09/06/2017

Designéři z nydrle na konferenci By Design

Lukáš


Vlak v nás probudil vzpomínky na cestu z podzimního teambuildingu, kdy jsme se pařili ve vagonu s perskýma kobercema na stropě. Vedro jako kráva zaháněla Týna vějířem vytvořeným z lístku na konferenci. Na rychlosti vlaku to ovšem moc nepřidalo, a tak jsme se trmáceli do Bratislavy dobrou 4hodinu.



Už při zmateném výstupu na hlavním nádraží nám bylo jasné, že o naší účasti na konferenci rozhodne Martinův orientační smysl (akvarijní rybičky). Dodnes mu nevěřím, že nám chtěl všechny ty uličky a náměstíčka prostě jenom ukázat. Nakonec jsme hostel našli. Postel jsme taky našli. Nic zajímavějšího se toho dne už nestalo.

Před divadlo, kde se konference konala, jsme dorazili včas. Dokonce tak moc včas, že jsme tam byli snad první! Proto jsme následující čtvrthodinu kroužili postranníma uličkama, aby se Martin s Týnou necítili trapně, že stepujem před vchodem. Zbytek dne byl náročný jak fyzicky, tak psychicky. Ve zkratce: mrtě lidí, svačina, žádný místo na nohy, svačina, litry redbullu, fail s obědem, furt žádný místo na nohy, svačina, redbull, konec. To vše prokládané pár dobrýma a pár slabšíma přednáškama. A jak jste si mohli všimnout, redbully a svačiny byly zdarma.




Neděle byla za odměnu. Po romantickém výšlapu na bratislavský hrad jsme nasedli do vlaku směr Praha, kam přes víkend zvládli namontovat klimatizaci, takže cesta zpět byla o chlup příjemnější.

Nejlepší přednáška


Jonathan Lee, Google

Jonathan Lee, Google, zdroj obr.: bydesignconf.com


Jeden z lidí, kteří stojí za rebrandingem Googlu a Material designem. Byla radost sledovat, jak vznikal kompaktní a promyšlený systém, jak všechno spolu funguje a jak každá barva, tvar a animace má svůj smysl.



Co se nám s Týnou líbilo nejvíc, bylo, že se podělil i o designy, které se nakonec nepoužily. Měli jsme tak možnost nahlédnout na potenciální loga Googlu. Nutno podotknout, že si nakonec vybrali správně.




zdroj obr.: design.google.com


Dojmy


Pohodlí je půlka úspěchu a já měl prostě problém poskládat svoje sportovně vypracovaný nohy mezi sedačky. Trošku zklamání jsem pociťoval i z přednášek, kdy jsem očekával, že to bude nejlepší konference, na který jsem kdy byl - alespoň podle Martina, který se ByDesignu účastnil dva roky zpátky. Navíc se na poslední chvíli kvůli nemoci omluvil Hartmut Esslinger - asi největší tahák letošního ročníku. Jeho přednáška byla nahrazena Skype callem, kdy ho vyzpovídala Debbie Millman pro svůj podcast "Design Matters". Co ale ByDesignu nesmim upřít a za co to všechno stálo, je, že je člověk tak nakopnutej inspirací, že má chuť se zvednout, jít domů a začít něco tvořit. Příště jedu zas!

Martin




Mark Porter ukázal, že léta strávená v tisku lze využít při rebrandování celé komunikace televizní stanice a jít ještě mnohem dál.

odkaz na video

Logo Reel studia Mucho z roku 2012 sklízí úspěch i po letech. Jednoduše, keep it simple.

odkaz na video

Osobitý styl ilustrátora Jamese Jarvise dává prostor uvědomit si, že sebelépe technicky provedená ilustrace se nevyrovná té, která nese myšlenku.

Debbie Millman, autorka oblíbeného podcastu Design Matters, nás nechala zavzpomínat na dětství. Díky prolistování obrázků, které namalovala, když jí bylo 7 let, zjistila, že mohla dělat, co jí baví už mnohem dříve. Logotyp, který totiž tehdy namalovala na dodávku, předurčil tvorbu neméně známých log pro značky jako jsou Burger King, Häagen-Dazs nebo 7UP.

Rejane Dal Bello: Práce pro Alzheimer Nederland (vizuální identita)
zdroj obr.: http://studiodumbar.com/


Josh HigginsMore Obama. More money
Při práci na kampani pro Obamu zkoušeli různé verze stránek, kam lidé mohou posílat příspěvky na podporu kampaně, a ukázalo se, že když je více vidět na obrázku Barack Obama, lidé formulář spíše odešlou. Vybraná částka dostahovala astronomických hodnot.


Týna


Nejlepší přednáška? Vizuální a grafické studio Mucho.




Korporární identity tam lítaly jedna přes druhou. Jsou fakt dobří. Co mě ale hodně zaujalo, byl proces práce při vytváření etiket vín. Co je lepší, než když vám designér ukáže, jak se k tak svělému vizuálu vůbec dostal? 




Celkový dojem



Jak už napsal Lukáš, zklamání nebylo jen z místa na nohy v divadle, ale také celkově z přenášek. A zklamání nebylo zrovna malé. Pokud bych to měla srovnat například s Mouvo festivalem, který je sice v jiném duchu, ale velmi se podobá, tak Mouvo jednoznačně vítězí obsahem. ByDesign zase vede organizačně - nikde ani chybička produkce.


Ale co, milujeme tu atmosféru konferencí se starými, současnými i budoucími kolegy, kde společně čerpáme inspiraci do dalších projektů.

Martin, Týna, Lukáš
Připravili:
Lukáš Moser, graphic designer
Martin Velfl, interaction designer
Kristýna Šťastná, graphic designer

No comments: