10/06/2010

Bannerová lotynka od UNIQLO

Po navoněných bannerech se objevila další netradiční bannerová kampaň. Značka oblečení UNIQLO uprostřed sezónních výprodejů zavedla speciální slevovou nabídku, která se měnila každý den. Kampaň fungovala na principu „Děkujeme, přijďte zas“, a proto zákazníci dostávali ke každému nákupu los, který mohl obsahovat slevu na další nákup. Žádná velká novinka. Ale vzhledem k tomu, že UNIQLO je i velmi aktivní na internetu, rozhodli se kampaň podpořit i netradiční on-line kampaní - bannerem, jaký tu ještě nebyl. A tady to začíná být zajímavé. Japonská společnost IMG SRC pro UNIQLO totiž vytvořila speciální bookmarklet a blog widget, který po použití jednoduše přeměnil veškeré použité obrázky na hrací losy od UNIQLO.

Pokud jste našli ten správný, dostali jste tašku, pokud ne, zobrazila se vám pouze reklama. K ještě výraznějšímu rozšíření napomohlo oslovení bloggerů, aby si sami nainstalovali widget na blog. Motivací byla případná výhra na obou stranách. Evidentně byla dostačující, protože widget byl během jednoho měsíce (12/2009) nainstalován na 5000 blogů a celkově vygeneroval krásných 2,8 miliónů prokliků. Nemluvě o tržbách, které zaznamenaly nárůst o více než 100 % (on-line i off-line). Tomu se říká netradiční přístup proti narůstající bannerové slepotě. Case study najdete zde.


No comments: