26/01/2009

Nydrle Red Carpet Party and Galliano show


Dne 22.1.2009 se uskutečnila módní přehlídka Galliano v rámci pětiletého výročí založení společnosti Nydrle. Jako druhý, ale velice důležitý důvod pořádání této společenské události bylo spuštění nového projektu pro developerskou skupinu CTP Invest s názvem CTPark Network – www.ctpark.eu.

“Mohu hrdě říci, že se nám podařilo znovu posunout hranice zpracování on-line prezentace obohacením o multimediální obsah” říká Michal Nýdrle.

Akci s názvem RED CARPET PARTY celý večer moderovala Lejla Abassová, vystoupila zpěvačka Kateřina Mátlová se svým speciálním vystoupením a jako hřeb večera byla speciálně dovežená kolekce Galliano Jaro/Léto 09. Primárně se akce účastnili klienti společnosti Nydrle a známé osobnosti z oblasti reklamy a marketingu.
Partneři akce byli Kampa Fish, Toni&Guy a Ace cars.
Location: Fish, Kampa, Praha

Staňte se našimi fanoušky na Facebook a dostávejte aktualní informace!

Video z Red carpet party najdeta na Nydrle Youtube Channel!

21/01/2009

Nový web CTP propojuje video, 3D grafiku a technologii AJAX


19. 1. 2009 00:00, MaM.IHNED.CZ
Společnost CTP spouští nový web s prezentací svých developerských projektů. Nové stránky mimo jiné nabídnou také interaktivní vyhledávání a videoprůvodce. Web v sobě kombinuje využití videa, 3D prezentace jednotlivých projektů a technologii AJAX, díky které mohou uživatelé vzhled hlavní stránky měnit. "V zahraničí jsou takové weby už docela běžné, u nás jde vzhledem k propojení několika nových technologií stále o jistý unikát," komentuje web Michal Nýdrle z agentury Nýdrle studio, která jej vytvořila. Tisková zpráva v PDF.

Internetový HERO

Po události ze dne 14.1. se na Facebooku vytvořila skupina s názvem „Vzdávám hold Mistrovi Kaplickému a chci, aby v Praze stála jeho knihovna “, která zaznamenala nevídaný nárust členů.

Ano projevila se česká vlastnost, vyzdvihovat lidi až po jejich úmrtí. Během jednoho dne měla skupina 8000 členů, kteří se vesměs shodovali v jednom a to velice smutném faktu, Kaplický je pojem a česká politická reprezentace jej nedokázala uznat.

Žádný specialista na Web 2.0 z digitálních agentur nedokázal vytvořit takto spontánní virální efekt, jako právě Jan Kaplický po své smrti. 
Na facebooku je v ČR něco málo přes 140tis uživatelů, z nichž každý 15tý vzdává hold tomuto „Rytíři současnosti“.



Co se týče počtu známých Jana Kaplického na Facebooku, tak počet 1200 kamarádů není moc. Ale to je jen z důvodu vytvoření osobního profilu a následného ostychu lidí si jej přidat jako kamaráda. Pokud se tento profil změní na osobnost, tak budeme svědky dalšího českého rekordu na Facebooku. Stát se fanouškem je totiž jednodušší než stát se kamarádem, to konec konců platí i v reálném životě.
Jen pro představu, Václav Havel má 8200 fanoušků.



Je velice evidentní, jak se tento fenomenální rozmach komunity Facebook rozrostl i v ČR. Ještě před dvěma lety, zde zřídka někdo věděl, co to obecně je komunita a natož Facebook. Dnes je to pojem. Nebude to dlouho trvat a vznikne také termín, který bude stejně známý jako je slovo „Googlovat“.

Michal Nýdrle

managing director

Nydrle studio

Médium roku 2009 = internetové video

E-mail vs Social media
V první polovině 90tých let byl email považován jako naprosto nepotřebný způsob komunikace. Byl jsem lidem k smíchu, když jsem tvrdil, že e-mail bude právě ten efektivní způsob komunikace. Samozřejmě dnešní rozšíření tohoto nástroje nemusím vůbec popisovat.

Důležitější je ale říci, co je nástupce e-mailu! Pokud řeknu, že jsou to sociální média a převážně Facebook, tak si možná většina z vás bude ťukat na čelo. Ano nebudeme mít desktopové aplikace typu Outlook, ale budeme mít svůj profil, který se stane naší internetovou občankou.

Tento fakt podporuje i skutečnost, že lidé si posílají více video vzkazů a to právě prostřednictvím sociálních sítí. Jelikož e-mail neumožňuje zobrazit video v těle zprávy a je složité z mobilu poslat video emailem jako přílohu, jsou chytré telefony (smart phones) tím počátečním motorem tohoto nového způsobu mezilidské komunikace. Přes svou aplikaci Facebook v telefonu jsem schopen informovat o událostech a publikovat svým známým zprávu o mé aktuální aktivitě.

Video produkce vs Ekonomická krize
Právě nastupující fenomén videa a jeho šíření se i mezi občasné uživatele internetu, povede k vyšší produkci tohoto druhu obsahu. Mluvím o internetových seriálech, video webech, video bannerech, virálních spotech atd.
A co má s produkcí videa společného ekonomická krize? Hodně!
Rozpočty se zkracují, TV reklama se omezuje a hledají se alternativní kanály komunikace. Rozpočty na TV produkci se budou přesouvat k tvorbě internetového video obsahu.

TV spot vs on-line video
Už dávno neplatí, že spot o délce 45 vteřin je účinnější než 30ti vteřinový. Dnes záleží na příběhu, zábavě, interakci, možnosti značku lépe poznat.
Krásnou ukázkou takovéhoto přístupu je kampaň Samsungu "Follow your instinct" na Youtube. Nebo příběh na stránkách www.twix.com.
Krásně podprahově ukážeme hodnoty značky, zatáhneme uživatele do děje, který je se značkou ve vztahu po celou dobu interakce.

Statický banner vs video banner
Bannerová slepota je už zažitý pojem poslední 3 roky. Zde není potřeba vůbec nic dodávat.

IPTV vs TV
V segmentu on-line televize jsem ještě trochu skeptický pro rok 2009, ale v dalších letech nemám pochyb, že tento způsob vysílání bude mít dramatický nárust. To z důvodu časového vytížení populace a možnosti se dívat na své pořady v archivu na webu. Konec konců, propagace portálu www.tn.cz v průběhu vysílání zpráv je toho důkazem.
Musím být upřímný, že neznám člověka ve svém okolí, který by si řídil denní harmonogram podle TV programu....... Vlastně ne, vzpomněl jsem si, že jsou to moji prarodiče!

Špatné vs nejhorší!
Špatný přístup je si přečíst článek tohoto typu a v euforii rozeslat svůj 30ti vteřinový spot emailem, udělat z něj on-line bannery, vystavit ho na Youtube a dát ho ke stažení na své stránky.
Takhle bychom tomuto fenoménu posledních let opravdu nepomohli.

Smutné vs KRÁSNÉ!

V období konjunktury člověk nepřemýšlí o alternativách tak často. Dělá to co má ověřené a co funguje.
V období recese se člověk kouká po dalších možnostech a své smysly má více ve střehu.
Když už má menší rozpočet, musí nakládat se svými prostředky efektivněji. 
Jsem přesvědčen, že ekonomická krize bude motorem ke změnám ve způsobu dosavadního marketingu a urychlí nástup internetového media! 
Tento rok odhadovala skupina WPP investici do on-line v ČR okolo 3,7 mld. To ovšem v období konjunktury. Na konci roku si řekneme, zdali se z výše uvedených důvodů tato čísla snížila či zvýšila. Jestli prohraji, tak se v dalším hororovém ročníku Louskáčka (doufám, že už takový nebude) připoutám na skřipec! Ne jako demonstraci proti Louskáčkovi, ale jako trest za troufalé tvrzení.

Michal Nýdrle

managing director

Nydrle studio s.r.o.

08/01/2009

iMaid application for iPhone now on iTunes store

As we mentioned, you can download iMaid on iTunes store now, but it is really expensive, almost ONE US dollar!!! ;)

05/01/2009

Geocahcing a poklady všude kolem nás!

"Geocaching je dobrodružství, hra pro všechny majitele GPS, spojující prostřednictvím internetu tisíce lidí po celém světě. Funguje díky přesnosti dnešních GPS systémů a možnosti výměny informací o nově založených skrýších mezi účastníky hry. Ti pak mohou s délkovými a šířkovými souřadnicemi skrýše vyrazit na lov. Odměna za nalezení se většinou ukrývá uvnitř plastikového kontejneru nebo zavařovací sklenice." zdroj www.geocaching.cz.

19/12/2008

PF 2009 from Nydrle Studio


Nýdrle Studio přeje všem jen to nejlepší do nového roku a hlavně nejen spousta positivních záblesků, ale v podstatě nepřetržitou záři štěstí a blaženosti. Pozorně sledujte ZDE.

