16/08/2016

Patero dobrého e-mailingu


Jak e-mailingem zákazníky lákat a ne ztrácet? Přečtěte si pět jednoduchých zásad.


1. Předmět e-mailingu vládne
Pokud se do e-mailingu pustíte, obvykle si přejete, aby zákazník e-mail otevřel. Předmět e-mailu je taková klika od dveří. To je důvod, proč by měl být nepřehlédnutelný a tak lákavý, aby na něj adresát zatoužil kliknout. Jinak ani nedostanete šanci předvést, co pro něj máte.

Délka předmětu by neměla přesáhnout 50 znaků. To je užitečné pravidlo, které vás donutí vypíchnout to nejdůležitější. Ovšem pozor, abyste nenudili. Vyplatí se dát klice originální a nápaditý tvar. Vzbudit zvědavost.

Jak na to, ukazuje třeba předmět newsletteru jednoho domu s módou. „Vlezte nám do kalhot“ je pobídka, které málokdo odolá. Na druhou stranu „Výzva k úhradě faktury č. XY“ zákazníkovi vžene slzy do očí. A nejen proto, že má platit.


2. Pozitivně. I to negativní
Pozitivní vyznění je esencí reklamy. A e-mailingu obzvlášť, vzhledem k objemu informací, který tímto kanálem k zákazníkovi putuje. Proto by z textu vždy mělo vyznívat, že je to príma. Nebo to minimálně není tak hrozné. Ať už jde o cokoli.

Že formulace textu určuje, jak vyzní i vlastně neutrální informace, je zřejmé z následujícího příkladu:

Zpracování vaší objednávky může trvat až 2 dny.
x
  Maximálně dva dny a svou knihu sevřete v náručí!

Asi sami cítíte ten rozdíl.



3. Zlaté pravidlo
Nepište toho moc. Nikdy. A než byste se opakovali, to si radši usekněte obě ruce. Cílem e-mailingu je předat informace o tom podstatném, případně probudit zájem. Ne podat ucelený přehled desetileté historie. Ať je pro vás jakkoli zajímavý.


4. Ať to není hutné
Vyhněte se hutným masám textu. Čtenáři je špatně tráví a může se stát, že vám po prvním pohledu utečou. Užitečnou pomůckou jsou nadpisy jednotlivých odstavců, které text odlehčí a zároveň pomohou v případě, že čtenář po textu pouze klouže očima. Opticky text rozbíjí i boldování.


5. Ať to není nelidské
Nikdo nemá rád, když mu píše robot. Nebo právník. I v marketingové komunikaci si můžete dovolit přiznat, že jste lidé. Formální obraty a psaní v trpném rodu („číslo bude převedeno...“) ještě nikomu na pozitivních emocích nepřidalo.

 Fakturační doklad pro rezervaci SH55SA” nebo “Jsem faktura číslo 8956 a jsem úplně celá zaplacená“? Řekněte sami, co se vám líbí víc.

No comments: