29/09/2009

Rio Media v říjnu rozjede kampaň propagující kombinaci služeb

K 1. 10. rozjede kabelový operátor Rio Media integrovanou kampaň, jejímž cílem je upozornit na akční nabídku kombinující kabelovou televizi, internetové připojení a hlasové služby. Kampaň, jež se objeví v různých lokalitách ČR se sestává z microsite, printu a rozhlasových spotů, připravila agentura Nydrle.

07/09/2009

Cz.nic ukazuje na výhody vlastní domény originální kampaní


Uživatelé internetu, kteří běžně používají doménová jména, většinou vůbec netuší, jaké možnosti jim přináší registrace vlastní domény a jak takovou doménu získat. Počet domén, jež mají lidé a organizace v České republice zaregistrovány, je i proto stále výrazně nižší než ve srovnatelných zemích západní Evropy. Sdružení CZ.NIC, správce domény .cz, proto dnes spouští osvětovou kampaň, jejíž hlavním cílem je upozornit na výhody vlastní domény, ukázat, jak je snadné internetovou doménu zaregistrovat, vysvětlit, jak se o doménu starat a jak ji chránit. Kampaň, která míří hlavně na širší internetovou veřejnost, k těmto účelům využije především vlastní webové mikrostránky www.dobradomena.cz.

Doména je součástí webové adresy, e-mailové adresy a všech dalších adres internetových služeb. Vytváří tak internetovou identitu dotyčné osoby či organizace. Výhodou vlastní domény je, že o podobě této adresy rozhoduje pouze vlastník domény, který ji může přizpůsobit svému jménu či jménu své firmy tak, jak chce, aby jej ostatní vnímali.

Internetová doména také usnadní nalezení informací či produktů. Uživatelé internetu v dnešní době používají doménová jména poměrně intuitivně – automaticky píší do svých prohlížečů www tečka hledaná věc tečka cz. Proto je dobrá doména velmi důležitá a výhodná i pro ty co informace, služby či produkty nabízejí.“ vysvětluje Pavel Tůma, marketingový ředitel sdružení CZ.NIC.

Jednou z unikátních výhod domény .CZ je oproti většině ostatních domén její zabezpečení systémem DNSSEC. Ten za použití digitálních klíčů chrání domény .CZ před zneužitím, které by mohlo vést například ke zcizení citlivých osobních dat uživatelů, odposlechu internetové komunikace nebo zfalšování či podvržení informací prezentovaných na určité doméně.

Dobrá doména je co nejkratší, co nejvýstižnější a co nejlépe zapamatovatelná – tedy jméno osoby, název firmy, název produktu nebo jednoduše popis toho, co bude na příslušné doméně k nalezení (např. alesmokry.cz nebo selatka.cz),“ dodává Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC.

Osvětová kampaň Dobrá doména se uskuteční především v prostředí internetu. Její jádro tvoří speciálně vytvořená mikrostránka www.dobradomena.cz, která návštěvníkům originálním a zábavným způsobem vysvětlí, jaké jsou výhody vlastnictví vlastní domény .CZ, jak se domény registrují, zabezpečují, jakým způsobem je o ně třeba pečovat apod. Mikrostránka bude doplněna dalšími komunikačními kanály v podobě sociálních sítí (Facebook, Twitter) a mixu klasické inzerce.

...

29/07/2009

Reckitt Benckiser rozjel on-line soutěž pro Nurofen

Kampaň doprovázenou on-line soutěží, jejíž hlavní výhrou je zapůjčení vozu Porsche na jeden víkend, rozjela v rámci podpory v dubnu uvedené novinky Nurofen Rapid společnost Reckitt Benckiser. Ke kampani, jež potrvá do 13. 9., byl vytvořen i speciální microsite, stejně jako produktový web značky Nurofen. Komunikace je podpořena i v off-line médiích a probíhá také na Slovensku. On-line řešení dodala agentura Nydrle.

20/07/2009

Win the Porsche Targa for weekend!


New campaign out on www.nurofenrapid.cz. Win the Porsche Targa for weekend. The whole Nurofenrapid.cz campaign is supported by product website www.nurofen.cz.

13/07/2009

Upcoming video project | Making Of

New interactive video project for financial client is coming soon. Let us introduce The Fox! See more on our Picasa gallery. And don't forget, please, use another painkiller!

15/06/2009

Upcoming video project | Making Of

We have another video project on the way, be careful to see it online soon. Some making of photos just for you on our Picasa Gallery.

09/06/2009

Osvaldposloucha.cz

Nová microsite s příběhem o Osvaldovi, klukovi, co rád poslouchá... ten když byl malej, občas neposlouchal a vymstilo se mu to... www.osvaldposloucha.cz

Pomozte dětem z celého světa do školy!

V letošním roce startuje Amnesty International v České republice kampaň Změníme to!

22/05/2009

Teaser for upcoming project

We prepare another project, which is teasing scene on the university with the professor. Pictures from the shooting you can find on our Picasa Web Album.

15/05/2009

Sing-along on Trafalgar Square


Na tomto klipu je krasne videt, jak lze zapojeni samotnych zakazniku zkombinovat s viralnim sirenim a poselstvim samotne kampane. A pak ze nemaji lidi drzet pri sobe...

24/04/2009

New project | Making Of

Making of our new project. You will see more at 1st May. Watch the gallery and stay tuned.

03/04/2009

Try to play the game with Pearl Jam and win their new album on-line.

Brand a jeho sliby v on-line světě

Velice zřídka jsem se setkával se správným pochopením rozdílu mezi očekáváním uživatele a očekáváním marketingového oddělení při tvorbě on-line kampaní.
Internetový uživatel už nechce poslouchat, ale sdělovat. Spotřebitelé preferují svou účast na tvorbě hodnoty značky, ne jen pasivní přijímání informací. 
To je základní filozofie on-line marketingu. 

Aktivita vyvíjená oddělením Marcom je zaměřena na esenci značky, klíčovou message a splnění očekávání. Ale aby se toto naplnilo, tak se musí pochopit očekávání spotřebitele a reagovat díky kombinaci nástrojů, které jsou k dispozici.
 Při budování brandu zde byla v minulosti jedna výzva, a to prostředí, kde člověka oslovujeme a kde se on rozhoduje pro nákup. Jak doručit potřebnou zprávu v ten správný čas, aby následně nákup uskutečnil?

 Propagace v obchodech či kupóny marketéry ke spotřebiteli alespoň přiblížily. Při volbě taktiky masového zásahu skrze veškerá média jsou výsledkem především vysoké výdaje na marketing. A pořád je zde ona pomyslná mezera, že?
Úkolem digitalu je tuto mezeru překročit. Mostem pro toto překlenutí jsou sociální média a mobilní internet. Jak to udělat?

Když značka slibuje kvalitu, jak se o ní přesvědčím? Zeptám se svých známých, zda nemají s tímto produktem zkušenosti. Naprosto ideální nástroje jsou pro tuto cestu Facebook či Tweeter. Nicméně to neřeší můj problém ve chvíli, kdy jsem např. v obchodě s drogerií a chci si vybrat nový šampón. TV reklama mi trvdí, že nebudu mít lupy či se mi budou vlasy hezky lesknout. To je pro mě čistě informace o novém produktu, nic víc. Pokud mám však tzv. chytrý telefon, získám odpověď od svých přátel ihned skrze výše zmiňované sociální platformy a mobilní internet.

 Odpovězme si na otázku, co je nejrychleji se rozvíjejícím mobilním trendem? Je to právě možnost prohlížení webových stránek na mobilu a mobilní připojení.
Operátoři už nemají moc prostoru, kam se více roztahovat. Jejich příjmy budou převážně plynout z mobilního internetu, a to potvrzuje tezi o snaze rozšířit mezi lidi mobilní telefony umožňující surfování kdekoliv.

 Z těchto důvodů bude kladen větší tlak na splnění všech slibů, které značky komunikují. Značka bude muset být vice otevřena ke spotřebiteli, oslovit ho v internetovém prostředí, navázat komunikaci, zábavu, interakci či dialog. Jen tak si konzument vybuduje ke značce vztah. 



Michal Nýdrle

managing director

Nydrle studio

05/03/2009

TV spot | Wohnout - Karton veverek | T-music


Pro níže zmiňovanou kampaň jsme vytvořili TV spot, který celý březen poběží na OČKO TV a ČT4. Vy se na něj můžete podívat online na našem TV kanálu www.nydrle.tv!

T-music aneb jak Wohnout veverky



1.3. byla spuštěna další kampaň na podporu hudebního portálu T–music. Tentokrát u příležitosti vydání nového, dlouho očekávaného, alba skupiny Wohnout s názvem Karton Veverek. Kreativní koncept kampaně a jeho realizace pochází od agentury Vaculik Advertising, produkci TV spotu a celou online komunikaci měla na starost agentura Nydrle.

Nabídka, komunikovaná v kampani, je velmi unikátní. Album Karton veverek vychází fyzicky až 1.4., ale již 1.3. vyšlo v digitální podobě a je ke stažení exkluzivně na T-music.cz, navíc za cenu, kterou si každý určí sám (včetně možnosti stáhnout si album zcela zdarma)!

Hlavním cílem kampaně je navýšit návštěvnost portálu T-music a naučit uživatele využívat tyto stránky jako hudební komunitu. Médii zvolenými pro propagaci této, v ČR zatím nevídané služby, jsou TV, tisková inzerce, PR, merchandising, internetové bannery a virální praktiky.

„Využili jsme hlavního motivu ponorky, která vystupuje v klipu titulní písně alba, a následně vytvořili aplikaci pro generování posádky do vámi založené ponorky, skrze vaše přátele na Facebooku. Propojili jsme tedy mikrostránku s Facebookem a tím pádem očekáváme výrazně narůstající návštěvnost díky této komunitě, “ říká Michal Nýdrle.

03/03/2009

Seznam vs. Google: Bude to boj Davida s Goliášem?

Google je bezesporu jedničkou mezi světovými vyhledávači. I přesto se několika společnostem podařilo vybudovat značku a upevnit svou pozici na lokálním trhu.

Lokální vyhledávače obsadily některé lokální trhy díky znalosti místního prostředí, a proto dnes dokážou hrát první housle. Mluvím o pěti zemích na světě, kde Google nedrží první místo v žebříčku nejvíce používaných vyhledávačů. Jedná se o Rusko, Jižní Koreu, Japonsko, Čínu a Českou republiku. V Jižní Koreji drží dokonce třetí místo, ve zbytku zmíněných zemí drží místo druhé. Eric Schmidt, výkonný ředitel společnosti Google, řekl před časem pro Financial Times: "I přes náskok vyhledávače Baidu.com (čínská jednička pozn. red.), který měl do značné míry díky bizarním zákonům, jež vede Čína ve vztahu k zahraničním médiím, se neobávám o konečné vítězství v tomto souboji." Mohammad Gawdat, který má na starosti rozvoj Googlu v Evropě, na tředním východě a v Africe, řekl, že v Rusku a České republice Google pozdě investoval do vývoje algoritmů, aby byl schopen vyrovnat se konkurenci v kvalitě zobrazených výsledků v místním jazyce.

Sisyfovský boj
Schválně se zamyslete nad důvodem, proč využíváte jiné lokální vyhledávače. Plno lidí odpoví, že některé důvody jsou e-mail, novinky a informační přehled na homepage, ale převážně to bude katalog firem. Toto vám ale neřekne člověk, který je v nternetovém světě zběhlý. Pro plno starších lidí je Seznam.cz tím "internetem". Google ale nabízí plno užitečných věcí, které lokální vyhledávače nemají. Jako příklad uvedu: překladač textu i stránek, videohovory v e-mailu, google news, google reader atd.
A právě proto jsem přesvědčen, že se žádnému z momentálních lídrů nepodaří dlouho setrvat. Nebude to totiž souboj Davida s Goliášem, ale sisyfovský boj.

Lokální podmínky
Co ovšem nahrává Seznamu a jiným, jsou převážně dvě věci. Informovanost uživatelů o všech dalších produktech a politická situace. Málokdo ví, že existuje homepage iGoogle či Google News, již si můžete sami nastavit a získávat novinky a informace, ož je jedna z předností např. zmíněného Seznamu. Je to necelé dva roky, kdy Taťána le Moigne, ředitelka Googlu v ČR, odhadovala podíl na vyhledávání kolem 5-8 %. Dnes má Google možná až třetinu trhu a ukrajuje už pouze Seznamu z jeho asi 60% koláče. Ano, tento nárůst byl způsoben pouze zvyšováním kvality produktů a jejich počeštění. Google je výborný reklamní systém, který sám sebe nepotřebuje propagovat. Jediná reklamní aktivita českého zastoupení, kterou jsem zaregistroval, byla dukativní videa, kde významní lidé popisovali, co pro ně Google znamená. Efekt těchto videí, umístěných na YouTube, neznám, ale je jisté, že tato minikampaň neměla tak silnou penetraci jako známí internetoví pejsci. To potvrzuje důvod zdravé arogance vedoucích pracovníků Googlu, která je z jejich slov občas slyšet. Nikoho nepomlouvají, nikoho si nevšímají, prostě dělají svoji práci a vědí, že dříve či později se prvenství dostaví. Musím podotknout, že i přes genialitu a prozíravost Iva Lukačeviče, akladatele Seznamu, se dá předpokládat, že Seznam bude pomalu ustupovat do pozadí pod globální silou Googlu.

Michal Nýdrle je managing partner společnosti Nydrle studio.

02/03/2009

Interaktivní video nástrojem roku 2009

Žurnál | 23.2.2009 | Michal Nýdrle
Online video bude podle víc než čtyř set dotázaných odborníků právě tím médiem, které se stane prioritou marketingových rozpočtů v digitální oblasti. Vyplývá to z čerstvého zahraničního průzkumu Permission TV. Americká společnost Permission TV je platformou, jejímž cílem je dát korporacím, mediálním agenturám a mediálním domům flexibilní a interaktivní způsob designu, správy a kontinuálního zdokonalování videa. Matt Kaplan, Chief Strategy Officer Permission TV, říká: „Online video bude hrát rostoucí roli ve všech interaktivních kampaních. Výsledky studie demonstrují strategickou důležitost tohoto média v marketingovém mixu.“ Ze studie vzešlo, že víc než 2/3 respondentů definovaly online video jako primární zaměření svých digitálních marketingových kampaní pro rok 2009. 62 % marketérů věří, že nelineární (interaktivní) příběh se stane nejefektivnějším médiem z běžně používaných digitálních komunikačních technik.

Online videoprojekt
Z pohledu dotázaných jsou způsoby provázání či prolinkování s dalšími videy, grafickými předěly, uživatelskými komentáři a uživatelsky generovaným obsahem nejvíce potřebné interaktivní nástroje. Víc než polovina dotázaných také předpokládá, že ve druhém čtvrtletí letošního roku bude implementovat nebo rozšiřovat online videoprojekt a 2/3 dotázaných zmínily, že primárním cílem online videoprojektů je posilování vztahů se současnými zákazníky. Chad Ciesil, prezident Whittman-Hart Interactive, říká: „Doporučujeme využití online videa ve všech našich klientských kampaních, jelikož to může vést k většímu zapojení uživatele a výrazně lepší návratnosti investic do celé kampaně.“