29/09/2009
Rio Media v říjnu rozjede kampaň propagující kombinaci služeb
07/09/2009
Cz.nic ukazuje na výhody vlastní domény originální kampaní

Uživatelé internetu, kteří běžně používají doménová jména, většinou vůbec netuší, jaké možnosti jim přináší registrace vlastní domény a jak takovou doménu získat. Počet domén, jež mají lidé a organizace v České republice zaregistrovány, je i proto stále výrazně nižší než ve srovnatelných zemích západní Evropy. Sdružení CZ.NIC, správce domény .cz, proto dnes spouští osvětovou kampaň, jejíž hlavním cílem je upozornit na výhody vlastní domény, ukázat, jak je snadné internetovou doménu zaregistrovat, vysvětlit, jak se o doménu starat a jak ji chránit. Kampaň, která míří hlavně na širší internetovou veřejnost, k těmto účelům využije především vlastní webové mikrostránky www.dobradomena.cz.
Doména je součástí webové adresy, e-mailové adresy a všech dalších adres internetových služeb. Vytváří tak internetovou identitu dotyčné osoby či organizace. Výhodou vlastní domény je, že o podobě této adresy rozhoduje pouze vlastník domény, který ji může přizpůsobit svému jménu či jménu své firmy tak, jak chce, aby jej ostatní vnímali.
„Internetová doména také usnadní nalezení informací či produktů. Uživatelé internetu v dnešní době používají doménová jména poměrně intuitivně – automaticky píší do svých prohlížečů www tečka hledaná věc tečka cz. Proto je dobrá doména velmi důležitá a výhodná i pro ty co informace, služby či produkty nabízejí.“ vysvětluje Pavel Tůma, marketingový ředitel sdružení CZ.NIC.
Jednou z unikátních výhod domény .CZ je oproti většině ostatních domén její zabezpečení systémem DNSSEC. Ten za použití digitálních klíčů chrání domény .CZ před zneužitím, které by mohlo vést například ke zcizení citlivých osobních dat uživatelů, odposlechu internetové komunikace nebo zfalšování či podvržení informací prezentovaných na určité doméně.
„Dobrá doména je co nejkratší, co nejvýstižnější a co nejlépe zapamatovatelná – tedy jméno osoby, název firmy, název produktu nebo jednoduše popis toho, co bude na příslušné doméně k nalezení (např. alesmokry.cz nebo selatka.cz),“ dodává Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC.
Osvětová kampaň Dobrá doména se uskuteční především v prostředí internetu. Její jádro tvoří speciálně vytvořená mikrostránka www.dobradomena.cz, která návštěvníkům originálním a zábavným způsobem vysvětlí, jaké jsou výhody vlastnictví vlastní domény .CZ, jak se domény registrují, zabezpečují, jakým způsobem je o ně třeba pečovat apod. Mikrostránka bude doplněna dalšími komunikačními kanály v podobě sociálních sítí (Facebook, Twitter) a mixu klasické inzerce.
...
29/07/2009
Reckitt Benckiser rozjel on-line soutěž pro Nurofen

20/07/2009
Win the Porsche Targa for weekend!

New campaign out on www.nurofenrapid.cz. Win the Porsche Targa for weekend. The whole Nurofenrapid.cz campaign is supported by product website www.nurofen.cz.
13/07/2009
Upcoming video project | Making Of

03/07/2009
15/06/2009
Upcoming video project | Making Of

09/06/2009
Osvaldposloucha.cz

Pomozte dětem z celého světa do školy!

22/05/2009
Teaser for upcoming project

15/05/2009
Sing-along on Trafalgar Square

Na tomto klipu je krasne videt, jak lze zapojeni samotnych zakazniku zkombinovat s viralnim sirenim a poselstvim samotne kampane. A pak ze nemaji lidi drzet pri sobe...
28/04/2009
24/04/2009
New project | Making Of

03/04/2009
Brand a jeho sliby v on-line světě
Michal Nýdrle
managing director
Nydrle studio
05/03/2009
TV spot | Wohnout - Karton veverek | T-music

Pro níže zmiňovanou kampaň jsme vytvořili TV spot, který celý březen poběží na OČKO TV a ČT4. Vy se na něj můžete podívat online na našem TV kanálu www.nydrle.tv!
T-music aneb jak Wohnout veverky

1.3. byla spuštěna další kampaň na podporu hudebního portálu T–music. Tentokrát u příležitosti vydání nového, dlouho očekávaného, alba skupiny Wohnout s názvem Karton Veverek. Kreativní koncept kampaně a jeho realizace pochází od agentury Vaculik Advertising, produkci TV spotu a celou online komunikaci měla na starost agentura Nydrle.
Nabídka, komunikovaná v kampani, je velmi unikátní. Album Karton veverek vychází fyzicky až 1.4., ale již 1.3. vyšlo v digitální podobě a je ke stažení exkluzivně na T-music.cz, navíc za cenu, kterou si každý určí sám (včetně možnosti stáhnout si album zcela zdarma)!
Hlavním cílem kampaně je navýšit návštěvnost portálu T-music a naučit uživatele využívat tyto stránky jako hudební komunitu. Médii zvolenými pro propagaci této, v ČR zatím nevídané služby, jsou TV, tisková inzerce, PR, merchandising, internetové bannery a virální praktiky.
„Využili jsme hlavního motivu ponorky, která vystupuje v klipu titulní písně alba, a následně vytvořili aplikaci pro generování posádky do vámi založené ponorky, skrze vaše přátele na Facebooku. Propojili jsme tedy mikrostránku s Facebookem a tím pádem očekáváme výrazně narůstající návštěvnost díky této komunitě, “ říká Michal Nýdrle.
03/03/2009
Seznam vs. Google: Bude to boj Davida s Goliášem?
Lokální vyhledávače obsadily některé lokální trhy díky znalosti místního prostředí, a proto dnes dokážou hrát první housle. Mluvím o pěti zemích na světě, kde Google nedrží první místo v žebříčku nejvíce používaných vyhledávačů. Jedná se o Rusko, Jižní Koreu, Japonsko, Čínu a Českou republiku. V Jižní Koreji drží dokonce třetí místo, ve zbytku zmíněných zemí drží místo druhé. Eric Schmidt, výkonný ředitel společnosti Google, řekl před časem pro Financial Times: "I přes náskok vyhledávače Baidu.com (čínská jednička pozn. red.), který měl do značné míry díky bizarním zákonům, jež vede Čína ve vztahu k zahraničním médiím, se neobávám o konečné vítězství v tomto souboji." Mohammad Gawdat, který má na starosti rozvoj Googlu v Evropě, na tředním východě a v Africe, řekl, že v Rusku a České republice Google pozdě investoval do vývoje algoritmů, aby byl schopen vyrovnat se konkurenci v kvalitě zobrazených výsledků v místním jazyce.
Sisyfovský boj
Schválně se zamyslete nad důvodem, proč využíváte jiné lokální vyhledávače. Plno lidí odpoví, že některé důvody jsou e-mail, novinky a informační přehled na homepage, ale převážně to bude katalog firem. Toto vám ale neřekne člověk, který je v nternetovém světě zběhlý. Pro plno starších lidí je Seznam.cz tím "internetem". Google ale nabízí plno užitečných věcí, které lokální vyhledávače nemají. Jako příklad uvedu: překladač textu i stránek, videohovory v e-mailu, google news, google reader atd.
A právě proto jsem přesvědčen, že se žádnému z momentálních lídrů nepodaří dlouho setrvat. Nebude to totiž souboj Davida s Goliášem, ale sisyfovský boj.
Lokální podmínky
Co ovšem nahrává Seznamu a jiným, jsou převážně dvě věci. Informovanost uživatelů o všech dalších produktech a politická situace. Málokdo ví, že existuje homepage iGoogle či Google News, již si můžete sami nastavit a získávat novinky a informace, ož je jedna z předností např. zmíněného Seznamu. Je to necelé dva roky, kdy Taťána le Moigne, ředitelka Googlu v ČR, odhadovala podíl na vyhledávání kolem 5-8 %. Dnes má Google možná až třetinu trhu a ukrajuje už pouze Seznamu z jeho asi 60% koláče. Ano, tento nárůst byl způsoben pouze zvyšováním kvality produktů a jejich počeštění. Google je výborný reklamní systém, který sám sebe nepotřebuje propagovat. Jediná reklamní aktivita českého zastoupení, kterou jsem zaregistroval, byla dukativní videa, kde významní lidé popisovali, co pro ně Google znamená. Efekt těchto videí, umístěných na YouTube, neznám, ale je jisté, že tato minikampaň neměla tak silnou penetraci jako známí internetoví pejsci. To potvrzuje důvod zdravé arogance vedoucích pracovníků Googlu, která je z jejich slov občas slyšet. Nikoho nepomlouvají, nikoho si nevšímají, prostě dělají svoji práci a vědí, že dříve či později se prvenství dostaví. Musím podotknout, že i přes genialitu a prozíravost Iva Lukačeviče, akladatele Seznamu, se dá předpokládat, že Seznam bude pomalu ustupovat do pozadí pod globální silou Googlu.
Michal Nýdrle je managing partner společnosti Nydrle studio.
02/03/2009
Interaktivní video nástrojem roku 2009
Online video bude podle víc než čtyř set dotázaných odborníků právě tím médiem, které se stane prioritou marketingových rozpočtů v digitální oblasti. Vyplývá to z čerstvého zahraničního průzkumu Permission TV. Americká společnost Permission TV je platformou, jejímž cílem je dát korporacím, mediálním agenturám a mediálním domům flexibilní a interaktivní způsob designu, správy a kontinuálního zdokonalování videa. Matt Kaplan, Chief Strategy Officer Permission TV, říká: „Online video bude hrát rostoucí roli ve všech interaktivních kampaních. Výsledky studie demonstrují strategickou důležitost tohoto média v marketingovém mixu.“ Ze studie vzešlo, že víc než 2/3 respondentů definovaly online video jako primární zaměření svých digitálních marketingových kampaní pro rok 2009. 62 % marketérů věří, že nelineární (interaktivní) příběh se stane nejefektivnějším médiem z běžně používaných digitálních komunikačních technik.
Online videoprojekt
Z pohledu dotázaných jsou způsoby provázání či prolinkování s dalšími videy, grafickými předěly, uživatelskými komentáři a uživatelsky generovaným obsahem nejvíce potřebné interaktivní nástroje. Víc než polovina dotázaných také předpokládá, že ve druhém čtvrtletí letošního roku bude implementovat nebo rozšiřovat online videoprojekt a 2/3 dotázaných zmínily, že primárním cílem online videoprojektů je posilování vztahů se současnými zákazníky. Chad Ciesil, prezident Whittman-Hart Interactive, říká: „Doporučujeme využití online videa ve všech našich klientských kampaních, jelikož to může vést k většímu zapojení uživatele a výrazně lepší návratnosti investic do celé kampaně.“