12/06/2017

Jak se u nás peče obsah na sociální sítě

Jednou z hodnot nydrle je po hlavě a naplno. Pro produkci obsahu na sociální sítě to platí dvojnásob. Náš tým se dlouhodobě stará o 17 klientů a týdně vypustí až 35 postů. Víc jak dvě třetiny materiálů je pak naše vlastní produkce. Pro tu využíváme zejména zázemí vlastního ateliéru, techniky a rekvizit, které se nám už nevejdou do skladu. I tak ale čím dál častěji vyjíždíme ven, hledáme zajímavé exteriéry i interiéry. Cíl je vždy jasný, vytvořit obsah, který bude bavit a zároveň prodá daný produkt či službu. Tady je malá exkurze pod pokličku naší produkce.

Social media tým nydrle,
zleva: Dana Kultová, Roman Grulich, Dominik Dvořák, Vojta Růta, Kristina Hartman a Zuzka Soudská.


Ateliér je základ. Tady vzniká většina naší produkce. V agentuře máme vlastní studio s technikou, která od loňska zažívá zatěžkávací zkoušku při natáčení filmu Do větru. Byť je vybavení to nejnezbytnější, každému focení předchází brainstorming, kdy vznikají náměty jednotlivých postů a také první představa o realizaci – kde a jak post nafotíme nebo natočíme. Na začátku nové sezony, u nových klientů nebo při přípravě kampaně brainstorming doplníme o průzkum, kdy hledáme tipy a inspirace. Před samotným focením je pak rychlé PPMko (pre-production-meeting), kdy si sladíme, co fotíme, kde fotíme a co na to potřebujeme. Řadu rekvizit a pozadí již máme, i tak ale neustále dokupujeme další drobné věci nebo saháme do svých zásob.


Z rekvizit máme nejraději poklady, které jsme našli doma při stěhování, ve starých dětských pokojíčcích, u babiček ve špajzu, po půdách a garážích.


Nasbírali jsme různé porcelánové a skleněné nádobí, tácy, tácky i podtácky, látky a krajkové ubrusy, tisíc a jednu vázičko-mističku. Taky třeba odložené hudební nástroje, (nepoužitý!) nočník a svatební závoj. Od šikovných tatínků pak máme vyrobená pozadí z různého typu dřeva. Díky tomuto arsenálu jsme schopni fotit krásné posty s rychlou přípravou a minimální postprodukcí. Z dat víme, že posty z vlastní produkce obecně performují lépe než montáže z Photoshopu.


Povlečení a nádobí z půdy Kristininy babičky jsme několikrát využili při focení pro Dove nebo Carte D'Or


Rádi fotíme na pozadí z masivního dřeva. Na vlastnoručně vyrobených deskách od tatínka Jirky Cichého (account executive) jsme už vyrobili desítky postů.

Co nenafotíme v aťasu, nafotíme často v interiéru našich bytů. Držíme tradici společných „home officů“, kdy se každý měsíc sejdeme u jednoho kolegy a nafotíme tady do zásoby sérii postů pro další týdny. Tyhle sessions máme úplně nejradši, protože tady kromě krásných fotek taky výborně tmelíme tým a poznáváme se z jiného úhlu.


Překvapilo by vás, jak strohé byty mohou mít kreativní lidé, nebo jaký chaos může panovat u jinak pintlich accounta.



Pro značku dětských výrobků NUK jsme sérii postů nafotili doma u Pavly Nydrle. Kromě bytu nám půjčila i svoje děti.

Těhotná copywriterka Lu nám připravuje seriál Deník budoucí matky a designérka Týna nám k seriálu kreslí ilustrace.

Když pak dojdou lidské zdroje uvnitř nydrle, zapojujeme do focení i příbuzenstvo nebo kolegy z dalších agentur Kindred Group.

Na modely si v kampani pro Dove Men+Care zahráli manžel a švagr Kristiny.
Martin Ježek z Inspira se synem.
Neopomenutelná část postů vzniká v outdooru – od koupališť po dětská a sportovní hřiště. Na pražské Náplavce jsme byli minimálně třikrát. Část týmu je už focením pro klienty natolik zasažená, že jejich výrobky tahá i na víkendy a dovolené, kde pak vznikají autentické posty s plážemi, bazény nebo horami. Tahle profesní deformace pak poznamenává i pondělní rozhovory po návratu do pracovního procesu. Zní většinou nějak takhle:

„Měli jsme super ubytování, strašně pěkná koupelna s oknem. Tak jsem rovnou nafotil pár fotek pro Signal.“

Nepřekonatelná je ale 360 fotka pro Rexonu, kterou Roman vyfotil při skoku padákem a fotka pro Dove Men, kdy Dominik vylezl na stožář jachty v Itálii. Na tutéž jachtu jedeme začátkem léta nafotit celou letní sérii, tak sledujte naše kanály, co zase vymyslíme.



V exteriéru fotíme nejčastěji příspěvky pro Rexonu a Dove Men+Care.
360 foto na jachtě
360 foto při skoku padákem
Naše tvůrčí parta. Kámoši v práci i venku :)
A teď něco ze zákulisí...


Domča na slámě, focení pro Vetoflex.
Zuza ladí pívko, cinemagraph pro BILLU.
Tělocvična a další z mnoha a mnoha koupelen, ve kterých Zuzka s Vojtou fotili.


Když ti nikdo nechce zapózovat a musíš být sama sobě modelkou na Signal.
Když nejsou kolemjdoucí líní ti "dobře poradit."
Když ti ruce nestačí.
Ateliér. Někdy se tam dějou fakt divný věci, část 1.
Ateliér. Někdy se tam dějou fakt divný věci, část 2.


Připravili:
Kristina Hartman, head of social media
Gita Jílková, PR specialist
Michal Kříž, PR manager
Lu Perlíková, copywriter

No comments: