Mouvo je prvním českým festivalem, který ukazuje motion design ve všech formách a který chce upozornit na jednu z nejprogresivněji rozvíjejících se oblastí grafického designu. Festival organizuje Oficina studio, které se rozhodlo šířit povědomí o pohybu designérské scény a propojení české zkušenosti s designéry zahraničními.
|
zdroj: gmunk.com/tron-concepts |
Po hodině a půl čekání ve frontě nás konečně pouští do sálu. Zabíráme první řady, abychom mohli z co největší blízkosti sledovat dění. Prvním přednášejícím je
Marcus Eckert, německý motion designer, který se v současnosti více věnuje vývoji.
|
Marcus Eckert, zdroj: fb.com/mouvo |
Jeho prezentace je zajímavá a na Němce dost vtipná. Na začátku nám Marcus představuje svoji mobilní hru
Wide Sky, kterou, jak sám říká, vytvořil hlavně pro sebe. Příjemná změna vidět
motion design i z pohledu kodéra. Marcus v tuto chvíli vyvíjí aplikaci jménem
Squall, která se synchronizuje s Affter Effect a vy můžete v přímém přenosu sledovat v kódu na svém mobilu to, co jste v AE právě vytvořili. Sice jenom pro Apple, ale co. Super práce!
|
Squall.no |
|
Twitter Marcuse Eckerta |
Druhým a posledním speakerem pátečního dne je
Simon Holmedal, designer z londýnského studia
ManvsMachine. Na pódium vstupuje celý v černém a není mu moc rozumět, ale jeho práce mluví za něj.
|
Simon Holmedal, zdroj: fb.com/mouvo |
Člověče, z těch 3D expozic by mohl udělat výstavu! Tohle je jeho
dechberoucí práce pro Nike a pro mě zároveň nejvíce inspirativní přednáška obou dní.
|
Kampaně pro Nike, simonholmedal.com |
Organizace druhého dne už je znatelně plynulejší. Jenom pán
“nemůžete dovnitř s kávou” mi dokázal vzít úsměv ze rtů.
Ráno začíná panelovou diskuzí, která je daleko lepší než loni! Účastnil se jí Simon s Marcusem a přidal se i
John Schlemmer z Google.
|
Panelová diskuze, zdroj: fb.com/mouvo |
Pár pochycených poznámek:
- Design už není originální. Lidé kopírují nápady z tutoriálů a vydávají je poté za své. Tutoriály by se spíš měly brát jako okno k tvorbě něčeho dalšího. A hlavně vlastního.
- Je super, že jste multiskillový, ale prodat jednotlivé dovednosti vám to nepomůže. Zaměřte se na jednu dvě věci a staňte se experty.
- Gender gap. Ani byste nevěřili, jaký rozruch dokáže vyvolat téma žen v grafickém průmyslu mezi vystupujícími. A já si mnu ruce. Jen za ty ženský bojujte, jo!
|
Panelová diskuze, zdroj: fb.com/mouvo |
Studio
DBLG natolik nezahýbalo mým vnitřním světem, ale přednáška byla zajímavá, protože kdo může říct, že místo toho, aby udělal animaci v 3D, tak ji frame po framu vytiskne na 3D tiskárně a potom
natočí? Cool!
A na
tohle video k rebrandingu
Channel 4 se určitě podívejte!
|
zdroj: https://vimeo.com/140805787 |
Úplně poslední speaker je pro nás všechny třešnička na dortu.
Bradley Munkowitz aka GMunk nenechá nikoho chladným. Doslova. Jeho prezentace je divoká a sklízí velký potlesk hlavně díky jeho práci na filmu
Tron: Legacy a
Oblivion, jeho obsesi po všem geometrickém na projektu
the Box, vizualizaci
Adobe loga, soše
The Currents Lightform nebo práci pro
Windows.
|
GMUNK, zdroj: fb.com/mouvo |
|
GMUNK, zdroj: fb.com/mouvo |
|
Tron: Legacy, zdroj: gmunk.com/tron-concepts |
|
Oblivion, zdroj: gmunk.com/oblivion-gfx |
Tak zase za rok! Čau ahoj.
Kristýna Šťastná
graphic designer
No comments:
Post a Comment