14/07/2010

Calvin Klein obchází cenzuru QR kódy


Značka Calvin Klein má velmi osobitý přístup k reklamě. Díky tomu se občas stane, že musí pro nevhodnost stáhnout nějaký ten billboard a čas od času nějaká reklama neprojde televizní cenzurou. Využít přitažlivosti něčeho zakázaného a nepřípustného se rozhodli i v kampani pro novou podzimní kolekci. Na několika místech v New Yorku a Los Angeles umístili místo billboardu velký červený QR kód s výzvou Get It Uncensored, tedy k zhlédnutí necenzurované verze. Po načtení kódu telefonem se uživatel dostane na stránku s exkluzivní, prodlouženou verzí spotu pro tuto kampaň, ve které vystupují módní legendy, jako jsou Lara Stone, A.J., Sid Ellisdon, Grayson Vaughan nebo Eric Anderson. Poté je možné sdílet tento QR kód na Twitteru nebo Facebooku. 

 
QR , neboli Quick Response, kódy mohou být instalovány kamkoliv: na zboží, billboardy, plakáty a další plochy. Původně pocházejí z Japonska, kde jsou v komunikaci běžné. V ostatních oblastech nicméně zatím vyvolávají mírné rozpaky. Veřejnost totiž buď neví, co to QR kód je a jak se používá, nebo nemá dostatečně kvalitní telefon a software pro jeho přečtení. Dalším problémem může být i nedostatečně atraktivní obsah. Pro značku Calvin Klein je to v podstatě malý test, který pozorně sledují všechny velké značky. Billboardy jsou všehovšudy pouze čtyři, ale pokud budou atraktivní pro dostatečné množství lidí, Calvin Klein jejich řady rozšíří a využije je i v dalších kampaních. Stejně se zřejmě zachovají i ostatní společnosti. 
 
 
V Česku patří mezi průkopníky v této oblasti například Seznam. Ten skrz kódy zpřístupňuje uživatelům exkluzivní informace, jako jsou zpravodajství, speciální cenové nabídky nebo lokalizované mapy. Všeobecně je u nás používání této technologie zatím v plenkách. S dalším rozšířením chytrých telefonů a zvýšením povědomí veřejnosti o tom, jak tyto kódy fungují, může ovšem přijít změna.

A co vy, jaké jsou vaše zkušenosti s QR kódy?

No comments: