23/07/2013

Wildlings vs. Humans - 2:0

Máme novou rodinu. Naše milá Kindred Group se prostě rozrůstá a tak jsme si řekli, že se budeme trochu vztahově tužit. Minulý týden jsme poprvé vyrazili na rodinný výlet, abychom se lépe poznali se všemi bratránky a sestřenkami. Kindred Group na vzduchu, slunci a větru, poprvé, společně, plná nadšení a nejistých nadějí.


Už v letadle jsme se všichni těšili na velký rodinný zájezd, kde měl být interaktivní tobogán, lodičky samohonky a taky chlebíčky zdarma. Stálo to dost peněz, takže nikdo nechodil měsíc na obědy, aby se na to jakože nějak vydělalo. Batůžky jsme si urovnali v podpalubí a vyrazili. Všechno začalo - stejně jako v každém hororu - skvěle.

             
Vzlétli jsme vzhůru, spalo jen pár jedinců. Po čtyřech kolech slovního fotbalu se ovšem cosi nepěkného začalo dít. Na to, že něco v našem okolí hoří, jsme zvyklí. Většinou to ale není celé letadlo. Operativně jsme proto zorganizovali hromadný skok do hlubin oceánu. Přežití vyžadovalo odvahu, a proto jsme se postupně všichni v palubním WC přestrojili do plavek a vystavili své vnady už tak dost vyděšeným pohledům všech kolegů. Dopad byl dramatický. Jen kluci z Hokosoftu jej snášeli dobře, něco jim prý padá pořád. 


Ráno jsme se dobrá polovina z nás probudila na ostrově uprostřed prázdnoty. Sesbírali jsme zbytky své důstojnosti, vyplavených věcí a cca polovinu našeho týmového ducha. Mike blouznil. Pořád mlel něco o tom, ať začneme stavět office, že do pondělního statusu už zbývá jen 56 hodin, ať si vše pečlivě zapisujeme do systému a taky že se pro nás ADA určitě vrátí. My všichni jsme věděli, že nic z toho se nikdy nestane.

Nicméně práce na novém ostrovním officu nám šla od ruky. V našem (standardně!) vysokém pracovním nasazení jsme si nevšimli, že nás z dálky zvědavě a s pobavením pozoruje skupina místních domorodců. Divoši z východu. Wildlings!


Přiblížili se velmi rychle. Někteří se tvářili vilně na naše může i ženy, jiní se zaměřili spíše na lahve vyplaveného alkoholu. Všichni představovali hrozbu, kterou jsme si nedokázali představit ani pod vlivem omamných látek, které nám donesli na přivítanou.


                
Domorodci nám předvedli i jednoho ze svých šamanů, který začal kázat o nízké návštěvnosti jeho chrámu a dožadoval se nových kontaktů na další věřící. Aby nás, nic netušící pohany a pohanky, přilákal, vyhlásil soutěž, díky které se my všichni staneme součástí jeho starobylé a poněkud upadající komunity. 


Několik z nás, samozřejmě těch nejsnaživějších, bylo povýšeno na nové ambasadory dobra, světla a dobrého světlého piva. Krátkým projevem se vyhlásila soutěž, ve které bylo jen pár podmínek: dočasný či trvalý pobyt na ostrově, uvařit manu lahodné a božské chuti podle zásad nového i starého božstva a minimálně sedm vypitých piv. 


Lůza ze soutěže řvala nadšením. Chléb a hry, nejlépe dohromady, jsou prostě populární obdobně jako soutěže se zasíláním fotografií polonahého dítěte.


Druhý šaman ve všeobecném nadšení a chaosu přerozdělil božské dary, které nám sice moc nevoněly, ale přijali jsme je s povděkem. Soutěž mohla začít. Stačilo jen rozdělat chrámový oheň...


Schopnost delegovat jakoukoliv práci na někoho jiného je základem přežití. Divoká Da-ngka, která patří do ostrovního kmene Red Media, měla ten večer trochu zásek, tak jsme jí hned podstrčili sekeru a pobaveně se dívali, jak lítají třísky. Emancipovaná divoká žena nicméně zasadila ránu do ega naší zhýčkané mužské populace a k nim náležících srdcí. Její odhodlání přimělo i ostatní zatnout zuby a jít jí pomoct. Než se rozdělal oheň, rozdělili jsme se do soutěžních formací.


Tato hladová skupinka byla plná nadšení. Martin Ježek z Inspiro Solutions doporučil uvařit staročeskou šalamádovou baštu, která prý zahraje na nostalgickou notu, protože se všichni budeme cítit jako doma. Recept z Mimibazaru prověřuje a vylepšuje prý už léta. Strategie jak z Mad Mana se všem zalíbila a Roman přijal status kmenové matky pluku.


Ihned začali krájet rozmočený chleba, na který mělo přijít opičí máslo s vyškvařeným banánem. Delikatesa?


František a celý jeho tým se jim nevybíravě vysmál. Oni prý vaří především z citrónů a toho kousku trávy, co donesl Petr. Nikdo jiný taky prý nemá šanci a je jasné, že nejvíce se bohům ten večer přiblíží oni. 


Ve třetím týmu se smíchala Peterova divoká severská krev a Michalova jižanská nátura a společně odzbrojily nevinou mořskou vílu, které potom bylo velmi snadné uříznout hlavu a začít ji vařit. Toto je pouze první ze série fotografií. Ty další publikovat nemůžeme. Šupiny (nejen) lítaly všude.


"Panebože, co to tam...prosim tě nedívej se tam,  nedívej se, dělej, že jsi to neviděl, že se to nestalo...tohle...se už nikdy nesmí stát...". Citliví hoši z Hokosoftu starající se o oheň byli rádi, že vše vidí skrz kouřovou clonu. 

"Fuj to smrdí, co to je? To nemůže být ani jídlo..." zacpával si Gabi nos. Tomáš jen mezi zuby procedil: "Dělej, že nic nevidíš, necítíš, ani neslyšíš. Musíme splynout s davem. Jsou to barbaři, ale jestli jim to chutná, dělej, že tobě taky. Vyhlídnul jsem si tu jednu panenku a nechci ji propásnout..." domlouvali se kluci z Adikt Mobile strategii, jak se vetřít mezi nové osadníky. Nepřetržitě přitom nasávali, především tedy atmosféru sbližování kultur.


Zčistajasna na ně Michal zaburácel: "Co tam vzadu okouníte? Kdo nepracuje? Kdo nebude mít vyplněný kotlík a worksheet, nedostane najíst! Já vám dám, bando, na ostrov by se vám chtělo, ale makat, to ne!" Michal začal rozhazovat boží dary po kolemstojících ostrovanech, kteří mu marně vysvětlovali, že ještě nepodepsali pracovní smlouvu ani na udržování ohně. Šaman zešílel. Michal byl šílený už předtím. 

Následovala bitka, ve které nás chtěli domorodci srovnat se zemí. Byl to ovšem jen špatný překlad jejich výrazu "kotle:e-kaph", tj. srovnat NAD zemí, neboli uvařit na ohni. Po nerovném boji, ve kterém zasadili našemu domýšlivému egu vládců světa druhou ránu, vyrovnali všechny kotlíky na ohněm, obdobně vysoko i daleko a jali se vařit po wildlingsku.


Nakonec jsme se oprvadu všichni sešli i vešli. Pospolu jsme si navařili kotlíky chutné krmě. I Tomáš dostal svou panenku, obalenou a měkoučkou, o kterou se s radostí podle tradice podělil s ostatními členy týmu. Kultury se smíchaly a melting pot Kindred  Group ostrůvku digitálního štěstí přežil do dalšího dne.


Zde třeba vidíte první záblesky společné práce. Žížaly s citrónem a tím zeleným, co donesl Petr, šly na dračku. Následovala panenka se slimáky se zeleninou, třetí byla zase hromádka strouhaného tvarohu s popílkem, tzv. eidamské kouřové fondue. Posledním geniálním chodem byla rybí polévka z malé mořské víly. Jako od Andersena!


Lukáš se nekompromisně chopil slaninové panenky a přesně podle plánu, rozpočtu a timingu kázal její výhody. Ani takzvaní bohové nemohli neslyšet jeho prudké výlevy a podlézavé podstrkování. Všichni bychom ji i bez toho náležitě ocenili, proto nás nepřekvapilo, když ji polobohové zvolili manou večera.


Po všem zakouřilo - nakonec se nám totiž podařilo spálit i ten strouhaný tvaroh, který nikdo nechtěl jíst. Nezbylo nic, až na oschlý rybí ocas. Všichni jsme byli nasycení - láskou, teplým přátelstvím a kvalitní krmí. První noc přežití se povedla.



S plnými bříšky jsme se mohli začít těšit na další den, kdy náš čekalo velké vodní dobrodružství, cesta domů, na jehož konci čekal internet, teplé sprchy a ticho.

Nebudeme vás napínat. Asociace digitálních agentur se pro nás nevrátila, ptáme se proto, na co ji vlastně máme. Domorodci nás nesnědli, naopak jsme od nich dostali dvě užitečné lekce, a to, že společně se vaří líp a taky, že kvůli lásce je třeba někdy zatnout! Díky, bylo to intenzivní!




25/06/2013

Cannes Young Lions 2013: Všetky cesty vedú na Azúrové pobrežie

„Protože jinak budeme muset váš let zrušit. Opakuji, pan Roman Biath a Pavel Hejný, dostavte se prosím k východu C3, jinak budeme muset váš let zrušit.“ S taktikou „zaujať v Cannes“ sme teda s Pavlom začali ešte v Prahe.

Cannes, sweet Cannes
Po prílete do Nice nás síce ešte čakala asi hodinová cesta autobusom do centra Cannes, ale to, že sa v meste koná jeden z najväčších reklamných festivalov na svete na seba nenechalo dlho čakať. Je poznať, že je deň pred oficiálnym otvorením festivalu. Rastúci počet ľudí, inštalácie, ktoré sú pomaly ale isto pripravené pre návštevníkov a drobná neorganizovanosť  usporiadateľov dávajú najavo, že sa tu bude konať čosi veľké.

Parta z Prahy. Zdroj.
Ubytovať sa, zaregistrovať a rovno na brief. Súťaž pre kategóriu print začína hneď v sobotu popoludní. Zadanie bolo na moje prekvapenie dosť jednoduché a zrozumiteľné. Odkomunikovať existenciu internetovej stránky organizácie, ktorá pomáha žiť ľuďom s diagnostikovanou rakovinou. S vymýšľaním problém nebol. Po dvoch hodinách sme vymysleli nápady snáď na 10 printov. Otázka bola, ktorý prístup je ten správny, najviac sedí na brief a zaujme porotu. Rovnako ako v národnom kole, kde nám k úspechu pomohol príbeh Amundiho, sme zvolili cestu príbehu, ktorý na prvý pohľad nemá s problematikou rakoviny nič spoločné. 

Roman Biath a Pavel Hejný.
Insight bol ale jasný. Ak máte diagnostikovanú rakovinu a viete, že na internete nájdete inšpiráciu, ľudí s podobným problémom alebo možnosť finančnej pomoci, môžete žiť inak. Jediná informácia, že také miesto existuje môže váš život navždy zmeniť. Preto sme v printe hovorili o tom, že niektoré príbehy môžu pokračovať, ak správna informácia príde v pravý čas.

Roman Biath, Pavel Hejný: Some stories can continue, if the right information comes at the right time.

Bohužiaľ, predbehli nás tímy z Mexika, Francúzska a Holandska. Mrzelo nás to. Ostatné práce boli, aspoň podľa nás, vizuálne neatraktívne a textársky nedotiahnuté. Nič sa nedá robiť, porota snáď vybrala tých najlepších. Zlatá, striebornáa bronzová práca sa dajú pozrieť na stránkách festivalu. 


Čo sa v škole naučíš, v Cannes nenájdeš
V pondelok ráno, keď porota nevyhlásila naše mená, sme už mohli všetok čas deliť medzi pláž a festivalový program. Hneď o 11:00 bol jeden z prednášajúcich o on-line zábave a jeho budúcnosti známy herec Jack Black. Malý a zavalitý Američan nesklamal. Nielenže niekoľkokrát svojimi vtípkami pobavil publikum, ale jeho vstupy do prednášky mali vždy hlavu a pätu. Hoci, ako sám priznal, nikdy neštudoval reklamu ani marketing, sám je súčasťou projektu v spolupráci s Yahoo, ktorý ponúka zaujímavý content pre on-line. Yahoo totiž venuje veľkú pozornosť budúcnosti zábave na internete, pretože to je vraj miesto, kde sa mladí ľudia združujú najčastejšie. Jack hovoril o tom, že užívateľ často siahne po zábave na internete a pomaly tak internetové videá uprednostňuje pred kinom alebo televíziou. Súčasne ale hovorí, že Hollywoodu on-line pomáha, nezabíja ho. Vtipný bol aj poznatok o tom, ako on sám sleduje zábavu podľa toho, na akom médiu si ju pozerá. Na mobile dáva šancu videám, ktoré majú maximálne pol minúty, na tablete vydrží o čosi dlhšie a za počítačom dokáže stráviť aj celé hodiny.



Samozrejme Black nebol jediná známa tvár, ktorá sa v Cannes objavila. Annie Leibowitz, Vivienne Westwood, Sean Combs, ale napríklad aj Lou Reed prišli za slnkom do Cannes. Podľa môjho názoru bola väčšina prednášok až zbytočne postavená na známych osobnostiach, ktoré (ako niekto správne poznamenal) priniesli síce zaujímavý pohľad na vec, ale dosť pocitový, nie odborný. Ľuďom to ale zjavne vôbec neprekážalo. Počas prednášok dopriali speakerom často aplaus, alebo ako to bolo v prípade Vivienne Westwood, búrlivý standing ovation. Moja nespokojnosť bola možno spôsobená formou prednášok. Často pripomínali diskusiu, do ktorej ste sa museli vložiť všetkými zmyslami. Málo spontánnosti. Verím, že iné to môže byť napríklad na workshopoch, kde je interaktivita s návštevníkmi priam žiadaná. Tie však majú obmedzenú kapacitu a dostať sa na ne často znamená nenocovať v hoteli, ale vo festivalovom paláci.

Z prednášok som najviac veril vedúcej dvojici BBDO Worldwide, ktorá mala prednášku postavenú na otázke Či by Hemingway, Dickens a Michelnagelo vytvorili najlepšiu agentúruvšetkých čias. Začiatok naštartovali ako sa patrí, potom to ale chalani podľa môjho názoru celkom nezvládli a do konca len púšťali videá z internetu. Škoda.

Festivalový palác je inšpiratívne miesto. Ak vás už nebaví počúvať prednášky, možete si donekonečna prechádzať vystavené shortlisty alebo sedieť v premietacej miestnosti a pozerať prihlásené práce. V kategórii TV ich bolo tušim cez 3 000. Z každej strany na vás rovnako číha množstvo inštalácii od sponzorov festivalu, takže stráviť tu celé popoludnie tu nie je žiadnen problém.

Moja mama mi stále hovorila, že ak je pekne, mám sa ísť hrať von. V Cannes som si na túto vzácnu radu spomenul. Nemíňal som svoj čas iba vo festivalovom areáli, ale aj na slnkom zaliatej pláži. To miesto, kde sa more stretáva s pevninou, ponúka niekedy krajšie insighty ako všetci kreatívci na festivale dokopy. O rok sa teda oplatí byť v Cannes zas. Ak nie kvôli festivalu, tak už len kvôli pláži.





17/05/2013

Devadesátka na krku i v banneru

Za poslední desetiletí prokázal Český rozhlas svou vytrvalost mnohokrát.  K 90. výročí svého založení proto pořádá mimo jiné i maraton v moderování - Devadesát statečných, ve kterém během 48 hodin vystoupí celkem devadesát hostů. Osobnosti z kultury, sportu nebo veřejného života budou provázet moderátoři Lucie Výborná a Jan Pokorný. Vysílat se bude z mobilního studia uprostřed Václavského náměstí, kam můžete oba moderátory přijít pozdravit a podpořit. Videopřenos celé akce bude dostupný na webu ČRoNaladit se můžete od soboty 18. 5. od  20:15. Skončíme až v podělí 20. 5. ve stejný čas 

Tuto akci podporujeme malou specialitkou - vytrvale tweetovacím, informačně nezastarávajícím bannerem, který, stejně spolehlivě jako rozhlasové zpravodajství, bude poskytovat neustálý přehled o tom, co se zrovna v éteru šustne. 

Stačí nám k tomu pár řádek kódu a necelá desítka nadšenců, kteří společně s moderátory nepůjdou spát a proposlouchají se každou minutu celého maratonu, aby mohli banner průběžně aktualizovat. Real time. Náš proměnlivý banner můžete sledovat na webu ČTK a na www.ceskenoviny.cz! Bude to experiment, tak nám držte palce. 

Slibujeme, že vytrváme!





09/05/2013

Když dva se rádi mají, Life's Good

Do světa mediální reality vstupuje naše kampaň pro elektroniku LG. Kampaň reprezentuje mladý pár, který si v různých životních situacích, tak jak je život přináší, užívá každou velkou událost. 

Příběhy dotváří inovativní technologie LG produktů. Všechny velké milníky jejich společně strávených chvil jsou lepší, krásnější, plnější, ve větším rozlišení, nehledě na to, jestli žádá svou partnerku o ruku, čekají miminko, nebo prožívají svou svatbu. V kterékoli fázi rodinného života LG pomůže přetavit tyto chvíle do neopakovatelných okamžiků. 

Náš pár můžete sledovat v tisku a online, ale do budoucna se chceme zapojit i do dalších kanálů, včetně třeba in-store prodeje. Spolupráce funguje. Jak říkáme, Life's Good!

29/04/2013

Stronger together: Kindred Group

We believe that with strong and reliable partners, we can do more and better work. This is why we became members of Kindred Group, a new formation consisting of eight independent digital companies specialized in various areas of digital communication. Being in the Group allows us to stay independent in our own fields, yet be able to share and grow with our partners, lower our production costs and help each other to do big projects and reach more clients.

We will share some of our operational services, so that we will even save some energy and money. This will allow us to focus on what we are really the best, our work. For now there is not much to say, we are at the start.


News in the Family
Among our new family members are Brand Embassy, bringing their powerful social media customer care tool, Avion, the amazing postroduction magicians, Inspiro Solutions with their great social media campaigns, Adikt Mobile, experts at mobile platforms, Hokosoft, offering quick development and SEO, Red Media with their almost unbeatable media planning and strategy, newly also Low Production, a specialists in low cost banner production and of course us, Nydrle Digital, with our armies of creative, development, or client service soldiers. 

We have been together for some time already, but our Family celebration on Thursday, we made it official and superclear for everyone.


Heads of the family together.
Jorge Vacca presenting his first successes.















23/04/2013

We need an art director, a great creative mind!

We are looking for a talent. A great creative mind, who will grow with us. We need an art director with a strong visual ideation, who feels there are limits to break.

This someone must have extensive experience in international advertising agencies, working on big ideas and producing campaigns that do have a consequence. This someone must be ready to make a sweet couple with some of our idea makers and push the whole team visually forward, change and shape their thinking, lead them to the bright Advertising Ages.

Send us your portfolio to jobs@nydrle.net. If we like each other, we will surely find a common speech.


Ready?

22/04/2013

Zlatá našim lvům sluší!

Zlatá nám sluší, snažíme se ji nosit co nejvíce. Národní kolo soutěže Young Lions se už tak nějak jen nabízí!

Tentokrát jsme si odnesli zlatý diplom díky Romanovi Biathovi, který soutěžil v kategorii Print. Společně s freelance art directorem a fotografem Pavlem Hejným vytvořili plakát pro nově vzniklé hnutí K volbám, které má za cíl trochu proplesknout naši občanskou zodpovědnost. Roman s Pavlem pojedou v červnu do světa, reprezentovat Českou republiku do Cannes, a to rovnou v té nejkonkurenční kategorii ze všech. 


Dost nás pobavil remake této práce, který se objevil už několik hodin po vyhlášení soutěže. Dokonce tak brzy, že jsme na chvíli zapochybovali, jestli jsme se 100 % netrefili někomu do předchozího nápadu. Vtipné, díky!



V soutěžním ohni jme měli další dvě želízka. V kategorii Print to byly Silvia Kolesárová a Michaela Pechanová, naše bohyně mládí. V kategorii Média vytvořili jeden tým Jiří Jón a Barbora Poláková ze spřátelené agentury Inspiro Solutions, Lenka Šimáková a Michal Dúbravský tým druhý. Lence a Michalovi se sice podařilo zprasit prezentaci (citace), ale i tak dostali čestné uznání poroty. Díky!

Letos to bude naše druhé kolo v Cannes. Loni se Lenka a Ondřej Hanel umístili první v kategorii Cyber (doma, ne ve světě). Přečtěte si jejich krátké dojmy z Cannes.  Na report z letošního roku se moc těšíme, takže Romane, nažhav si klávesnici.

Sláva vítězům, čest poraženým. Nastavili jsme si laťku vysoko a už nám chybí zlato jen v kategorii Média. Že by příště?


05/04/2013

#JaroJeTady: Never give up!

Jaro je tady. My to víme. Jen to není ještě úplně vidět. 

Nebo vlastně je, u nás v agentuře. Protestní jarní dress code. Jsou věci, za které má smysl bojovat až do konce. Jaro mezi ně určitě patří. Přijďte si pro kousek našeho jara. Od 17:00 se u nás koná komorní vítání. Tweetněte si pro vstup a nezapomeňte #JaroJeTady!

You can have my body, but you will never have my soul.


03/04/2013

Za novými kontakty do Thajska

Jaro do Prahy pořád ne a ne dorazit, a tak jsme pro trochu toho sluníčka vyslali tříčlenný tým do Thajska na reklamní festival Adfest. Na festivalu jsme se prezentovali na jednom z cca 20 stánků, které byly dobrou platformou pro navázání kontaktů a prezentaci naší práce. Nydrle jako agentura tam ale vlastně byla spíš doplněk - hlavní zaměření festivalu je produkce, postprodukce a mobilní aplikace. Michal Nýdrle, Client Service Directorka Pavla Dúbravská a John Daczický, Managing Director v postprodukčním studiu Avion strávili na Adfestu spolu s dalšími 1 400 účastníky tři dny a to nejzajímavější shrnuli ve (foto)reportu.



Adfest se koná v thajské Pattaye od roku 1988.

Město nejstaršího řemesla na světě hostilo v půlce března festival druhého nejstaršího řemesla na světě. Adfest v thajské Pattaye, jeden z největších kreativních festivalů Asie, to je mnoho širokých úsměvů, šikmých očí a mezinárodní porota plná zvučných jmen z regionu Asia/Pacific. Co se na evropských prezentacích Donalda Gunna asi nedozvíte je, že top agenturou region Asia/Pacifik je japonská Hakuhodo a top digital agenturou je Dentsu Tokyo&Fukuoka. Japonci o sobě říkají, že možná nejsou tak vynalézaví, ale za to jsou špičky v inovacích. Něco na tom bude, podívejte se na jejich internetové stránky.


Náš stánek je přichystaný.

Náš stánek je přichystaný z předchozího dne a tak je čas pozorovat okolí. Adfest oficiálně uvedla Japonka, jejíž angličtina mi připomněla pocit, který zřejmě zažíval Bill Murray v Lost in translation. Je ale tak milá a krásná, že jí to všichni delegáti jistě odpustí. Na Adfestu je z pohledu Středoevropana hodně znát kulturní rozdíl. Na ironii a sarkasmus tu nenarazíte. Thajci a Asiati obecně jsou velice přátelští a uctiví. To, že nás několikrát navštívil prezident festivalu a ptal se, jak akci hodnotíme, beru jako projev pohostinnosti, ale i toho, že to vše myslí opravdu vážně. Pokud někde zazněla kritika, bylo to oficiálně, nahlas, a vyznělo to spíše jako feedback – podnět, co příště zlepšit, aby se všichni posunuli dál.


Mezinárodní porota Asie/Pacifik byla plná zvučných jmen.

Mezinárodní porota Asie/Pacifik plná zvučných jmen. Kulturní odlišnost byla nepřehlédnutelná i při moderovaném rozhovoru s vybranými režiséry krátkých filmů z Japonska, Austrálie a Indie, kteří se přihlásili do soutěže Fabulous four. Mají úplně jiný přístup, filozofii, styl i dynamiku příběhu. Kulturní odkaz člověk promítá do všeho, co dělá, a tady v Asii je silná kulturní diverzita cítit na každém rohu. Vůbec to není špatné. Co mně překvapilo, bylo přímé hodnocení poroty vybraných filmů. Každý mladý režisér dostal před všemi na pódiu jasnou a upřímnou zpětnou vazbu, proč byl vybrán jeho kus, ale také na čem musí do příště zapracovat. Bravo! 


Yukio Nakayama z Dentsu prezentuje vybrané práce z festivalu The Cup.

Druhý den začínáme pozvolna a kreativní inspirací. Yukio Nakayama z Dentsu prezentuje vybrané práce z festivalu The Cup v Istanbulu. The Cup, založený Michaelem Conradem, je zajímavý tím, že se na něj dostanou jen ty práce, které již byly shortlistované na jednom ze čtyř uznaných festivalů. Některé práce již obletěly svět, některé se pak objeví při vyhlašování výsledků. Hrdinou, respektive hrdinkou dne, však byla Leigh Reyes,prezidentka a CCO filipínské Lowe. Leigh je máma, která si ráda hraje s technickými hračkami, a ve své přednášce se věnovala renesanci manuální práce. Není umění něco vymyslet, ale vyrobit to. A někdy právě technologické možnosti a jejich znalost jsou to první, co stojí u zrodu kreativní myšlenky. Lidé chtějí stejné věci - mají k tomu stejné důvody. To, jak těchto věcí dosahují, se ale mění. A tak by agentury měly obohatit své řady o „makery“, nejenom ty "idea". Pro inspiraci se podívejte na Makeymakey.com.


Matt Miller mluvil o svém festivalu AICP Next Awards. 

Američan Matt Miller sice ve své prezentaci mluvil o svém festivalu AICP Next awards, měl však obohacující vlastní názor. TV a online se nemají nahrazovat, ale dobrým spojením posouvat do netušených výsledků – viz třeba TV reklama Volskwagen/Darth Vader, jejíž prioritní uvedení online před vysíláním Superbowlu přinesl 15 milionů zhlédnutí, bez koruny utracené v médiích. Pro reference doporučuji jeho archiv, který je zdarma na aicp.com. Jeho poslední reference interaktivní multidimenzionální výstavy pro IBM Think jen vyvrací slova, že vše už bylo vymyšleno.


Panelová diskuse napříč asijskými trhy.

Důležitost spolupráce mezi agenturami a produkcemi a postprodukcemi – panelová diskuze napříč čtyřmi trhy (Japonsko, India, Hong Kong, Paris). Úzká spolupráce agentury s produkcí je klíčová. Skvělá reklama nevznikne bez nápadu, ani bez excelentní exekuce. Jeden příklad za všechny – CarltonDraught Beer/Beer Chase od Clemenger BBDO. Skvělý nápad, navíc natočený tak, že se celý sál ukuckával smíchy. A ano, klient zůstává klíčový.


Kolega Jun Okura z Japonska a naše úsměvy otvírají srdce každému. :) 

Networking, obhlídka vystavených prací, které jsme nestihli včera, monitoring služeb produkcí na ostatních stáncích. Tak tak to tady funguje. Kolega z Japonska a naše úsměvy otvírají srdce každému klientovi (no fakt!). Pocit, že pracujeme pro celý svět, byl skvělý.


Sice jsme neměli žádné entries, vidět jsme ale byli.

Sice jsme neměli žádné entries, vidět jsme ale byli. Michal Nýdrle se na jeviště dostal v pauze mezi přednáškami, kdy moderátor potřeboval zaplnit čas, a tak sondoval, odkud  jsou přítomní účastníci. Večer pak proběhlo vyhlašování výsledků kreativní soutěže. Mezi nejvýraznější loňské kampaně asijsko-pacifického regionu patřil spot „Dumb ways to die“ australské McCann Erickson nebo interaktivní vizualizace z konference TEDx v Sydney. Cenu Lotus Legend, paralelu našeho Ohníčku, dostal David Droga.
  

Adfest zakončuje Goodbye party.

Festival zakončuje Goodbye party. Sběr dalších vizitek a diskuze na téma, komu a co festival dal. Nám hodně, rádi si to zopakujeme, třeba i ve větším stylu!