám, ženy, děkuji :)




Dana Kultová
social media specialist

No comments: