04/06/2010

3D mapping se posouvá o kousek dál

3D mapping projekce je stále častějším způsobem, jak netradičně a stylově představit značku a vyvolat nějaký ten buzz. Jde v podstatě o vytvoření světelné projekce přesně na míru projekční plochy - například čela budovy nebo automobilu - na níž je světelná instalace sestavena tak, že vzbuzuje dojem trojrozměrného obrazu, který z plochy vystupuje, mizí v ní nebo si pohrává s jejími jednotlivými částmi. Kouzlo spočívá právě v této hře světla a prostoru, ve které jsou soustavně využívány prvky původního pozadí a v zápětí jsou díky světlu zcela ignorovány. Světelná technologie umožňuje zobrazit jakékoliv další objekty trojrozměrně.

Značka BMW v Singapuru posunula běžné mapping projekce tím, že poprvé promítala video na dvě oddělené budovy a navíc ze dvou projektorů, precizně synchronizovaných. Výsledek rozhodně stojí za zhlédnutí.

Mezi další kvalitně zpracované projekce určitě patří i instalace na podporu 3D TV od společnosti Samsung.

Mapping se už nějakou dobu používá ke komerčním účelům a nemusí se vždy realizovat jenom na zdech budov. Jde sice spíše o drobnější akce jako třeba promítání na automobily při přehlídkách, ale potenciál k oslovení cílových skupin mají i jiné (a větší) plochy, jako třeba sportovní stadióny .


Komerční využití nicméně stále není tím nejčastějším, jde spíše o zajímavý event s možností solidního zásahu cílových skupin. Pár se jich odehrálo i v Praze, například v atriu hotelu Hilton nebo na fasádě domu U Hybernů. 3D projection mapping má rozhodně potenciál.

No comments: