26/01/2017

Trendy 2017: Lidé v nydrle předpovídají, co se letos v digitálu bude nosit

Kristina, Venca, Martin, Marko a Roman s Pavlou - vizionáři z nydrle.


Pavla Nýdrle
managing director

Internet už o moc větší nebude. Byť stále více lidí tam tráví stále více času. Co to znamená? Že jeho cena poroste. A co to znamená pro značky? Měly by se soustředit na dvě věci:

  1. Sběr dat o uživatelích / zákaznících pro lepší cílení, lepší nabídku a lepší zákaznický servis.
  2. Budování silného brandu - kampaně a aktivity, co chytnou uživatele za srdce a zaujmou.

Tedy přesně tak, jak se posouvá nydrle :)


Roman Číhalík
creative director

Personalized everything
Značky budou chtít ještě blíž k zákazníkům ještě relevantnějším obsahem. Zatím známe personalizované lahve nebo boty, ale trendem je mít i službu na míru každému z nás.



Virtual reality & Augmented reality
Obsah, obsah a zase obsah, ale v jiné dimenzi. Po úspěchu Pokemonů je jasné, že zákazník udělá pro značku téměř cokoliv.

User experience
Žijeme v době, kdy si každý může vše ověřit, může být pánem situace a čím dál více vytváří vlastní obsah. Zákazník se stává partnerem značky. Kdo pochopí a využije tento synergický efekt, bude napřed.

Platforms
V roce 2017 každý brand pochopí, jak platformy mění mediální scénu. Podívejme se, jak se dnes pracuje s Facebookem nebo Snapchatem – používáme je ve stále větší míře jako samotnou inzerci.




Marko Rumpli
project consultant

V roce 2017 očekávám masivnější nástup umělé inteligence a její použití v reklamních kampaních. Už nyní využíváme u několika klientů prediktivní modely založené na neuronových sítích pro přesnější zacílení reklamních aktivit. Očekávám, že poptávka po těchto inteligentních systémech letos výrazně poroste. Současně s nástupem AI očekávám, že nabyde i poptávka po inteligentních dashboardech, které budou srozumitelně interpretovat big data.




Martin Velfl
interaction designer

Nadále očekávám vývoj textových a hlasových asistentů, upřednostnění iteračního designu, používání autentických fotografií a nové haptické a audiovizuální interakce.

Z dlouhodobého hlediska je ovšem nejdůležitější, aby uživatel byl vždy až na prvním místě – pokud navržené řešení usnadní a zpříjemní daný problém, výsledek se dostaví sám.


Kristina Hartman
head of social media

FB představí další mediální formáty
Budeme promovat livestream, platit za pozice v searchi a řešit formáty v Messengeru. Instagram bude svými formáty víc a víc podobný Facebooku. Dost možná okopíruje nějaké featury od Pinterestu. Snapchat začne ochabovat. Twitter i nadále stagnuje.

Pojedeme videa
Nakousli jsme to v minulém roce, ale letos už naplno pojedeme stylem “video first”. Nemusí to vždycky být dlouhé video, jen fotky nahradí 4 - 8 sekund dlouhá videa. Taková, která právě tvoříme pro Dove Men+Care.



Influenceři
Předčí klasické celebrity. Ty, pokud chtějí udržet krok, musí plnit model: osobnost + kanál, jinak nemají šanci. Na druhou stranu se musíme naučit, že influencer není nápad. Je to exekuce! Nápad nemůže stát na tom, že někam dáme influencera. Musíme se naučit s nimi pracovat tak, že jsou součástí konceptu a jejich působnost je přirozená a katapultuje kampaň do jiných sfér. Nemůžeme ale čekat, že udělají práci za nás.


Boril Šopov
data science

V roce 2017 se žádné převratné změny reálně odehrávat nebudou. Bude pokračovat trend (v ČR opatrného začínání) využívání pokročilejších analytických metod, které usnadní automatizovat každodenní business rozhodnutí. Pro nás to bude znamenat dvě věci:
  1. Interně budeme moct servisovat více klientů s méně zdroji.
  2. Klienti budou moci díky využití našich modelů zlepšit služby pro své klienty (personalizované emaily, přesná doporučení na webu atd.)

Dále bude celosvětově pokračovat silný trend ve využívání neuronových sítí, které se budou dostávat do dalších a dalších oblastí. Nyní již začínají dominovat v oblasti klasifikací a vyhledávání obrázků, v oblasti strojových překladů mezi exotickými jazyky, v oblasti rozpoznávání mluveného slova, až třeba řízení aut a hraní Go.

Důležité je se ale příliš neptat klientů na to, co chtějí, ale spíš, čeho chtějí dosáhnout. Slovy Henryho Forda: "Když se zeptáte lidí, co chtějí, řeknou rychlejšího koně!"


Venca Šrámek
head of design

Jak bude vypadat design roku 2017? Takhle!

Nebojte se barev
Můžou být odvážné, až řvavé.








Minimalismus
Trend, který kondenzuje a reflektuje mnoho dalších webových trendů. Minimalistický design je zaměřen především na výkon, rychlost a přehlednost prvků na webu. Celý web dostane tak subtilní look and feel. Obrovský důraz je kladen na vyváženou typografii a kontrast jednotlivých prvků.







Animace a gify
Skvělý způsob, jak ukázat smysluplný obsah tím nejlepším vizuálním způsobem. GIF a animace s SVG a CSS jsou v současnosti nejdokonalejší způsob, jak přidat webu jedinečné designové prvky.







Zjednodušení navigace
Už loni začalo mnoho internetových stránek s přepracováním své navigace. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat i letos. Současná hlavní menu obsahují pět až sedm voleb, ale ty budou redukovány na tři až čtyři. Menší výběr pomáhá uživatelům v orientaci webem.



Microinteractions
Rafinované a autoritativní způsoby, jak komunikovat s webovými stránkami. Často jsou přítomny tam, kde je ani nevnímáme, např. klikací animace, rolovací efekty a další.







Prototypování
I když to není designový trend sám o sobě, rapidně roste vývoj prototypovacích nástrojů. Jsou rozhodně jedním z nejužitečnějších průlomů, na které lze v rámci webdesignu narazit napříč celým světem.






Zajímavé odkazy:



Připravila:
Lulu Perlíková
copywriter

Foto:
Dominik Dvořák

06/01/2017

Jak se tvoří Unexpected Magazine

Klient Centrum Chodov postavil naši digitální agenturu před velkou výzvu. Kromě online lifestylového magazínu jsme měli vytvořit i klasický tištěný. Ano, přesně takový, ke kterému si můžeme slastně přivonět a který si s radostí přečteme nad šálkem dobré kávy.


Naše nejhaptičtější kampaň roku 2016



A tak vznikl Unexpected Magazine. Ve stylu komunikační kampaně Unexpected Shopping přináší inspirativní články z oblasti módy, jídla, cestování a umění. Za sebou máme první tištěné číslo, které jsme si vypiplali od začátku a jsme na něj pyšní jako na vlastní dítě. Zároveň běží online magazín, kde téměř denně přibývají nové články.






Jak jsme postupovali


Kvůli magazínu jsem do Nydrle přišla i já. Mám na starosti obsahovou koncepci jak online, tak tištěného magazínu. A skok z redakce Hospodářských novin do digitální agentury byl docela velký. V současnosti sama píšu některé články, ale hlavně komunikuji s externími redaktory a dohlížím na to, aby měl magazín ten správný feel, přinášel zajímavá témata a evokoval atraktivní styl a la Sex and the City.

Aneta Štefánková, šéfredaktorka

Mojí pravou rukou je Katka Obrazová, která se stará o produkci magazínu, psaní článků a komunikaci s nájemníky Centra Chodov, pro něž magazín slouží jako komunikační platforma. Ve spolupráci s nimi připravujeme hlavně originální lookbooky a tematické tipy na nákupy, které kombinují produkty různých značek. Jednotlivé obchody nám také na focení po domluvě zapůjčují oblečení, doplňky nebo bytové dekorace.

Katka Obrazová, redaktorka a produkční


Hezkým příkladem, kde jsme tohle všechno propojili, byl materiál Podzimní punč s Kitchen Story a Kristinou Kloubkovou pro první tištěné číslo. Uspořádali jsme a nafotili odpolední dýchánek, kde si skupinka přátel užívala lahodného punče. Manželé Marika a Jirka Kučovi z blogu Kitchen Story si vlastní byt vyzdobili dekoracemi zapůjčenými z obchodů Centra Chodov a připravili drobné občerstvení, které naservírovali na zapůjčené stylové nádobí. Hlavní postavy jsme s pomocí stylistky oblékli do nejnovějších kolekcí vybraných značek centra. Z výsledku máme radost, z fotek je cítit pohoda i exkluzivita dodaného zboží. V tomto duchu se chceme nést i v budoucnu.






Sázíme na minimalismus


Devizou Unexpected Magazine není jen originální obsah, ale také vizuální zpracování. Neskromně si dovolujeme tvrdit, že minimalistický design, který zpracovala Kristýna Šťastná, nemá na českém trhu magazínů obchodních center obdoby. Naše designérka Kristýna se inspirovala moderními trendy světových tištěných periodik. Tak vznikl charakteristický sloupec textu a položil se důraz na fotky. Samotná linka pak vznikla úplně náhodou. Zní to jednoduše, ale dalo to velkou práci.

„Inspiraci jsem čerpala ze všech možných zdrojů a náš magazín je sjednocením
toho nejlepšího.“
- Kristýna Šťastná


Kristýna Šťastná, designérka


Ředitelka projektu Kristína Poláková si v projektu magazínu váží především vstřícného přístupu klienta. Centrum Chodov nám dalo příležitost tvořit obsah, který zasahuje cílového zákazníka a také pomáhá budovat B2B vztahy obchodního centra a jeho jednotlivých nájemníků. To, že jsme vykročili správně vpřed, dokazuje strategické využití obsahu napříč sociálními sítěmi, které nám zajišťují relevantní čtenáře.

„Na půdě českých značek je jen málo odvážlivců, kteří dovolí agentuře tvořit hodnotný obsah tak, aby nejen prodával, ale zároveň inspiroval. My jsme měli štěstí."
- Kristína Poláková

Kristína Poláková, ředitelka projektu


V současnosti jsme stále na začátku nového formátu, který bude postupně svoji funkční náplň rozšiřovat. Detaily ukážeme zanedlouho.


Aneta Štefánková
editor-in-chief

27/12/2016

Vánoční experiment v Laboratoři

Mohli jsme vám poslat kšiltovku, otvírák a sadu propisovaček, ale my jsme si řekli, že letos si s těmi vánočními přáníčky dámě větší práci. My jsme vám je totiž upekli.

Těmahle rukama!


Michal Nýdrle a tým


Přípravu těsta si vzala na starost Bára s Adél a vypadalo to zpočátku na poklidnou předvánoční sobotu. Jen do chvíle, než se přiřítila celá Nýdrle a Čihalíkovic rodina. Malá Ela s Jáchymem to vzali nejprve zodpovědně, ale po hodině se celá kuchyně Laboratoria proměnila v závodní dráhu.



Čihalíkovic chráněné dílny



Kristi vykrajuje, jak kdyby nebylo žádný zítra!


Kočička z vymítače ďábla


Vzduchem lítala mouka, hroudy těsta a lahve vína a po zemi se proháněli Hugo, Adina a sporťáky a víte co? Bylo to super, a to zejména pro těchhle pět důvodů:
  1. Pro ten pocit produktivní soboty. Člověk se ráno vzbudí a nezamíří v teplákovce k televizi, ale nahodí rondon (rozuměj černý oděv, který se na práci s moukou skvěle hodí) a vyrazí přímo do centra Prahy k Národnímu divadlu.
  2. Je povoleno odsunout nákupy dárků a předvánoční úklid, protože „sorry, mám přece firemní akci.“
  3. Popíjíte už od dopoledne, protože jsou Vánoce a o Vánocích se to může.
  4. Nemusíte se zpovídat sociálce za dětskou práci a navíc o víkendu.
  5. Užijete si tu obrovskou a luxusní kuchyň jako ve filmu a všechno vybavení, co k ní patří.

Blbý no


Vyrobili jsme dohromady bez mála 500 sušenek z máslového i kakaového těsta s pěti různými poselstvími a mohli tak sladce obdarovat všechny klienty. Mnohokrát děkujeme Laboratoriu, kuchařské škole Riccarda Lucqueho, za zapůjčení naprosto boží kuchyně!


Laboratorio, děkujeme!

Lulu Perlíková
copywriter

21/12/2016

Dove je love

Jak pro markeťáky, tak pro fanoušky. Sociální sítě Dove jsou s Nydrle již od roku 2014 a představují pro nás každodenní kontakt s komunitou velmi loajálních a oddaných žen, které mi, musím se přiznat, přirostly k srdci.


Danča loves Dove



Dove je hodně specifická značka, která ženám nabízí nejen kvalitní kosmetické výrobky, ale snaží se jim také zvednout sebevědomí a propagovat hodnoty, které jsou blízké skutečným ženám. Snaží se jim předat zprávu, že každá žena je jedinečná a krásná.

Netrvalo dlouho, abych pochopila, že cílovka Dove je prostě svá a stejně tak i její fanoušci na Facebooku. Ženy jsou se značkou spřízněné, rády o produktech na stránce debatují a produkty si vzájemně doporučují. Na sociálních sítích se tak vlastně úplně přirozeně buduje komunita se zájmem o kvalitní kosmetiku a s podobnými hodnotami, které ctí Dove.

Díky tomu se vloni v létě zrodil nápad fanoušky za jejich věrnost odměnit. Vybrali jsme nejvíce aktivní uživatelky na FB stránkách a uspořádali pro ně event - welness večer a testování nových produktů Dove DermaSpa, které právě přicházely na trh.





Událost byla povedená, účastnice byly z večera nadšené a posílaly děkovné zprávy. My jsme zatím nápad postupně rozvíjeli a vznikl nápad další. Z fanoušků na FB vytvoříme ambasadorky. Ty se totiž ke značce hodí mnohem víc než trendy influenceři, blogeři a youtubeři.

A tak jsme postupně začali ženy znovu oslovovat:

"Milá Amélie,


všimli jsme si Vás mezi našimi fanoušky, a protože výjimečné ženy a Dove patří k sobě, chtěli jsme poprosit, zda byste se stala naší ambasadorkou. Zasílali bychom Vám naše produkty, Vy byste je testovala a hodnotila, jak jste s nimi spokojená. Můžeme díky tomu zlepšovat Dove přesně tak, jak skutečné ženy potřebují. Pomůžete nám?


Váš Dove"


Ohlasy žen byly a jsou dodnes báječné! Většina z nich s námi maximálně spolupracuje a vždy se těší na další aktivitu. Ambasadorkám rozesíláme nové produkty jako prvním k otestování, ptáme se jich na názor a zasíláme jim dárečky k významným dnům.

Uživatelský příspěvek z galerie krásných kamarádek


Na oplátku od nich získáváme soukromý feedback skrze dotazníky a veřejný feedback přes sociální sítě. Ženy jsou aktivní primárně na FB, pokračují však i za jeho hranice na Instagram, Twitter, do internetových diskuzí, a to zcela dobrovolně.

Příkladem je třeba takový příspěvek na FB a komentáře pod ním.


Aktivně s ambasadorkami pracujeme rok. Nyní jich máme celkově 63, z toho 32 pro Slovensko a 31 pro Českou republiku. Spolupráce nám přinesla mnoho cenných dat a feedbacků k jednotlivým produktům z dotazníkového šetření. Na sociálních sítích nám díky těmto ambasadorkám roste engagement, pod příspěvky máme hromadu komentářů a inbox plný zpráv. Community Managerka se na stránkách Dove tedy opravdu nenudí.

Musím říct, že je to radost, když máte stránku plnou lásky a vřelých slov namísto hejtrů, se kterými se v dnešní době musí hromada FB profilů vypořádávat.

A za to vám, ženy, děkuji :)




Dana Kultová
social media specialist