02/03/2017

Na festivalu Mouvo vystoupil autor grafického konceptu filmu Tron: Legacy

Mouvo je prvním českým festivalem, který ukazuje motion design ve všech formách a který chce upozornit na jednu z nejprogresivněji rozvíjejících se oblastí grafického designu. Festival organizuje Oficina studio, které se rozhodlo šířit povědomí o pohybu designérské scény a propojení české zkušenosti s designéry zahraničními.

zdroj: gmunk.com/tron-concepts

Po hodině a půl čekání ve frontě nás konečně pouští do sálu. Zabíráme první řady, abychom mohli z co největší blízkosti sledovat dění. Prvním přednášejícím je Marcus Eckert, německý motion designer, který se v současnosti více věnuje vývoji.

Marcus Eckert, zdroj: fb.com/mouvo

Jeho prezentace je zajímavá a na Němce dost vtipná. Na začátku nám Marcus představuje svoji mobilní hru Wide Sky, kterou, jak sám říká, vytvořil hlavně pro sebe. Příjemná změna vidět motion design i z pohledu kodéra. Marcus v tuto chvíli vyvíjí aplikaci jménem Squall, která se synchronizuje s Affter Effect a vy můžete v přímém přenosu sledovat v kódu na svém mobilu to, co jste v AE právě vytvořili. Sice jenom pro Apple, ale co. Super práce!

Squall.no
Twitter Marcuse Eckerta

Druhým a posledním speakerem pátečního dne je Simon Holmedal, designer z londýnského studia ManvsMachine. Na pódium vstupuje celý v černém a není mu moc rozumět, ale jeho práce mluví za něj.

Simon Holmedal, zdroj: fb.com/mouvo

Člověče, z těch 3D expozic by mohl udělat výstavu! Tohle je jeho dechberoucí práce pro Nike a pro mě zároveň nejvíce inspirativní přednáška obou dní.

Kampaně pro Nike, simonholmedal.com

Organizace druhého dne už je znatelně plynulejší. Jenom pán “nemůžete dovnitř s kávou” mi dokázal vzít úsměv ze rtů.

Ráno začíná panelovou diskuzí, která je daleko lepší než loni! Účastnil se jí Simon s Marcusem a přidal se i John Schlemmer z Google.

Panelová diskuze, zdroj: fb.com/mouvo

Pár pochycených poznámek:



  • Design už není originální. Lidé kopírují nápady z tutoriálů a vydávají je poté za své. Tutoriály by se spíš měly brát jako okno k tvorbě něčeho dalšího. A hlavně vlastního.


  • Je super, že jste multiskillový, ale prodat jednotlivé dovednosti vám to nepomůže. Zaměřte se na jednu dvě věci a staňte se experty.


  • Gender gap. Ani byste nevěřili, jaký rozruch dokáže vyvolat téma žen v grafickém průmyslu mezi vystupujícími. A já si mnu ruce. Jen za ty ženský bojujte, jo!

Panelová diskuze, zdroj: fb.com/mouvo

Studio DBLG natolik nezahýbalo mým vnitřním světem, ale přednáška byla zajímavá, protože kdo může říct, že místo toho, aby udělal animaci v 3D, tak ji frame po framu vytiskne na 3D tiskárně a potom natočí? Cool!

A na tohle video k rebrandingu Channel 4 se určitě podívejte!

zdroj: https://vimeo.com/140805787


Úplně poslední speaker je pro nás všechny třešnička na dortu. Bradley Munkowitz aka GMunk nenechá nikoho chladným. Doslova. Jeho prezentace je divoká a sklízí velký potlesk hlavně díky jeho práci na filmu Tron: Legacy a Oblivion, jeho obsesi po všem geometrickém na projektu the Box, vizualizaci Adobe loga, soše The Currents Lightform nebo práci pro Windows.

GMUNK, zdroj: fb.com/mouvo
GMUNK, zdroj: fb.com/mouvo
Tron: Legacy, zdroj: gmunk.com/tron-concepts
Oblivion, zdroj: gmunk.com/oblivion-gfx

Tak zase za rok! Čau ahoj.


Kristýna Šťastná
graphic designer


No comments: