„Dobrý obchod, dobrý pocit“. To je základní myšlenka nového webu, který jsme právě spustili v rámci kampaně „Byznys a lidská práva“. Tuto kampaň organizuje Amnesty International, Ekologický právní servis a Společnost pro Fair Trade.
Na tomto webu se můžete například dozvědět, jaká kritéria má férový obchod a jak byste si měli počínat, abyste se nepodíleli na negativních praktikách, jakými jsou například dětská práce,nedodržování práv zaměstnanců, diskriminace nebo ekologická
devastace a další. Web obsahuje mimo jiné i etický kodex, tzv. Deset kroků k odpovědnému podnikání, který by si měli do detailu projít všichni podnikatelé podnikající v rizikových zemích, potažmo i jejich zákazníci. V současnosti se pracuje na tom, aby Ministerstvo průmyslu a obchodu tento kodex prezentovalo na svých stránkách a pomohlo tak rozšířit tyto myšlenky.
Co můžete udělat vy? Nebuďte k těmto problémům lhostejní, přečtěte si na webu, v čem všem podobné praktiky spočívají a pokud s nimi nesouhlasíte, podepište přímo na webu petici. Každý hlas má cenu a v tomto případě nejde jen o váš dobrý pocit.
Celá kampaň byla zahájena dnešní vernisáží výstavy „Dětská práce očima českých umělců“, která bude k vidění před Ministerstvem průmyslu a obchodu do 24. 6. 2010. Dozvědět se víc nebo se přímo zapojit můžete v každé z podílejících se organizací. Obchod je obchod, ale ne za každou cenu. Takže směle do toho!
No comments:
Post a Comment