29/12/2010

Hledáme (mladého a talentovaného) Digital Graphic Designera!

Jako nedílná součást našeho kreativním týmu budeš mít možnost ukázat své dovednosti na zajímavých a komplexních projektech pro významné klienty.
Požadavky:
  • smysl pro detail a kompozici
  • neotřelé kreativní myšlenky
  • rutinní znalost práce s Photoshopem a Illustratorem
  • přehled o současných trendech ve webdesignu a digitálních technologiích
  • znalosti tradičních technik animace a ilustrace výhodou

Pokud máš zájem, pošli nám své portfólio na jan.kolar@nydrle.net.




28/12/2010

Pracujeme Furt!

I přes všechny webové nástrahy se nám toho v agentuře letos urodilo opravdu dost. S pixelem v oku vzpomínáme na různé události, klienty a projekty, rozkrajujeme stohy faktur s nadějí, že najdeme nějakou zaplacenou, a z půlnočních emailů se snažíme uhodnout, co nás čeká v následujícím roce. Ať je to co je to, těšíme se!

V úzkém agenturním kruhu si připomínáme velké projekty, jako byly třeba komunitní web www.zivotnapadum.cz pro GE Money Bank, redesign webu a image kampaň Jdu svou cestou pro Český rozhlas nebo kampaň Za každou cenu pro českou pobočku Amnesty International. Nemůžeme opomenout ani různé další a delší projekty, které (snad) i vám představíme už brzy.

Doufáme, že i vy budete dál dělat to, co vás baví.

Přejeme vám vše nejlepší do nového roku 2011!


11/12/2010

Jsou věci, které byste si prostě neměli nechávat jen pro sebe

Lidé se dělí o různé věci. Někteří míří vysoko a rozdávají to nejlepší ze sebe, jiní to berou prakticky a ochotně se s vámi podělí třeba o svačinu. A jak jste na tom vy? Když vyndáte balíček šťavnatých ovocných žvýkaček, zeptáte se: „Dá si někdo?“ A když se vám stane trapas, který vás poznamená do konce života, podělíte se o něj?

Princip kampaně Too good not to share pro jihoafrickou značku žvýkaček Beechies funguje podobně jako oblíbená sekce Trapasy, kterou najdete v každém dívčím časopise. Trochu té nesnesitelnosti bytí ostatních je balzámem na duši pro většinu z nás. Navíc, kromě standardních provarů jsou přece i příběhy, které si jejich aktéři prostě nemohou nechat pro sebe. 



Motto kampaně hlásá, že žvýkačky Beechies jsou tak dobré, že se o ně prostě musíte podělit. Stejně jako o všechny dechberoucí příhody ze života. Na stránkách http://www.beechies.co.za si můžete přečíst přibližně na dvě stovky historek různých uživatelů a samozřejmě přidat i tu svou. Hlasováním se rozhodne, čí příspěvek si zaslouží vyhrát automobil. Ten by se zřejmě hodil i hlavnímu hrdinovi jednoho z videí na podporu kampaně. Je jasné, že vkládané příběhy jsou trochu jiného kalibru a sekci TOP 10 berte s rezervou, v příspěvcích se totiž dočtete o méně vybroušených, ale o to vtipnějších kouscích.

Jít s kůží na trh i s těmi nejintimnějšími tématy je populární a funguje, nejen díky internetové anonymitě. To může potvrdit třeba i dlouhotrvající projekt Post Secret. Současní uživatelé jsou často pohodlní a každé kliknutí navíc je pro ně extrémně vysilující. Pokud jim ale poskytnete prostor pro ně samotné a jejich svět, rádi se pochlubí. Především

A co vy, máte něco, o co byste se chtěli podělit? 

06/12/2010

Radotínské drama: unesli Danu!

Rozhodli jsme se, že se s vámi podělíme o dramatické momenty, které se zcela nečekaně odehrály minulý pátek. Všechno začalo už navečer. Po pracovním týdnu jsme byli jako bez duše, vyčerpaní a na pokraji šílenství. Shodli jsme se, že někam společně vyrazíme.



Tak kam pojedeme? Milan se hned ujal organizace. Vyrazili jsme do Radotína. Tam prý pořádá pražská undergroundová smetánka ilegální závody na motokárách. Jasná volba!


Dana hned slibovala, že nás všechny sveze až tam, že ví, kde to je.


Jenomže si z nás zase dělala srandu. V tu chvíli ještě ale nikdo nevěděl, čeho bude tahle pomatená grafička večer schopná a co všechno způsobí. Jinak bychom ji nechali doma nebo poslali autobusem někam do Letňan.



Když jsme dorazili k závodnímu okruhu, došlo nám, kam jsme se dostali. Nikdo s šálkou podobné té od Louie Vuittona (na obrázku nahoře), snobským sestřihem (uprostřed) nebo v převleku za kovboje (dole) nemá v Radotíně co pohledávat. Tam totiž chodí jen drsní kluci, co mají motorový olej až za ušima.



Sedli jsme si ke stolu doprostřed místního lokálu a objednali si. Někteří si dali espreso, jiní cappuccino nebo horkou čokoládu. Howee nám hned začal radit, že se máme tvářit přirozeně a hlavně si dát pivo, stejně jako všichni místňáci. No, jestli jsme do hostince u cesty uprostřed Radotína zapadli, to nevíme, ale bavili jsme se báječně.


Michal objednal jídlo, tak jsme se těšili, že se po týdnech plných hospodských blafů v kdejaké Knajpě konečně pořádně najíme.


Jak se říká, darovanému koni na zuby nekoukej. Díky, Michale!


Zdeněk mezi doušky opojného radotínského piva vyprávěl nekonečně dlouhé historky ze života. 


Dana už to nemohla vydržet a začala se rozhlížet, jak se zabavit. Neposedné mládí, snadno propadne nástrahám života, hlavně v pátek.


A pak to přišlo. Najednou se objevil frajírek, kterého nikdo moc neznal. Představil se jako František a Daně hned nabídl, že ji sveze, kam prý bude chtít. Třeba jen tak, kolem dokola. Dana, nezkušená, naivní a znuděná, souhlasila.


Nasoukala se k němu do káry, František přišlápnul plyn, zasmrděla guma…




…a byli fuč.


„Co to sakra…kluci, to nemůžeme jen tak nechat! Dyť nám ukrad´ Danu!“ Tým Nydrle Digital, to nejsou žádní usmrkanci, ale muži (a ženy) činu! V minutě se vytvořil záchranný tým a pro případ nouze i jeden tým záložní. Nikdo z nás si nepřipouštěl, že bychom Danu mohli ztratit.


Howee se chvílemi skoro přestával ovládat. Ještě, že měl helmu, mohl se zranit. Křičel, že tomu frajírkovi napíše pěkně ostrý e-mail, jen co přijde v pondělí do práce. Tohle ať si nezvyká.


Michal ho musel krotit, podle něj je třeba zachovat chladnou hlavu a jít na věc strategicky, stejně jako v kampani. Znát své cíle, konkurenci, terén…potom to jde raz dva. Mimo to si od únosce vzal mezi řečí vizitku a přidal si ho na LinkedInu, prostě ví, kde ho najde.


Seřadili jsme se do formace s Pepou na špici. Pepa totiž toho lumpa prý snadno předjede, skočí do jeho káry, sejme ho levým hákem, pravým hákem a pak, s Danou obvázanou kolem pasu, skočí saltem zpátky k sobě do auta. To jsme všichni chtěli vidět naživo, takže jsme se řadili hned za něj.


Michal a Howee, ti když se rozzlobí, tak jsou zlí, a tentokrát chtěli vidět téct něčí olej. Tůrovali plyn nedočkavostí a předháněli se v tom, kdo asi bude rychlejší.


Jediná Ivanka to všechno brala s klidem: „No co, objede s ní jedno kolo a zase přijedou sem do zatáčky, říkám vám, počkejte si, za chvíli tu budou.“ A taky že jo.


Vyrazili jsme za nimi jako dravé šelmy. Stíny se míhaly po okrajích silnic. František už v ten moment musel vědět, že nemá žádnou šanci. Bojoval ale statečně až do konce.


Souboj trval asi dvě hodiny. Především Milan jel jako vítr a nekompromisně předjížděl jednoho jezdce za druhým.  


Michal jel samozřejmě taky jako vítr a dokonce i jezdci se nechávali předjíždět jeden za druhým.


Jen Rosťa se kvůli ničemu nestresoval, jel si svoje a na ostatní se ohlížel pouze výjimečně. Kdyby mu ukradli z týmu kodéra, jel by jinak, ale to nechme být.


Nebudeme to protahovat. Nakonec to nebyl Pepa, kdo zachránil Danu, ale Mirek. Vítězně ji dovedl zpátky a mumlal něco o donáškách snídaně minimálně do Vánoc. Dana se tvářila neutrálně a dělala, že nic neslyší. Nevděčnice. Zato Lenka měla radost, protože sice dojela ve všech kolech úplně poslední, ale přežila. A to se počítá.


„Jel jsem jak ďábel,“ chlubil se potom Michal. Ostatní jen přikyvovali a říkali si, že příště se tak lehce předjet nenechají. Ale to se všechno ukáže až na našem zimním teambuildingu na horách. 

Asi ale chápete, že po této události jsme si řekli, že Radotína bylo dost a vrátili jsme se zpátky do Prahy. Našli jsme si teplá místečka v baru Blue Light, kde jsme se - někteří až do rána - oddávali alkoholu, tabáku a hlubokým filozofickým debatám. A samozřejmě jsme hlídali Danu, aby zas něco nevyvedla. Tak skončil náš páteční večer plný napětí a dobrodružství, dopadlo to dobře a stálo to za to…


Abychom nezapomněli, Milanovi přišel v pondělí zlatý věnec, protože radotínští ocenili, jak rychle a statečně jel, a hned ho chtěli za starostu. Milan to s díky odmítl, přeci jen ho práce v Nydrle Digital baví, naplňuje a neměnil by ani za zlaté tele z Radotína. Jen teď chce, abychom ho oslovovali Schumi a věnec sundavá jenom, pokud potřebuje projít dveřmi na balkón. Nebudeme mu to kazit, svou práci přece jen dělá dobře a s láskou.


A co se stane příště? Za dva týdny jede Nydrle Digital na hory. Nechceme předbíhat, ale zkuste uhodnout, kdo je adept na zlomenou lyži a kdo dostane sněhovou koulí?

23/11/2010

Tak se přiznejte, kdo z vás otevřel Zlatý trezor?

Skoro to vypadá, že Českou republiku minulý měsíc zachvátily útoky vykradačů bezpečnostních schránek. Je to báječná zpráva, zaznamenali jsme krásných 340 000 pokusů o otevření trezoru ze všech možných koutů internetu. Ale nemusíte se strachovat, nikdo nepřekročil zákon ani o jediný pixel.

K otevření trezoru nebylo třeba znát praktiky zkušených kasařů. Stačilo tipnout správný moment, kdy se dvířka sejfu pootevřou každému, kdo vloží své základní osobní údaje a zkusí zámek. Všichni uživatelé měli stejnou šanci, ale jen někteří tu správnou míru štěstí. Pouze 100 z nich totiž trefilo ten správný okamžik a sejf jim vydal jeden ze svých pokladů: iPhone čtvrté generace. To není špatný úlovek!

Soutěž Zlatý trezor pořádaly Zlaté Stránky.cz, které tak chtěly představit nové rozhraní pro listování jejich katalogem v mobilu. Projekt jsme realizovali společně s agenturou Hullabaloo, která dodala nápad a grafický styl. Náš podíl je především v samotném provedení. Spolupráce se vydařila, co myslíte?



18/11/2010

Koho hledáme do našeho týmu?

Rozšiřujeme naše řady. Chcete být součástí týmu Nydrle Digital? Pokud ano, tak čtěte pozorně, možná právě vy jste přesně to, co hledáme. V současnosti se rozhlížíme po někom, kdo by zastal tyto pozice: 

Asistentka / Recepční na HPP 

Požadujeme SŠ vzdělání, znalost MS Office a AJ slovem i písmem. Hledáme někoho s aktivním přístupem, spolehlivého, s dobrými komunikačními schopnostmi a zájmem učit se. Náplní práce je obstarávání každodenních organizačních a administrativních úkolů v agentuře. 

Nabízíme možnost osobního rozvoje a práci v mladém, příjemném kolektivu. 
Zajímá vás víc? Chcete nám poslat svůj životopis? V tom případě kontaktujte Ivanu Kadlčákovou, ivana@nydrle.net. Těšíme se! 


Flash Animátor / Motion Designer na HPP 
Požadujeme výbornou znalost Adobe Flash, především animací. Očekáváme také základní znalost Adobe Photoshop a Illustrator. Zkušenosti s Action Scriptem (2 & 3) a After Effects jsou velkou výhodou.
Hlavní náplní práce je tvorba flashových bannerů, webových animací, příležitostně i postprodukce, stříhání videí nebo grafické práce.
Jsme zkušený a přátelský kolektiv. Nabízíme možnost rozvíjet osobní potenciál v renomované agentuře a učit se na zajímavých projektech pro přední české i zahraniční klienty. 

Na vaše životopisy vám s radostí odpoví Ondřej Hanel, ondrej@nydrle.net. Nezapomeňte přiložit i ukázky svých prací, bez nich jsou vaše životopisy jako kšiltovka bez kšiltu, pero bez inkoustu, jako zmrzlina bez kornoutku, prostě zbytečné.

09/11/2010

Já a moje cesta s Českým rozhlasem



Dobrý den, vážení čtenáři,

jmenuji se František Novota a je mi velkou ctí, že vám všem mohu představit svou cestu, kterou jsem si našel na vlnách Českého rozhlasu. Požádali mě o to, protože v rozhlase chystali s agenturou Nydrle.Digital novou kampaň a chtěli, abych vám ji nějak přiblížil. Nejdřív vám tedy krátce představím sebe a vlastně všechny, kteří na projektu spolupracují a pak vám řeknu i něco o samotné kampani.

Ti, kteří mě znají, ví, že jsem člověk, který potřebuje být neustále v obraze. Informace, kvalitní názory a analýzy, to je to, co mě zajímá. Proto je pro mě Český rozhlas jasnou volbou, informační servis podobné kvality a rozsahu nikde jinde nenajdu. Nejen proto je pro mě velká čest se podílet na této kampani. Myslím, že ostatní to vnímají podobně. Pracuji společně s milou paní, Květou Malířovou, ta je zase velká milovnice kultury. Na Českém rozhlase oceňuje především kvalitu pořadů, které se zaměřují na kulturu. Díky kampani jsem se také seznámil s manželským párem, Jitkou a Milanem Zkoumalovými. Mají malou dceru Markétku, která je ve věku, kdy se pořád na něco ptá. Chce vědět, jak funguje celý svět a hlavně proč! Zvídavost zdědila po rodičích, každý den chtějí poznávat něco nového. A samozřejmě nemohu zapomenout na Martina Notku. Martin je ještě študák, ale už ví, co od života chce. Na hudbě stojí celý jeho svět a na vlnách Českého rozhlasu si našel svůj vlastní rytmus. Ten, jak se jednou zakousne, už nepustí. Všichni máme k programu Českého rozhlasu svůj osobitý přístup a jsme rádi, že se jako nezávislé médium zabývá i méně populárními tématy. Máme tak totiž možnost opravdové volby.

Rád bych vás proto všechny pozval na stránky Jdusvoucestou.cz, kde si sami pomocí konfigurátoru můžete vyjasnit, jakým směrem vede vaše cesta a jaké pořady vám na ní mohou dělat příjemnou společnost. Já už jsem si ty své vybral a jsem opravdu spokojen. Na stránce se také můžete podívat na různá videa. Některé jsou o mně, jiné o Květě nebo Martinovi a manželech Zkoumalových. Najdete zde také poutavé rozhovory s moderátory Českého rozhlasu a mnoho dalšího. Mohla by vás vlastně zajímat i facebooková stránka, na které se můžete dozvědět víc o samotném průběhu kampaně, například o roadshow po vybraných vysokých školách. Myslím si, že se celý projekt povedl, tak se nebojte a přidejte na jeho stránky i tu svou cestu. Třeba se bude líbit i dalším lidem a vyhrajete jeden z pěti iPadů. Bohužel, všechny pořady a aktivity Českého rozhlasu se tam nevešly, takže abyste měli opravdu jistotu, že o nic nepřijdete, podívejte se i na jejich stránky. Jen tak na okraj, mají zbrusu nový design a strukturu, takže se vám na nich bude lépe hledat vše, co potřebujete.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

František Novota







06/11/2010

Řekl někdo něco o redesignu webu Českého rozhlasu?

Tak a je to venku. Český rozhlas má nový design. Pracovali jsme na tom společně s rozhlasem už nějaký ten pátek. Tento redesign totiž vyžadoval zásadní změny i ve struktuře a obsahu webu, nemluvě o jeho vizuálním stylu. Český rozhlas tvoří několik tematicky různých stanic. Naším cílem bylo vytvořit jednotný vizuální styl a strukturu členění všech webů a stanic, které spadají pod hlavičku Českého rozhlasu. To bylo podle Alexandra Píchy, ředitele divize Český rozhlas Internet, jedním z nejnáročnějších kroků. Původní design si zachovaly pouze lokální stanice, na které podle vedení rozhlasu snad dojde někdy později.

Nová struktura i design mají především celkově zpřehlednit stránky a zjednodušit hledání. Pro uživatele by mělo být snazší se orientovat v programu, archivu, podcastech, a vlastně i jakýchkoli dalších sekcích, od článků po zpravodajské příspěvky. Výrazně se také zjednodušil přístup do iRádia, tak aby uživatelé mohli kdykoliv snadno naladit všechny dostupné stanice on-line. Usnadnilo se i tematické hledání. Od teď totiž můžete najít všechny pořady také v rámci tematického členění do 12 kategorií, které v podstatě tvoří samostatné stránky a sdružují vše k jednomu tématu pod jednu webovou střechu.

Stručně to shrneme a při té příležitosti se i trochu pochválíme. Podařilo se nám vylepšit strukturu stránek, sjednotit vizuální styl celého webu a zároveň zachovat osobité zaměření jednotlivých stanic. Dost už bylo slov, změny ve vizuální komunikaci Českého rozhlasu na internetu si stejně nejlépe prohlédnete na vlastní oči. Tak do toho!






04/11/2010

Víte, kde se opravdu dobře vaří?

Když Německá nadace pro vegetariánství otvírala berlínskou restauraci Flimé, dokázala si během jednoho týdne a za pouhých 5000 EUR vytvořit solidní celosvětové promo, které by se pouze v částce za mediální čas rovnalo sumě 5 000 000 EUR. Během několika hodin se zprávy o této novince rozšířily po celém světě, do televize, tisku a samozřejmě zhusta na sociální sítě. V 60 zemích z celého světa se napsalo o této restauraci na 700 článků a na stránkách Flimé restaurante bylo po pouhých pěti dnech 120 000 návštěv. Jak se jim tento geniální počin povedl?

Kdybychom to měli shrnout jednou větou, zástupci nadace se nebáli popustit uzdu lidské fantazii a trochu šokovat masožravou veřejnost. To určitě ocenila jejich agentura a dokázala toho i náležitě využít.

Celý koncept stál na této myšlence: Každý kousek masa se částečně sestává z lidského života. Milióny lidí totiž ročně umírají na problémy, které jsou spojené s konzumací masa. Navíc my, lidé, máme přece dost společného se zvířaty, jsou nám velmi blízká. Jinými slovy, na talíři jsme si se zvířaty rovni. Podobné názory v agentuře úplně nesdílíme, ale oceňujeme tento netradiční přístup. Pro potřeby kampaně se proto v této restauraci vytvořila zajímavá nabídka jídel, která odkazovala k tradicím jihoamerického kmene Wari. 

Wariové totiž praktikují jistou formu kanibalismu. Místo pojídání svých nepřátel si rádi smlsnou na svých zemřelých členech. Po smrti některého z příslušníků kmene nechají jeho tělo tři dny uležet a pak má nejbližší rodina právo prvního sousta. Nejde ani tak o přebírání životní síly, ale o vyjádření respektu a smutku. Ve Flimé přece jde o to se pořádně, samozřejmě s úctou a vděkem, najíst. Restaurace proto aktivně sháněla dárce masa a také nějakého volnomyšlenkářského chirurga. Našlo se přes 60 potenciálních dobrovolníků a restaurace byla na první den beznadějně zarezervovaná. 

Zdroj: Wikipedia.org

Týden před avizovanou otvíračkou nicméně uspořádala tato vegetariánská společnost tiskovou konferenci, na které její zástupci uvedli vše na pravou míru a vysvětlili, proč je propagace kanibalismu pro jejich restauraci tak trefná. A slavnostně restauraci otevřeli. Tím zřejmě uklidnili i dost nervózní křesťanskou komunitu, která proti pojídání dětí božích v médiích dost ostře vystupovala. 

Celý týden se svět přetahoval o to, jestli je to jen další hoax, nepodařený žert, umně zvládnuté PR nebo snad realita. Nevíme, jestli většina hostů zrušila svou předchozí rezervaci, ale víme, že si celá nadace udělala solidní reklamu po celém světě a přiblížila své myšlenky a hodnoty miliónům lidí. A to všechno skoro zadarmo. Stálo je to vlastně jen trochu té odvahy a odhodlanosti. Myslíte, že bychom to, s laskavým svolením klienta, zvládli i u nás? 

