27/10/2010

Není captcha jako captcha!

Kolikrát jste za svůj život luštili takzvaný kód captcha, aby se systém ujistil, že nejste robot? A kolikrát jste se při tom dozvěděli něco nového, něco si zapamatovali nebo si třeba řekli, že tenhle film prostě musíte vidět? Asi nikdy, že ano. Ale nebojte, blýská se na lepší časy!

První vlaštovkou byla nedávná betaverze společnosti Solve Media, která náhodně generované kódy captcha vyměnila za reklamní slogany. Vypadá to sice lépe a víc to nese, ale ochranná funkce se výrazně sníží. Reklamní slogany jsou totiž pro roboty o poznání snáze rozžvýkatelným soustem než náhodně vygenerovaná písmena.

Společnost NuCaptcha systémovou obranu proti spamu posunula trochu dál a přišla před měsícem s jiným vylepšením. Produkt NuCaptcha Engage umožňuje různým značkám vytvářet animovaná videa doplněná pohybujícím se textem. Ihned za reklamním sdělením následuje právě kód captcha. Při takovém čekání se nějaké té reklamě nevyhne nikdo. Úkolem inzerentů je, aby uživatelé tohoto času navíc nelitovali.

Otázka proč je asi zbytečná. Kódů captcha se denně zobrazí přibližně 280 milionů a rozluštění jednoho trvá průměrně 14 vteřin. To je v celosvětovém měřítku celkem 124 let uživatelské pozornosti denně. Společnost NuCaptcha se navíc chlubí tím, že výzkumná agentura Wharton zaznamenala u těchto videoformátů až 1200% nárůst povědomí o inzerované značce. To není vůbec špatné skóre, nemyslíte?

Několik ukázek této novinky si můžete prohlédnout na stránkách společnosti. Platforma funguje teprve dva měsíce, a už ji využívá více než tři a půl tisíce portálů. Během prvního měsíce se s ní seznámilo na pět milionů uživatelů. Odhady na říjen mluví až o 10 milionech. Videocaptcha je určitě mnohem zajímavější než pouhý text, a navíc se o poznání lépe se čte. 
Pro vyluštění kódu je občas třeba i slovník. Zdroj: confidenttechnologies.com
Zabezpečení captcha má mnoho podob, například právě jako jednoduché texty nebo třeba i obrázky, které musí uživatel otáčet nebo jinak identifikovat. Všechny formáty se neustále vyvíjí. Ty od společnosti NuCaptcha ale mají obrovský potenciál, především pro inzerenty. Předpokládáme, že i díky tomu se velmi rychle rozšíří. 

Via: TechCrunch, Tyinternety 

No comments: