
31/10/2008
23/10/2008
Video obsahu se blýská na lepší časy!
V posledních letech máme v internetové oblasti čím dál tím více možnost vidět video prezentace a video obsah všeobecně. Samozřejmě za tímto faktem převážně stojí dostupnost vysokorychlostního internetu.
Tento vývoj potvrzuje tvrzení, že se v reklamním průmyslu začíná schylovat kezměně klasickýh praktik. Tradiční princip TV se přenesl do prostředí on-linu a je obohacen o možnosti interaktivity suživatelem. Ano, Internet bude centrálním médiem, přebere sledovanost TV, značku přiblíží uživatelům, bude reportovat přesná čísla o efektivitě, dá přesné informace, které uživatel potřebuje a hlavně volnost ve výběru informací.
Ze studie e-marketer vyšlo jasně na jevo, že video je ve skupině 40-55 let nejvíce sledováným obsahem. Je to zjednoho a to jasného důvodu, jsou odkojeni televizí, která jim zpracovávala informace a jasně je servírovala. Přiznejme si, že číst se vám na monitoru moc nechce a když vám někdo informaci zpracuje a pošeptá do ouška, tak tomu věnujete větší pozornost.
Jak už tomu tak bývá, v západním světě jsou zase o krok dále. Nemůžeme se divit tomu, že rozpočty do on-linu se pomalu vyrovnaly rozpočtům do off-line médií. Odvážnost západních klientů nemá mezí, nebojí se experimentovat a proto vznikají projekty jako třeba HBO voyeur, který byl ohodnocen zlatým lvem v Cannes.
Podle již zmiňované studie e-marketer, odhady celosvětových přijmů z on-line video obsahu budou v roce 2,75 miliardy dolarů, kdežto v roce 2012 vzrostou až na 9,96 miliardy.
To, že si tento fakt čeští mediální hráči uvědomují, je jasné. Důkazem jsou portály jako www.tn.cz či www.stream.cz. Ale zadavatelé reklamy se tomu pořád brání. Málo odvážných realizací jsme mohli v tomto roce zaregistrovat. Mezi tyto patří např. společnosti jako Toni&Guy, ČMSS, Bomton či Kofola. Všechny tyto realizace jsou známé a to bez jakékoliv silné mediální podpory. Nehovoří to o faktu, že on-line prostě funguje, akorát se musí dělat s citem a ne jen proto, že to klient chce. Ano, musejí to dělat lidé, kteří on-linem žijí! Za naši společnost mohu slíbit, že do konce roku nás ještě pár dalších zajímavých referencí čeká. Ostatně update získáte na firemním blogu či facebook profilu .)
Michal Nýdrle
Managing Partner
Nydrle Studio
22/10/2008
I am a PC campaign. Grrrr....
21/10/2008
20/10/2008
Making Of | Application for iPhone

We prepare cleaning application for iPhone. Making Of pictures from the studio.
10/10/2008
01/10/2008
30/09/2008
26/09/2008
18/09/2008
08/09/2008
Nico market

Starší, přesto ale stále vtipný web pro nekuřáky, kteří si chtějí užívat nikotinu stejně jako kuřáci...
04/09/2008
Jedno pole - Google Chrome

Google Chrome je prohlížeč vytvořený k rychlejšímu, snazšímu a bezpečnějšímu používání internetu, s minimalistickým designem, který vám nebude překážet. Video guide.
01/09/2008
Táto, klikni na Agátu!

Na českém internetu se objevují rich media weby. Co všechno mohou zadavatelům nabídnout?
Kadeřnické a kosmetické studio Bomton v těchto dnech spouští nový web. Na tom by ještě nebylo nic zvláštního, jde však o projekt v českém prostředí stále ještě ojedinělý, nabídne totiž bohatý videoobsah v interaktivní podobě. Návštěvník webu bude moci spatřit kadeřnickou show, do níž je navíc možné interaktivně zasahovat. "Na internetu musíte počítat s tím, že uživatel chce pořád něco dělat, být v interakci, takže ho pořád musíte bavit. Scénáře se proto píšou jinak - příběh se může mnohem častěji měnit. Celé bych to přirovnal ke kinoautomatu, v němž může divák ovlivňovat děj filmu," říká ke koncepci videa na webu Michal Nýdrle, ředitel agentury Nýdrle studio, která stránky Bomtonu realizovala.
Jediným obdobným projektem na českém internetu je podle Nýdrleho pouze microsite propagující tarif O2 Cool společnosti Telefónica O2, na němž na otázky návštěvníků tu více, tu méně vtipně odpovídá modelka Agáta Hanychová.
Vyšší náklady na vývoj
Asi největším problémem, s nímž musí zadavatelé při tvorbě rich media webů, jak se stránky s multimediálním obsahem také označují, počítat, jsou vyšší nároky na rozpočet. Poměr mezi náklady na vývoj videowebu a jeho přínosem pro zadavatele může být - mírně řečeno - problematický. Vývoj rich media webu je dražší a ne všude se může jeho nasazení vyplatit. "Rozpočty se pohybují do jednoho milionu korun. Obnáší to ale casting, modely, zvukaře, režiséra, asistenty a dva dny natáčení, takže náklady se docela nasčítají," odpovídá na otázku o finanční náročnosti projektu Nýdrle. Náklady ale vyváží vizuální atraktivita a dobré možnosti prezentace značky. Video na webu také podle Nýdrleho lépe osloví i starší cílové skupiny uživatelů. "Tito lidé jsou odkojeni televizním principem - sednou si před televizi a zpracovávají informace, které jim někdo připravil," vysvětluje a dodává, že off-line média mohou zákazníky na web nalákat. Video jim pak zprostředkuje prezentaci produktu.
Módní show on-line.
Multimediální web lze použít všude tam, kde je kladen důraz na zábavu. Jeho realizace se však oproti běžným webovým stránkám trochu prodraží. Návštěvníkům ale poskytne zážítek podobný interaktivním filmům.
29/08/2008
26/08/2008
Dnes začíná festival NAMES!

25/08/2008
Nydrle vs Bomton

Michal Nýdrle zpovídá Bomton a ptá se, proč zvolili právě naši agenturu a proč přistoupili k tak odvážnému a kreativnímu řešení, jaké jim bylo nabídnuto.
Subscribe to:
Posts (Atom)