16/10/2017

Slavíme 5 let s Vodafonem

Vodafone je taková naše srdcovka. V září jsme společně oslavili pětileté výročí, a to se mezi klienty jen tak nevidí! Za tu dobu jsme vytvořili přes 2 000 e-mailingových šablon a rozeslali víc než 25,6 milionu e-mailů v rámci 800 rozesílek s 890 000 unikátních kliknutí. A pořád nás to baví. Na datech totiž vidíme, jak se v průběhu let zlepšujeme. Open rate se třeba loni vyšplhala ke 22 %, proklikovost pak dosahovala až k nadprůměrným 6 %.

A co všechno teda pro Vodafone každý měsíc děláme? Náš e-mailingový tým maká na přípravě atraktivní kreativy, psaní chytlavého copy i kódování a hromadné rozesílce na databázi kontaktů. Tady je pár příkladů naší každodenní práce.

1) Hromadné rozesílky
Naším denním chlebem jsou plošné hromadné rozesílky. V nich zákazníky Vodafonu jednou za měsíc nebo dva informujeme o všech novinkách, jako jsou třeba nabídky nových tarifů, služeb nebo telefonů. Nejúspěšnějším newsletterem bývají zpravidla ty vánoční, ve kterých Vodafone rozdává svým zákazníkům dárečky.  




2) Dotazníky spokojenosti 
Ve Vodafonu si taky rádi ověřují, že jsou jejich zákazníci spokojení s nabízenými službami. My jim s tím pomáháme a pravidelně sbíráme zpětnou vazbu pomocí e-mailových dotazníků spokojenosti.   






3) Pozvánky na akce    
Nezapomínáme ani na firemní zákazníky, protože ve Vodafonu je e-mailing jedním z nejdůležitějších kanálů pro B2B komunikaci, kde open rate e-mailů dosahuje až k 24 %. Naším úkolem je vytvářet pozvánky na různé akce a konference, které u klienta v průběhu roku pořádají.


4) Krátké zprávy    
Kromě e-mailingu si pravidelně hrajeme s textacemi informačních SMS zpráv, push notifikací a krátkých sdělení na měsíčních fakturách. Zprávičky omezené malým počtem znaků vyžadují úderné a výstižné copy, na kterém se vždycky vyřádíme.

5) Jednorázové kampaně     
S Vodafonem čas od času spolupracujeme i na jednorázových speciálních kampaních, které s klasickým e-mailingem přímo nesouvisejí. Před dvěma lety jsme takhle například vytvořili „nekonečný direct mail“, hravou skládačku připomínající 15 let Vodafonu na českém trhu. Obálku s tímhle dopisem rozeslanou nejvěrnějším zákazníkům operátora ocenili i v soutěži Fénix content marketing. Rádi vzpomínáme taky na hru do Apple TV, která na roadshow po pobočkách přibližovala zákazníkům fungování technologie LTE.



A na čem pracujeme zrovna teď? Vodafone minulý týden představil novou identitu značky a naším úkolem bylo předělat všechny stávající e-mailingové šablony. Byla to teda fuška, ale co bychom pro takovou srdcovku mezi klienty neudělali!

Připravily:
Gita Jílková, PR Specialist
Tereza Kvapilová, Account Executive



No comments: