Lidé na sociálních sítích uspokojují nejenom své komunikační a sociální potřeby, ale také tam často hledají cokoliv, co je vytrhne od každodenních starostí. Denně konzumují tuny nesouvisejících podnětů a hledají v nich něco ohromujícího, zajímavého, překvapujícího a zábavného.
zdroj: neilpatel.com |
Vizuální a estetické potěšení lze získat především na obrazově orientovaných sítích jako je Instagram a Tumblr, zatímco na Facebooku lidé uspokojují spíše emotivní a sociální potřeby.
Jistě, krásné příspěvky přináší vizuální potěšení, ale to je samo o sobě těžko měřitelné. Záleží samozřejmě, jak je nastavená propagace příspěvku, ale ve většině případů se příspěvky tohoto typu nesetkají s velkým počtem reakcí (komentářů, lajků a emotikon).
Z toho by se dalo vyvodit, že vizuálně silný obsah je vhodný primárně pro přímou propagaci produktů a hard-sell.
Na několika příspěvcích jsme se pokusili tuto hypotézu ověřit v praxi a ohlas fanoušků nás naprosto zaskočil.
Jako vhodný prostředek pro rozšíření emotivního náboje příspěvku se nám osvědčily také rich-media formáty canvas, cinemagraph a především 360° snímky.
360° video pro Rexonu
Tam nahoře se prostě potřebuješ spolehnout aspoň na něco. Vzdyť kdo by se v takové výšce při pohledu pod sebe nezapotil.
Mezi nejčastější emoce vyvolané na sociálních sítích patří sice úžas a pobavení, ale v některých případech stejně dobře funguje překvapení.
Cinemagraph pro Zendium
Jak to, že ten kartáček nespadne? Jednoduše. Našli jsme pro vás totiž perfektní rovnováhu. Zubní pasta Complete Protection nabízí dokonalé vyvážení ústní mikroflóry, čímž předchází problémům s dásněmi.
"Pět deka emocí může být účinnější než tuna faktů."
- Manfred De Vries
Dominik Dvořák
social media specialist
No comments:
Post a Comment