
08/01/2009
iMaid application for iPhone now on iTunes store

05/01/2009
Geocahcing a poklady všude kolem nás!

19/12/2008
PF 2009 from Nydrle Studio

Nýdrle Studio přeje všem jen to nejlepší do nového roku a hlavně nejen spousta positivních záblesků, ale v podstatě nepřetržitou záři štěstí a blaženosti. Pozorně sledujte ZDE.
10/12/2008
08/12/2008
Neznáte úspěšné on-line kampaně?
Velice často slýchávám, že on-line reklama ještě pořád není tak efektivní médium, jako ostatní tradiční kanály. Za prvé, on-line je už také jedno z tradičních médií a za druhé se jen tomuto názoru směji.
Rozhodl jsem se sesumarizovat důkaz o úspěšné on-line kampaňi Baracka Obamy, kterého mnozí díky této strategii nazývají „On-linovým prezidentem“. Za poslední měsíc jsme si všichni toho mohli přečíst velice mnoho, ale nezaznamenal jsem zamyšlení se nad principem z hlediska on-line.
Obamovým cílem nebylo pouze oslovovat cílovou skupinu, ale cílem byl ještě těžší úkol. A ten spočíval v přesvědčení a náboru lidí, aby se stali ambasadory, přesvědčovali své známé a všichni zároveň přispívali na podporu kampaně Baracka Obamy. To je velice těžký úkol, který obnáší zároveň velký kus odvahy, když víte, že musíte vyhrát ve státech, které byly v minulosti čistě republikánské. Ano, podařilo se mu vybrat 600 milionů dolarů od více než 3 milionů lidí. Je nutno podotknout, že většina příspěvků byla provedena skrze webové stránky. Během měsíce října utratil za on-line reklamu 8 mil. dolarů, které tvoří asi 43% z celkových on-line politických investic v roce 2008.
A jak se mu to podařilo? Využil kontinuálního budování vztahu s lidmy formou sociálních médií na facebooku, myspace, twitteru, youtube, on-line přenosů, reklamou v on-line hrách a dalších on-line praktik. Dobře, volby se mu podařilo vyhrát a o tom už všichni víme, nicméně bude velice zajímavé sledovat jeho následující postup. Výhrou ve volbách nic nekončí, naopak začíná. Představte si, že prezident má před sebou čtyři roky na komunikaci s celým národem. Američané se tím pádem budou moci vyjadřovat k aktuální situaci, problémům, tématům a opravdu se budou moci zapojit do procesu změny. Do této doby mohli dát svůj názor najevo až u voleb. Uvidíme, zda-li bude mít dostatečný team na tuto komunikaci, ale během posledních tří měsíců prokázal, že to pravděpodobně nebude problém.
Rozhodl jsem se sesumarizovat důkaz o úspěšné on-line kampaňi Baracka Obamy, kterého mnozí díky této strategii nazývají „On-linovým prezidentem“. Za poslední měsíc jsme si všichni toho mohli přečíst velice mnoho, ale nezaznamenal jsem zamyšlení se nad principem z hlediska on-line.
Obamovým cílem nebylo pouze oslovovat cílovou skupinu, ale cílem byl ještě těžší úkol. A ten spočíval v přesvědčení a náboru lidí, aby se stali ambasadory, přesvědčovali své známé a všichni zároveň přispívali na podporu kampaně Baracka Obamy. To je velice těžký úkol, který obnáší zároveň velký kus odvahy, když víte, že musíte vyhrát ve státech, které byly v minulosti čistě republikánské. Ano, podařilo se mu vybrat 600 milionů dolarů od více než 3 milionů lidí. Je nutno podotknout, že většina příspěvků byla provedena skrze webové stránky. Během měsíce října utratil za on-line reklamu 8 mil. dolarů, které tvoří asi 43% z celkových on-line politických investic v roce 2008.
A jak se mu to podařilo? Využil kontinuálního budování vztahu s lidmy formou sociálních médií na facebooku, myspace, twitteru, youtube, on-line přenosů, reklamou v on-line hrách a dalších on-line praktik. Dobře, volby se mu podařilo vyhrát a o tom už všichni víme, nicméně bude velice zajímavé sledovat jeho následující postup. Výhrou ve volbách nic nekončí, naopak začíná. Představte si, že prezident má před sebou čtyři roky na komunikaci s celým národem. Američané se tím pádem budou moci vyjadřovat k aktuální situaci, problémům, tématům a opravdu se budou moci zapojit do procesu změny. Do této doby mohli dát svůj názor najevo až u voleb. Uvidíme, zda-li bude mít dostatečný team na tuto komunikaci, ale během posledních tří měsíců prokázal, že to pravděpodobně nebude problém.
Myslím, že investované částky během celého posledního roku a převážně během posledního měsíce prezidentské kampaně jsou důkazem, že když se on-line nástroje a principy chytí za správný konec, tak to může přinést překvapující výsledek.
Další důležitý poznatek, který bych vypíchl, je efektivita on-linu. Koneckonců sami se v následujících měsících o tomto faktu budeme přesvědčovat. Mediální rozpočty se krátí, drahá média se nebudou nakupovat v takové míře a marketér bude postaven před těžké rozhodování, jestli nevyužít levnější formy komunikace. Tím pádem očekávám dobrý vývoj ve světě on-linu, akorát se bojím, že se zde může projevit klasická česká vlastnost a tou je strach z experimentu.
Uvidíme, nechme se překvapit....
Michal Nýdrle
Michal Nýdrle
managing partner
Nydrle Studio
21/11/2008
10/11/2008
Digital vs ekonomická krize
Je zajímavé pozorovat, jak doléhají dopady celosvětové ekonomické krize na různá odvětví. Nicméně dá se očekávat, že čtenáře totoho týdeníku asi nejvíce zajímá dopad na investice do reklamy.
V posledních letech jsme mohli zaregistrovat různé akvizice či pokusy o založení vlastních digital oddělení v rámci reklamních sítí. Je to samozřejmě na popud centrál, které sledují vývoj na západních trzích.
To bychom asi museli být slepí, abychom si nevšimli, že různé trendy se do ČR dostávají se zpožděním. A proto se dnes začínají zavádět digital oddělení, která už dávno jsou běžnou praxí v západních síťových pobočkách.
Ze studií několika mediálních domů je nárust investic v roce 2009 do oblasti digital naprosto zřejmý. Proč to ale je?
Běžné podpůrné argumenty (rozšíření rychlého připojení, strávená doba u PC, interakce, měřitelnost atd.) jsme už všichni slyšeli a řikali nejméně tisíckrát, to už je ohranné a nikoho tím neoslníme.
Je to samozřejmě kombinace více faktorů, ale v posledním roce pomáhá nárustu investic do on-line prostředí, právě ekonomická krize!
Finanční oddělení budou krátit rozpočty, marketéři budou volit efektivní / levnější média a z celého tohoto velkého propletence vyjde jako vítěž právě DIGITAL.
Report společnosti Carat říká, že průměrný uživatel stráví za týden 32h u internetu, ale jen 16h u TV. Tato studie také uvádí, že reklamní příjmy z internetu v roce 2008 se budou rovnat 1/5 příjmů z TV, budou se rovnat novinám a budou jen polovička příjmů ve srovnání s magazíny.
Ale podívejme se na odhady rozpočtů v ČR na rok 2009. TV má samozřejmě první místo s 10mld, Internet zaujímá druhé místo s 4mld a následují magazíny s odhadem 3,3mld.
Zajímavostí ovšem je 100% nárust u internetu v porovnání s rokem 2007.
Internet totiž není jen médium podporující brand awareness, ale i velice jednoduše podporuje okamžitý prodej. Jako doporučení k dalším aktivitám v této oblasti bych uvedl dvě zásadní věci. Povolit uzdu kreativitě, důrazněji podporovat prodej či call to action.
V naší společnosti je základní princip TV v každé realizaci, na které pracujeme.
Není divu, že tyto reference jsou čím dál tím známější a navštěvovanější, jelikož člověk je tvor líný a raději se dívá, než aby četl
Michal Nýdrle
Managing partner
NYDRLE studio
V posledních letech jsme mohli zaregistrovat různé akvizice či pokusy o založení vlastních digital oddělení v rámci reklamních sítí. Je to samozřejmě na popud centrál, které sledují vývoj na západních trzích.
To bychom asi museli být slepí, abychom si nevšimli, že různé trendy se do ČR dostávají se zpožděním. A proto se dnes začínají zavádět digital oddělení, která už dávno jsou běžnou praxí v západních síťových pobočkách.
Ze studií několika mediálních domů je nárust investic v roce 2009 do oblasti digital naprosto zřejmý. Proč to ale je?
Běžné podpůrné argumenty (rozšíření rychlého připojení, strávená doba u PC, interakce, měřitelnost atd.) jsme už všichni slyšeli a řikali nejméně tisíckrát, to už je ohranné a nikoho tím neoslníme.
Je to samozřejmě kombinace více faktorů, ale v posledním roce pomáhá nárustu investic do on-line prostředí, právě ekonomická krize!
Finanční oddělení budou krátit rozpočty, marketéři budou volit efektivní / levnější média a z celého tohoto velkého propletence vyjde jako vítěž právě DIGITAL.
Report společnosti Carat říká, že průměrný uživatel stráví za týden 32h u internetu, ale jen 16h u TV. Tato studie také uvádí, že reklamní příjmy z internetu v roce 2008 se budou rovnat 1/5 příjmů z TV, budou se rovnat novinám a budou jen polovička příjmů ve srovnání s magazíny.
Ale podívejme se na odhady rozpočtů v ČR na rok 2009. TV má samozřejmě první místo s 10mld, Internet zaujímá druhé místo s 4mld a následují magazíny s odhadem 3,3mld.
Zajímavostí ovšem je 100% nárust u internetu v porovnání s rokem 2007.
Internet totiž není jen médium podporující brand awareness, ale i velice jednoduše podporuje okamžitý prodej. Jako doporučení k dalším aktivitám v této oblasti bych uvedl dvě zásadní věci. Povolit uzdu kreativitě, důrazněji podporovat prodej či call to action.
V naší společnosti je základní princip TV v každé realizaci, na které pracujeme.
Není divu, že tyto reference jsou čím dál tím známější a navštěvovanější, jelikož člověk je tvor líný a raději se dívá, než aby četl
Michal Nýdrle
Managing partner
NYDRLE studio
05/11/2008
Crazy rooftops in big US cities...

