24/04/2009

New project | Making Of

Making of our new project. You will see more at 1st May. Watch the gallery and stay tuned.

03/04/2009

Try to play the game with Pearl Jam and win their new album on-line.

Brand a jeho sliby v on-line světě

Velice zřídka jsem se setkával se správným pochopením rozdílu mezi očekáváním uživatele a očekáváním marketingového oddělení při tvorbě on-line kampaní.
Internetový uživatel už nechce poslouchat, ale sdělovat. Spotřebitelé preferují svou účast na tvorbě hodnoty značky, ne jen pasivní přijímání informací. 
To je základní filozofie on-line marketingu. 

Aktivita vyvíjená oddělením Marcom je zaměřena na esenci značky, klíčovou message a splnění očekávání. Ale aby se toto naplnilo, tak se musí pochopit očekávání spotřebitele a reagovat díky kombinaci nástrojů, které jsou k dispozici.
 Při budování brandu zde byla v minulosti jedna výzva, a to prostředí, kde člověka oslovujeme a kde se on rozhoduje pro nákup. Jak doručit potřebnou zprávu v ten správný čas, aby následně nákup uskutečnil?

 Propagace v obchodech či kupóny marketéry ke spotřebiteli alespoň přiblížily. Při volbě taktiky masového zásahu skrze veškerá média jsou výsledkem především vysoké výdaje na marketing. A pořád je zde ona pomyslná mezera, že?
Úkolem digitalu je tuto mezeru překročit. Mostem pro toto překlenutí jsou sociální média a mobilní internet. Jak to udělat?

Když značka slibuje kvalitu, jak se o ní přesvědčím? Zeptám se svých známých, zda nemají s tímto produktem zkušenosti. Naprosto ideální nástroje jsou pro tuto cestu Facebook či Tweeter. Nicméně to neřeší můj problém ve chvíli, kdy jsem např. v obchodě s drogerií a chci si vybrat nový šampón. TV reklama mi trvdí, že nebudu mít lupy či se mi budou vlasy hezky lesknout. To je pro mě čistě informace o novém produktu, nic víc. Pokud mám však tzv. chytrý telefon, získám odpověď od svých přátel ihned skrze výše zmiňované sociální platformy a mobilní internet.

 Odpovězme si na otázku, co je nejrychleji se rozvíjejícím mobilním trendem? Je to právě možnost prohlížení webových stránek na mobilu a mobilní připojení.
Operátoři už nemají moc prostoru, kam se více roztahovat. Jejich příjmy budou převážně plynout z mobilního internetu, a to potvrzuje tezi o snaze rozšířit mezi lidi mobilní telefony umožňující surfování kdekoliv.

 Z těchto důvodů bude kladen větší tlak na splnění všech slibů, které značky komunikují. Značka bude muset být vice otevřena ke spotřebiteli, oslovit ho v internetovém prostředí, navázat komunikaci, zábavu, interakci či dialog. Jen tak si konzument vybuduje ke značce vztah. 



Michal Nýdrle

managing director

Nydrle studio

05/03/2009

TV spot | Wohnout - Karton veverek | T-music


Pro níže zmiňovanou kampaň jsme vytvořili TV spot, který celý březen poběží na OČKO TV a ČT4. Vy se na něj můžete podívat online na našem TV kanálu www.nydrle.tv!

T-music aneb jak Wohnout veverky



1.3. byla spuštěna další kampaň na podporu hudebního portálu T–music. Tentokrát u příležitosti vydání nového, dlouho očekávaného, alba skupiny Wohnout s názvem Karton Veverek. Kreativní koncept kampaně a jeho realizace pochází od agentury Vaculik Advertising, produkci TV spotu a celou online komunikaci měla na starost agentura Nydrle.

Nabídka, komunikovaná v kampani, je velmi unikátní. Album Karton veverek vychází fyzicky až 1.4., ale již 1.3. vyšlo v digitální podobě a je ke stažení exkluzivně na T-music.cz, navíc za cenu, kterou si každý určí sám (včetně možnosti stáhnout si album zcela zdarma)!

Hlavním cílem kampaně je navýšit návštěvnost portálu T-music a naučit uživatele využívat tyto stránky jako hudební komunitu. Médii zvolenými pro propagaci této, v ČR zatím nevídané služby, jsou TV, tisková inzerce, PR, merchandising, internetové bannery a virální praktiky.

„Využili jsme hlavního motivu ponorky, která vystupuje v klipu titulní písně alba, a následně vytvořili aplikaci pro generování posádky do vámi založené ponorky, skrze vaše přátele na Facebooku. Propojili jsme tedy mikrostránku s Facebookem a tím pádem očekáváme výrazně narůstající návštěvnost díky této komunitě, “ říká Michal Nýdrle.

03/03/2009

Seznam vs. Google: Bude to boj Davida s Goliášem?

Google je bezesporu jedničkou mezi světovými vyhledávači. I přesto se několika společnostem podařilo vybudovat značku a upevnit svou pozici na lokálním trhu.

Lokální vyhledávače obsadily některé lokální trhy díky znalosti místního prostředí, a proto dnes dokážou hrát první housle. Mluvím o pěti zemích na světě, kde Google nedrží první místo v žebříčku nejvíce používaných vyhledávačů. Jedná se o Rusko, Jižní Koreu, Japonsko, Čínu a Českou republiku. V Jižní Koreji drží dokonce třetí místo, ve zbytku zmíněných zemí drží místo druhé. Eric Schmidt, výkonný ředitel společnosti Google, řekl před časem pro Financial Times: "I přes náskok vyhledávače Baidu.com (čínská jednička pozn. red.), který měl do značné míry díky bizarním zákonům, jež vede Čína ve vztahu k zahraničním médiím, se neobávám o konečné vítězství v tomto souboji." Mohammad Gawdat, který má na starosti rozvoj Googlu v Evropě, na tředním východě a v Africe, řekl, že v Rusku a České republice Google pozdě investoval do vývoje algoritmů, aby byl schopen vyrovnat se konkurenci v kvalitě zobrazených výsledků v místním jazyce.

Sisyfovský boj
Schválně se zamyslete nad důvodem, proč využíváte jiné lokální vyhledávače. Plno lidí odpoví, že některé důvody jsou e-mail, novinky a informační přehled na homepage, ale převážně to bude katalog firem. Toto vám ale neřekne člověk, který je v nternetovém světě zběhlý. Pro plno starších lidí je Seznam.cz tím "internetem". Google ale nabízí plno užitečných věcí, které lokální vyhledávače nemají. Jako příklad uvedu: překladač textu i stránek, videohovory v e-mailu, google news, google reader atd.
A právě proto jsem přesvědčen, že se žádnému z momentálních lídrů nepodaří dlouho setrvat. Nebude to totiž souboj Davida s Goliášem, ale sisyfovský boj.

Lokální podmínky
Co ovšem nahrává Seznamu a jiným, jsou převážně dvě věci. Informovanost uživatelů o všech dalších produktech a politická situace. Málokdo ví, že existuje homepage iGoogle či Google News, již si můžete sami nastavit a získávat novinky a informace, ož je jedna z předností např. zmíněného Seznamu. Je to necelé dva roky, kdy Taťána le Moigne, ředitelka Googlu v ČR, odhadovala podíl na vyhledávání kolem 5-8 %. Dnes má Google možná až třetinu trhu a ukrajuje už pouze Seznamu z jeho asi 60% koláče. Ano, tento nárůst byl způsoben pouze zvyšováním kvality produktů a jejich počeštění. Google je výborný reklamní systém, který sám sebe nepotřebuje propagovat. Jediná reklamní aktivita českého zastoupení, kterou jsem zaregistroval, byla dukativní videa, kde významní lidé popisovali, co pro ně Google znamená. Efekt těchto videí, umístěných na YouTube, neznám, ale je jisté, že tato minikampaň neměla tak silnou penetraci jako známí internetoví pejsci. To potvrzuje důvod zdravé arogance vedoucích pracovníků Googlu, která je z jejich slov občas slyšet. Nikoho nepomlouvají, nikoho si nevšímají, prostě dělají svoji práci a vědí, že dříve či později se prvenství dostaví. Musím podotknout, že i přes genialitu a prozíravost Iva Lukačeviče, akladatele Seznamu, se dá předpokládat, že Seznam bude pomalu ustupovat do pozadí pod globální silou Googlu.

Michal Nýdrle je managing partner společnosti Nydrle studio.

02/03/2009

Interaktivní video nástrojem roku 2009

Žurnál | 23.2.2009 | Michal Nýdrle
Online video bude podle víc než čtyř set dotázaných odborníků právě tím médiem, které se stane prioritou marketingových rozpočtů v digitální oblasti. Vyplývá to z čerstvého zahraničního průzkumu Permission TV. Americká společnost Permission TV je platformou, jejímž cílem je dát korporacím, mediálním agenturám a mediálním domům flexibilní a interaktivní způsob designu, správy a kontinuálního zdokonalování videa. Matt Kaplan, Chief Strategy Officer Permission TV, říká: „Online video bude hrát rostoucí roli ve všech interaktivních kampaních. Výsledky studie demonstrují strategickou důležitost tohoto média v marketingovém mixu.“ Ze studie vzešlo, že víc než 2/3 respondentů definovaly online video jako primární zaměření svých digitálních marketingových kampaní pro rok 2009. 62 % marketérů věří, že nelineární (interaktivní) příběh se stane nejefektivnějším médiem z běžně používaných digitálních komunikačních technik.

Online videoprojekt
Z pohledu dotázaných jsou způsoby provázání či prolinkování s dalšími videy, grafickými předěly, uživatelskými komentáři a uživatelsky generovaným obsahem nejvíce potřebné interaktivní nástroje. Víc než polovina dotázaných také předpokládá, že ve druhém čtvrtletí letošního roku bude implementovat nebo rozšiřovat online videoprojekt a 2/3 dotázaných zmínily, že primárním cílem online videoprojektů je posilování vztahů se současnými zákazníky. Chad Ciesil, prezident Whittman-Hart Interactive, říká: „Doporučujeme využití online videa ve všech našich klientských kampaních, jelikož to může vést k většímu zapojení uživatele a výrazně lepší návratnosti investic do celé kampaně.“

25/02/2009

CTPark | Making Of | Nydrlestudio


"Hello and welcome to the CTPark network, Central Europe`s largest integrated system of strategically located business parks." Now you can see the making of this great and unique website made for CTP Invest.

ADC chce s webem tvořit komunitu

Český Art Directors Club spustí na začátku března nový web, jehož hlavním účelem bude tvorba kreativní komunity. Členové ADC zde budou moci vystavit své poslední práce a tím vytvářet kolekci lokální reklamy. Web připraví agentura Nydrle.

Bomton | Making Of | Nydrlestudio


Here you can see preparing of the www.bomton.cz website, which we made for hairdressing studios in Prague. We want to thank to all of participants in this huge project, especially for the bath, which was filled with foam - Roca Savanha. Check out our TV Channel at www.nydrle.tv!

26/01/2009

Nydrle Red Carpet Party and Galliano show


Dne 22.1.2009 se uskutečnila módní přehlídka Galliano v rámci pětiletého výročí založení společnosti Nydrle. Jako druhý, ale velice důležitý důvod pořádání této společenské události bylo spuštění nového projektu pro developerskou skupinu CTP Invest s názvem CTPark Network – www.ctpark.eu.

“Mohu hrdě říci, že se nám podařilo znovu posunout hranice zpracování on-line prezentace obohacením o multimediální obsah” říká Michal Nýdrle.

Akci s názvem RED CARPET PARTY celý večer moderovala Lejla Abassová, vystoupila zpěvačka Kateřina Mátlová se svým speciálním vystoupením a jako hřeb večera byla speciálně dovežená kolekce Galliano Jaro/Léto 09. Primárně se akce účastnili klienti společnosti Nydrle a známé osobnosti z oblasti reklamy a marketingu.
Partneři akce byli Kampa Fish, Toni&Guy a Ace cars.
Location: Fish, Kampa, Praha

Staňte se našimi fanoušky na Facebook a dostávejte aktualní informace!

Video z Red carpet party najdeta na Nydrle Youtube Channel!

21/01/2009

Nový web CTP propojuje video, 3D grafiku a technologii AJAX


19. 1. 2009 00:00, MaM.IHNED.CZ
Společnost CTP spouští nový web s prezentací svých developerských projektů. Nové stránky mimo jiné nabídnou také interaktivní vyhledávání a videoprůvodce. Web v sobě kombinuje využití videa, 3D prezentace jednotlivých projektů a technologii AJAX, díky které mohou uživatelé vzhled hlavní stránky měnit. "V zahraničí jsou takové weby už docela běžné, u nás jde vzhledem k propojení několika nových technologií stále o jistý unikát," komentuje web Michal Nýdrle z agentury Nýdrle studio, která jej vytvořila. Tisková zpráva v PDF.

Internetový HERO

Po události ze dne 14.1. se na Facebooku vytvořila skupina s názvem „Vzdávám hold Mistrovi Kaplickému a chci, aby v Praze stála jeho knihovna “, která zaznamenala nevídaný nárust členů.

Ano projevila se česká vlastnost, vyzdvihovat lidi až po jejich úmrtí. Během jednoho dne měla skupina 8000 členů, kteří se vesměs shodovali v jednom a to velice smutném faktu, Kaplický je pojem a česká politická reprezentace jej nedokázala uznat.

Žádný specialista na Web 2.0 z digitálních agentur nedokázal vytvořit takto spontánní virální efekt, jako právě Jan Kaplický po své smrti. 
Na facebooku je v ČR něco málo přes 140tis uživatelů, z nichž každý 15tý vzdává hold tomuto „Rytíři současnosti“.



Co se týče počtu známých Jana Kaplického na Facebooku, tak počet 1200 kamarádů není moc. Ale to je jen z důvodu vytvoření osobního profilu a následného ostychu lidí si jej přidat jako kamaráda. Pokud se tento profil změní na osobnost, tak budeme svědky dalšího českého rekordu na Facebooku. Stát se fanouškem je totiž jednodušší než stát se kamarádem, to konec konců platí i v reálném životě.
Jen pro představu, Václav Havel má 8200 fanoušků.



Je velice evidentní, jak se tento fenomenální rozmach komunity Facebook rozrostl i v ČR. Ještě před dvěma lety, zde zřídka někdo věděl, co to obecně je komunita a natož Facebook. Dnes je to pojem. Nebude to dlouho trvat a vznikne také termín, který bude stejně známý jako je slovo „Googlovat“.

Michal Nýdrle

managing director

Nydrle studio

Médium roku 2009 = internetové video

E-mail vs Social media
V první polovině 90tých let byl email považován jako naprosto nepotřebný způsob komunikace. Byl jsem lidem k smíchu, když jsem tvrdil, že e-mail bude právě ten efektivní způsob komunikace. Samozřejmě dnešní rozšíření tohoto nástroje nemusím vůbec popisovat.

Důležitější je ale říci, co je nástupce e-mailu! Pokud řeknu, že jsou to sociální média a převážně Facebook, tak si možná většina z vás bude ťukat na čelo. Ano nebudeme mít desktopové aplikace typu Outlook, ale budeme mít svůj profil, který se stane naší internetovou občankou.

Tento fakt podporuje i skutečnost, že lidé si posílají více video vzkazů a to právě prostřednictvím sociálních sítí. Jelikož e-mail neumožňuje zobrazit video v těle zprávy a je složité z mobilu poslat video emailem jako přílohu, jsou chytré telefony (smart phones) tím počátečním motorem tohoto nového způsobu mezilidské komunikace. Přes svou aplikaci Facebook v telefonu jsem schopen informovat o událostech a publikovat svým známým zprávu o mé aktuální aktivitě.

Video produkce vs Ekonomická krize
Právě nastupující fenomén videa a jeho šíření se i mezi občasné uživatele internetu, povede k vyšší produkci tohoto druhu obsahu. Mluvím o internetových seriálech, video webech, video bannerech, virálních spotech atd.
A co má s produkcí videa společného ekonomická krize? Hodně!
Rozpočty se zkracují, TV reklama se omezuje a hledají se alternativní kanály komunikace. Rozpočty na TV produkci se budou přesouvat k tvorbě internetového video obsahu.

TV spot vs on-line video
Už dávno neplatí, že spot o délce 45 vteřin je účinnější než 30ti vteřinový. Dnes záleží na příběhu, zábavě, interakci, možnosti značku lépe poznat.
Krásnou ukázkou takovéhoto přístupu je kampaň Samsungu "Follow your instinct" na Youtube. Nebo příběh na stránkách www.twix.com.
Krásně podprahově ukážeme hodnoty značky, zatáhneme uživatele do děje, který je se značkou ve vztahu po celou dobu interakce.

Statický banner vs video banner
Bannerová slepota je už zažitý pojem poslední 3 roky. Zde není potřeba vůbec nic dodávat.

IPTV vs TV
V segmentu on-line televize jsem ještě trochu skeptický pro rok 2009, ale v dalších letech nemám pochyb, že tento způsob vysílání bude mít dramatický nárust. To z důvodu časového vytížení populace a možnosti se dívat na své pořady v archivu na webu. Konec konců, propagace portálu www.tn.cz v průběhu vysílání zpráv je toho důkazem.
Musím být upřímný, že neznám člověka ve svém okolí, který by si řídil denní harmonogram podle TV programu....... Vlastně ne, vzpomněl jsem si, že jsou to moji prarodiče!

Špatné vs nejhorší!
Špatný přístup je si přečíst článek tohoto typu a v euforii rozeslat svůj 30ti vteřinový spot emailem, udělat z něj on-line bannery, vystavit ho na Youtube a dát ho ke stažení na své stránky.
Takhle bychom tomuto fenoménu posledních let opravdu nepomohli.

Smutné vs KRÁSNÉ!

V období konjunktury člověk nepřemýšlí o alternativách tak často. Dělá to co má ověřené a co funguje.
V období recese se člověk kouká po dalších možnostech a své smysly má více ve střehu.
Když už má menší rozpočet, musí nakládat se svými prostředky efektivněji. 
Jsem přesvědčen, že ekonomická krize bude motorem ke změnám ve způsobu dosavadního marketingu a urychlí nástup internetového media! 
Tento rok odhadovala skupina WPP investici do on-line v ČR okolo 3,7 mld. To ovšem v období konjunktury. Na konci roku si řekneme, zdali se z výše uvedených důvodů tato čísla snížila či zvýšila. Jestli prohraji, tak se v dalším hororovém ročníku Louskáčka (doufám, že už takový nebude) připoutám na skřipec! Ne jako demonstraci proti Louskáčkovi, ale jako trest za troufalé tvrzení.

Michal Nýdrle

managing director

Nydrle studio s.r.o.

08/01/2009

iMaid application for iPhone now on iTunes store

As we mentioned, you can download iMaid on iTunes store now, but it is really expensive, almost ONE US dollar!!! ;)

05/01/2009

Geocahcing a poklady všude kolem nás!

"Geocaching je dobrodružství, hra pro všechny majitele GPS, spojující prostřednictvím internetu tisíce lidí po celém světě. Funguje díky přesnosti dnešních GPS systémů a možnosti výměny informací o nově založených skrýších mezi účastníky hry. Ti pak mohou s délkovými a šířkovými souřadnicemi skrýše vyrazit na lov. Odměna za nalezení se většinou ukrývá uvnitř plastikového kontejneru nebo zavařovací sklenice." zdroj www.geocaching.cz.

19/12/2008

PF 2009 from Nydrle Studio


Nýdrle Studio přeje všem jen to nejlepší do nového roku a hlavně nejen spousta positivních záblesků, ale v podstatě nepřetržitou záři štěstí a blaženosti. Pozorně sledujte ZDE.

08/12/2008

New project for T-Mobile



We started NEW PROJECT. It`s Corporate Social Responsibility campaign for T-Mobile Czech Republic.

Neznáte úspěšné on-line kampaně?

Velice často slýchávám, že on-line reklama ještě pořád není tak efektivní médium, jako ostatní tradiční kanály. Za prvé, on-line je už také jedno z tradičních médií a za druhé se jen tomuto názoru směji.

Rozhodl jsem se sesumarizovat důkaz o úspěšné on-line kampaňi Baracka Obamy, kterého mnozí díky této strategii nazývají „On-linovým prezidentem“.
Za poslední měsíc jsme si všichni toho mohli přečíst velice mnoho, ale nezaznamenal jsem zamyšlení se nad principem z hlediska on-line.

Obamovým cílem nebylo pouze oslovovat cílovou skupinu, ale cílem byl ještě těžší úkol. A ten spočíval v přesvědčení a náboru lidí, aby se stali ambasadory, přesvědčovali své známé a všichni zároveň přispívali na podporu kampaně Baracka Obamy. To je velice těžký úkol, který obnáší zároveň velký kus odvahy, když víte, že musíte vyhrát ve státech, které byly v minulosti čistě republikánské.
Ano, podařilo se mu vybrat 600 milionů dolarů od více než 3 milionů lidí. Je nutno podotknout, že většina příspěvků byla provedena skrze webové stránky.
Během měsíce října utratil za on-line reklamu 8 mil. dolarů, které tvoří asi 43% z celkových on-line politických investic v roce 2008.

A jak se mu to podařilo? Využil kontinuálního budování vztahu s lidmy formou sociálních médií na facebooku, myspace, twitteru, youtube, on-line přenosů, reklamou v on-line hrách a dalších on-line praktik.
Dobře, volby se mu podařilo vyhrát a o tom už všichni víme, nicméně bude velice zajímavé sledovat jeho následující postup. 
Výhrou ve volbách nic nekončí, naopak začíná. Představte si, že prezident má před sebou čtyři roky na komunikaci s celým národem. Američané se tím pádem budou moci vyjadřovat k aktuální situaci, problémům, tématům a opravdu se budou moci zapojit do procesu změny. Do této doby mohli dát svůj názor najevo až u voleb.
Uvidíme, zda-li bude mít dostatečný team na tuto komunikaci, ale během posledních tří měsíců prokázal, že to pravděpodobně nebude problém.


Myslím, že investované částky během celého posledního roku a převážně během posledního měsíce prezidentské kampaně jsou důkazem, že když se on-line nástroje a principy chytí za správný konec, tak to může přinést překvapující výsledek.
Další důležitý poznatek, který bych vypíchl, je efektivita on-linu. Koneckonců sami se v následujících měsících o tomto faktu budeme přesvědčovat. Mediální rozpočty se krátí, drahá média se nebudou nakupovat v takové míře a marketér bude postaven před těžké rozhodování, jestli nevyužít levnější formy komunikace. Tím pádem očekávám dobrý vývoj ve světě on-linu, akorát se bojím, že se zde může projevit klasická česká vlastnost a tou je strach z experimentu. 
Uvidíme, nechme se překvapit....

Michal Nýdrle
managing partner
Nydrle Studio