08/12/2008

New project for T-Mobile



We started NEW PROJECT. It`s Corporate Social Responsibility campaign for T-Mobile Czech Republic.

Neznáte úspěšné on-line kampaně?

Velice často slýchávám, že on-line reklama ještě pořád není tak efektivní médium, jako ostatní tradiční kanály. Za prvé, on-line je už také jedno z tradičních médií a za druhé se jen tomuto názoru směji.

Rozhodl jsem se sesumarizovat důkaz o úspěšné on-line kampaňi Baracka Obamy, kterého mnozí díky této strategii nazývají „On-linovým prezidentem“.
Za poslední měsíc jsme si všichni toho mohli přečíst velice mnoho, ale nezaznamenal jsem zamyšlení se nad principem z hlediska on-line.

Obamovým cílem nebylo pouze oslovovat cílovou skupinu, ale cílem byl ještě těžší úkol. A ten spočíval v přesvědčení a náboru lidí, aby se stali ambasadory, přesvědčovali své známé a všichni zároveň přispívali na podporu kampaně Baracka Obamy. To je velice těžký úkol, který obnáší zároveň velký kus odvahy, když víte, že musíte vyhrát ve státech, které byly v minulosti čistě republikánské.
Ano, podařilo se mu vybrat 600 milionů dolarů od více než 3 milionů lidí. Je nutno podotknout, že většina příspěvků byla provedena skrze webové stránky.
Během měsíce října utratil za on-line reklamu 8 mil. dolarů, které tvoří asi 43% z celkových on-line politických investic v roce 2008.

A jak se mu to podařilo? Využil kontinuálního budování vztahu s lidmy formou sociálních médií na facebooku, myspace, twitteru, youtube, on-line přenosů, reklamou v on-line hrách a dalších on-line praktik.
Dobře, volby se mu podařilo vyhrát a o tom už všichni víme, nicméně bude velice zajímavé sledovat jeho následující postup. 
Výhrou ve volbách nic nekončí, naopak začíná. Představte si, že prezident má před sebou čtyři roky na komunikaci s celým národem. Američané se tím pádem budou moci vyjadřovat k aktuální situaci, problémům, tématům a opravdu se budou moci zapojit do procesu změny. Do této doby mohli dát svůj názor najevo až u voleb.
Uvidíme, zda-li bude mít dostatečný team na tuto komunikaci, ale během posledních tří měsíců prokázal, že to pravděpodobně nebude problém.


Myslím, že investované částky během celého posledního roku a převážně během posledního měsíce prezidentské kampaně jsou důkazem, že když se on-line nástroje a principy chytí za správný konec, tak to může přinést překvapující výsledek.
Další důležitý poznatek, který bych vypíchl, je efektivita on-linu. Koneckonců sami se v následujících měsících o tomto faktu budeme přesvědčovat. Mediální rozpočty se krátí, drahá média se nebudou nakupovat v takové míře a marketér bude postaven před těžké rozhodování, jestli nevyužít levnější formy komunikace. Tím pádem očekávám dobrý vývoj ve světě on-linu, akorát se bojím, že se zde může projevit klasická česká vlastnost a tou je strach z experimentu. 
Uvidíme, nechme se překvapit....

Michal Nýdrle
managing partner
Nydrle Studio

10/11/2008

Digital vs ekonomická krize

Je zajímavé pozorovat, jak doléhají dopady celosvětové ekonomické krize na různá odvětví. Nicméně dá se očekávat, že čtenáře totoho týdeníku asi nejvíce zajímá dopad na investice do reklamy.

V posledních letech jsme mohli zaregistrovat různé akvizice či pokusy o založení vlastních digital oddělení v rámci reklamních sítí. Je to samozřejmě na popud centrál, které sledují vývoj na západních trzích.
To bychom asi museli být slepí, abychom si nevšimli, že různé trendy se do ČR dostávají se zpožděním. A proto se dnes začínají zavádět digital oddělení, která už dávno jsou běžnou praxí v západních síťových pobočkách.

Ze studií několika mediálních domů je nárust investic v roce 2009 do oblasti digital naprosto zřejmý. Proč to ale je?

Běžné podpůrné argumenty (rozšíření rychlého připojení, strávená doba u PC, interakce, měřitelnost atd.) jsme už všichni slyšeli a řikali nejméně tisíckrát, to už je ohranné a nikoho tím neoslníme.
Je to samozřejmě kombinace více faktorů, ale v posledním roce pomáhá nárustu investic do on-line prostředí, právě ekonomická krize!
Finanční oddělení budou krátit rozpočty, marketéři budou volit efektivní / levnější média a z celého tohoto velkého propletence vyjde jako vítěž právě DIGITAL.

Report společnosti Carat říká, že průměrný uživatel stráví za týden 32h u internetu, ale jen 16h u TV. Tato studie také uvádí, že reklamní příjmy z internetu v roce 2008 se budou rovnat 1/5 příjmů z TV, budou se rovnat novinám a budou jen polovička příjmů ve srovnání s magazíny.

Ale podívejme se na odhady rozpočtů v ČR na rok 2009. TV má samozřejmě první místo s 10mld, Internet zaujímá druhé místo s 4mld a následují magazíny s odhadem 3,3mld.
Zajímavostí ovšem je 100% nárust u internetu v porovnání s rokem 2007.

Internet totiž není jen médium podporující brand awareness, ale i velice jednoduše podporuje okamžitý prodej. Jako doporučení k dalším aktivitám v této oblasti bych uvedl dvě zásadní věci. Povolit uzdu kreativitě, důrazněji podporovat prodej či call to action.

V naší společnosti je základní princip TV v každé realizaci, na které pracujeme.
Není divu, že tyto reference jsou čím dál tím známější a navštěvovanější, jelikož člověk je tvor líný a raději se dívá, než aby četl 



Michal Nýdrle
Managing partner
NYDRLE studio

05/11/2008

31/10/2008

Is it friday today?

If you need to know, if is it friday or not, check this site to be sure about it. Usually, when your collegues going mad .)

23/10/2008

Video obsahu se blýská na lepší časy!

V posledních letech máme v internetové oblasti čím dál tím více možnost vidět video prezentace a video obsah všeobecně. Samozřejmě za tímto faktem převážně stojí dostupnost vysokorychlostního internetu.
Tento vývoj potvrzuje tvrzení, že se v reklamním průmyslu začíná schylovat kezměně klasickýh praktik. Tradiční princip TV se přenesl do prostředí on-linu a je obohacen o možnosti interaktivity suživatelem. Ano, Internet bude centrálním médiem, přebere sledovanost TV, značku přiblíží uživatelům, bude reportovat přesná čísla o efektivitě, dá přesné informace, které uživatel potřebuje a hlavně volnost ve výběru informací.

Ze studie e-marketer vyšlo jasně na jevo, že video je ve skupině 40-55 let nejvíce sledováným obsahem. Je to zjednoho a to jasného důvodu, jsou odkojeni televizí, která jim zpracovávala informace a jasně je servírovala. Přiznejme si, že číst se vám na monitoru moc nechce a když vám někdo informaci zpracuje a pošeptá do ouška, tak tomu věnujete větší pozornost.

Jak už tomu tak bývá, v západním světě jsou zase o krok dále. Nemůžeme se divit tomu, že rozpočty do on-linu se pomalu vyrovnaly rozpočtům do off-line médií. Odvážnost západních klientů nemá mezí, nebojí se experimentovat a proto vznikají projekty jako třeba HBO voyeur, který byl ohodnocen zlatým lvem v Cannes.

Podle již zmiňované studie e-marketer, odhady celosvětových přijmů z on-line video obsahu budou v roce 2,75 miliardy dolarů, kdežto v roce 2012 vzrostou až na 9,96 miliardy.

To, že si tento fakt čeští mediální hráči uvědomují, je jasné. Důkazem jsou portály jako www.tn.cz či www.stream.cz. Ale zadavatelé reklamy se tomu pořád brání. Málo odvážných realizací jsme mohli v tomto roce zaregistrovat. Mezi tyto patří např. společnosti jako Toni&Guy, ČMSS, Bomton či Kofola. Všechny tyto realizace jsou známé a to bez jakékoliv silné mediální podpory. Nehovoří to o faktu, že on-line prostě funguje, akorát se musí dělat s citem a ne jen proto, že to klient chce. Ano, musejí to dělat lidé, kteří on-linem žijí! Za naši společnost mohu slíbit, že do konce roku nás ještě pár dalších zajímavých referencí čeká. Ostatně update získáte na firemním blogu či facebook profilu .)

Michal Nýdrle
Managing Partner
Nydrle Studio

22/10/2008

I am a PC campaign. Grrrr....

CO to má být, jako bychom to už někde viděli.... Originál je narozdíl od tohoto nejen vtipnější... a určitě míň trapnější.