Sometimes really crazy rooftops. Some nice and cool also. Wanna live there?
04/11/2008
03/11/2008
31/10/2008
Is it friday today?

If you need to know, if is it friday or not, check this site to be sure about it. Usually, when your collegues going mad .)
23/10/2008
Video obsahu se blýská na lepší časy!
V posledních letech máme v internetové oblasti čím dál tím více možnost vidět video prezentace a video obsah všeobecně. Samozřejmě za tímto faktem převážně stojí dostupnost vysokorychlostního internetu.
Tento vývoj potvrzuje tvrzení, že se v reklamním průmyslu začíná schylovat kezměně klasickýh praktik. Tradiční princip TV se přenesl do prostředí on-linu a je obohacen o možnosti interaktivity suživatelem. Ano, Internet bude centrálním médiem, přebere sledovanost TV, značku přiblíží uživatelům, bude reportovat přesná čísla o efektivitě, dá přesné informace, které uživatel potřebuje a hlavně volnost ve výběru informací.
Ze studie e-marketer vyšlo jasně na jevo, že video je ve skupině 40-55 let nejvíce sledováným obsahem. Je to zjednoho a to jasného důvodu, jsou odkojeni televizí, která jim zpracovávala informace a jasně je servírovala. Přiznejme si, že číst se vám na monitoru moc nechce a když vám někdo informaci zpracuje a pošeptá do ouška, tak tomu věnujete větší pozornost.
Jak už tomu tak bývá, v západním světě jsou zase o krok dále. Nemůžeme se divit tomu, že rozpočty do on-linu se pomalu vyrovnaly rozpočtům do off-line médií. Odvážnost západních klientů nemá mezí, nebojí se experimentovat a proto vznikají projekty jako třeba HBO voyeur, který byl ohodnocen zlatým lvem v Cannes.
Podle již zmiňované studie e-marketer, odhady celosvětových přijmů z on-line video obsahu budou v roce 2,75 miliardy dolarů, kdežto v roce 2012 vzrostou až na 9,96 miliardy.
To, že si tento fakt čeští mediální hráči uvědomují, je jasné. Důkazem jsou portály jako www.tn.cz či www.stream.cz. Ale zadavatelé reklamy se tomu pořád brání. Málo odvážných realizací jsme mohli v tomto roce zaregistrovat. Mezi tyto patří např. společnosti jako Toni&Guy, ČMSS, Bomton či Kofola. Všechny tyto realizace jsou známé a to bez jakékoliv silné mediální podpory. Nehovoří to o faktu, že on-line prostě funguje, akorát se musí dělat s citem a ne jen proto, že to klient chce. Ano, musejí to dělat lidé, kteří on-linem žijí! Za naši společnost mohu slíbit, že do konce roku nás ještě pár dalších zajímavých referencí čeká. Ostatně update získáte na firemním blogu či facebook profilu .)
Michal Nýdrle
Managing Partner
Nydrle Studio
22/10/2008
I am a PC campaign. Grrrr....
21/10/2008
20/10/2008
Making Of | Application for iPhone

We prepare cleaning application for iPhone. Making Of pictures from the studio.
10/10/2008
01/10/2008
Subscribe to:
Posts (Atom)