10/11/2008

Digital vs ekonomická krize

Je zajímavé pozorovat, jak doléhají dopady celosvětové ekonomické krize na různá odvětví. Nicméně dá se očekávat, že čtenáře totoho týdeníku asi nejvíce zajímá dopad na investice do reklamy.

V posledních letech jsme mohli zaregistrovat různé akvizice či pokusy o založení vlastních digital oddělení v rámci reklamních sítí. Je to samozřejmě na popud centrál, které sledují vývoj na západních trzích.
To bychom asi museli být slepí, abychom si nevšimli, že různé trendy se do ČR dostávají se zpožděním. A proto se dnes začínají zavádět digital oddělení, která už dávno jsou běžnou praxí v západních síťových pobočkách.

Ze studií několika mediálních domů je nárust investic v roce 2009 do oblasti digital naprosto zřejmý. Proč to ale je?

Běžné podpůrné argumenty (rozšíření rychlého připojení, strávená doba u PC, interakce, měřitelnost atd.) jsme už všichni slyšeli a řikali nejméně tisíckrát, to už je ohranné a nikoho tím neoslníme.
Je to samozřejmě kombinace více faktorů, ale v posledním roce pomáhá nárustu investic do on-line prostředí, právě ekonomická krize!
Finanční oddělení budou krátit rozpočty, marketéři budou volit efektivní / levnější média a z celého tohoto velkého propletence vyjde jako vítěž právě DIGITAL.

Report společnosti Carat říká, že průměrný uživatel stráví za týden 32h u internetu, ale jen 16h u TV. Tato studie také uvádí, že reklamní příjmy z internetu v roce 2008 se budou rovnat 1/5 příjmů z TV, budou se rovnat novinám a budou jen polovička příjmů ve srovnání s magazíny.

Ale podívejme se na odhady rozpočtů v ČR na rok 2009. TV má samozřejmě první místo s 10mld, Internet zaujímá druhé místo s 4mld a následují magazíny s odhadem 3,3mld.
Zajímavostí ovšem je 100% nárust u internetu v porovnání s rokem 2007.

Internet totiž není jen médium podporující brand awareness, ale i velice jednoduše podporuje okamžitý prodej. Jako doporučení k dalším aktivitám v této oblasti bych uvedl dvě zásadní věci. Povolit uzdu kreativitě, důrazněji podporovat prodej či call to action.

V naší společnosti je základní princip TV v každé realizaci, na které pracujeme.
Není divu, že tyto reference jsou čím dál tím známější a navštěvovanější, jelikož člověk je tvor líný a raději se dívá, než aby četl 



Michal Nýdrle
Managing partner
NYDRLE studio

05/11/2008

31/10/2008

Is it friday today?

If you need to know, if is it friday or not, check this site to be sure about it. Usually, when your collegues going mad .)

23/10/2008

Video obsahu se blýská na lepší časy!

V posledních letech máme v internetové oblasti čím dál tím více možnost vidět video prezentace a video obsah všeobecně. Samozřejmě za tímto faktem převážně stojí dostupnost vysokorychlostního internetu.
Tento vývoj potvrzuje tvrzení, že se v reklamním průmyslu začíná schylovat kezměně klasickýh praktik. Tradiční princip TV se přenesl do prostředí on-linu a je obohacen o možnosti interaktivity suživatelem. Ano, Internet bude centrálním médiem, přebere sledovanost TV, značku přiblíží uživatelům, bude reportovat přesná čísla o efektivitě, dá přesné informace, které uživatel potřebuje a hlavně volnost ve výběru informací.

Ze studie e-marketer vyšlo jasně na jevo, že video je ve skupině 40-55 let nejvíce sledováným obsahem. Je to zjednoho a to jasného důvodu, jsou odkojeni televizí, která jim zpracovávala informace a jasně je servírovala. Přiznejme si, že číst se vám na monitoru moc nechce a když vám někdo informaci zpracuje a pošeptá do ouška, tak tomu věnujete větší pozornost.

Jak už tomu tak bývá, v západním světě jsou zase o krok dále. Nemůžeme se divit tomu, že rozpočty do on-linu se pomalu vyrovnaly rozpočtům do off-line médií. Odvážnost západních klientů nemá mezí, nebojí se experimentovat a proto vznikají projekty jako třeba HBO voyeur, který byl ohodnocen zlatým lvem v Cannes.

Podle již zmiňované studie e-marketer, odhady celosvětových přijmů z on-line video obsahu budou v roce 2,75 miliardy dolarů, kdežto v roce 2012 vzrostou až na 9,96 miliardy.

To, že si tento fakt čeští mediální hráči uvědomují, je jasné. Důkazem jsou portály jako www.tn.cz či www.stream.cz. Ale zadavatelé reklamy se tomu pořád brání. Málo odvážných realizací jsme mohli v tomto roce zaregistrovat. Mezi tyto patří např. společnosti jako Toni&Guy, ČMSS, Bomton či Kofola. Všechny tyto realizace jsou známé a to bez jakékoliv silné mediální podpory. Nehovoří to o faktu, že on-line prostě funguje, akorát se musí dělat s citem a ne jen proto, že to klient chce. Ano, musejí to dělat lidé, kteří on-linem žijí! Za naši společnost mohu slíbit, že do konce roku nás ještě pár dalších zajímavých referencí čeká. Ostatně update získáte na firemním blogu či facebook profilu .)

Michal Nýdrle
Managing Partner
Nydrle Studio

22/10/2008

I am a PC campaign. Grrrr....

CO to má být, jako bychom to už někde viděli.... Originál je narozdíl od tohoto nejen vtipnější... a určitě míň trapnější.

08/09/2008

Nico market


Starší, přesto ale stále vtipný web pro nekuřáky, kteří si chtějí užívat nikotinu stejně jako kuřáci...