27/10/2010

Není captcha jako captcha!

Kolikrát jste za svůj život luštili takzvaný kód captcha, aby se systém ujistil, že nejste robot? A kolikrát jste se při tom dozvěděli něco nového, něco si zapamatovali nebo si třeba řekli, že tenhle film prostě musíte vidět? Asi nikdy, že ano. Ale nebojte, blýská se na lepší časy!

První vlaštovkou byla nedávná betaverze společnosti Solve Media, která náhodně generované kódy captcha vyměnila za reklamní slogany. Vypadá to sice lépe a víc to nese, ale ochranná funkce se výrazně sníží. Reklamní slogany jsou totiž pro roboty o poznání snáze rozžvýkatelným soustem než náhodně vygenerovaná písmena.

Společnost NuCaptcha systémovou obranu proti spamu posunula trochu dál a přišla před měsícem s jiným vylepšením. Produkt NuCaptcha Engage umožňuje různým značkám vytvářet animovaná videa doplněná pohybujícím se textem. Ihned za reklamním sdělením následuje právě kód captcha. Při takovém čekání se nějaké té reklamě nevyhne nikdo. Úkolem inzerentů je, aby uživatelé tohoto času navíc nelitovali.

Otázka proč je asi zbytečná. Kódů captcha se denně zobrazí přibližně 280 milionů a rozluštění jednoho trvá průměrně 14 vteřin. To je v celosvětovém měřítku celkem 124 let uživatelské pozornosti denně. Společnost NuCaptcha se navíc chlubí tím, že výzkumná agentura Wharton zaznamenala u těchto videoformátů až 1200% nárůst povědomí o inzerované značce. To není vůbec špatné skóre, nemyslíte?

Několik ukázek této novinky si můžete prohlédnout na stránkách společnosti. Platforma funguje teprve dva měsíce, a už ji využívá více než tři a půl tisíce portálů. Během prvního měsíce se s ní seznámilo na pět milionů uživatelů. Odhady na říjen mluví až o 10 milionech. Videocaptcha je určitě mnohem zajímavější než pouhý text, a navíc se o poznání lépe se čte. 
Pro vyluštění kódu je občas třeba i slovník. Zdroj: confidenttechnologies.com
Zabezpečení captcha má mnoho podob, například právě jako jednoduché texty nebo třeba i obrázky, které musí uživatel otáčet nebo jinak identifikovat. Všechny formáty se neustále vyvíjí. Ty od společnosti NuCaptcha ale mají obrovský potenciál, především pro inzerenty. Předpokládáme, že i díky tomu se velmi rychle rozšíří. 

Via: TechCrunch, Tyinternety 

22/10/2010

Drama o luxusních značkách a pohodlných zákaznících

Podívali jsme se na několik průzkumů, například L.E.K. Consulting Consumer Survey o chování spotřebitelů v segmentu vysoké příjmové skupiny nebo průzkum společnosti Walpole a Forrester o praktikách e-commerce v segmentu luxusního zboží. Fakta jsou jasná:

  • Pouze třetina značek luxusního sektoru prodává své výrobky on-line. 
  • 8 z 10 spotřebitelů ve vyšší příjmové kategorii používá internet každý den.
  • 78 % těchto zákazníků má svůj profil na nějaké ze sociálních sítí a aktivně je používá.
  • Nejde o žádné mladíčky, 70 % dotázaných uvedlo věk 40 let a více. 
  • Tato skupina používá internet především jako zdroj informací, ale nemá sebemenší problém s nakupováním výrobků online, ani těch luxusních. 
Také jste si všimli té drobné mezery na trhu? Rozdíl mezi nabídkou a poptávkou způsobuje zřejmě zavedený přístup k prodeji luxusního zboží. Tak například, důležitou součástí nákupu je exkluzivní zážitek. Jako dostatečný příklad vám může sloužit, že kromě páru bot za desítky tisíc korun si odnesete z obchodu třeba i prožitek příjemně stráveného času, protože jste se sofistikovaně bavili nad sklenkou vína s personálem, který ví, o čem mluví. Nebo to alespoň profesionálně předstírá, nicméně iluze výjimečnosti je dokonalá. Internet je prostě masová záležitost a přepychové zboží naopak staví především na své exkluzivitě a nedostupnosti.

Zdroj: life.com

Většina exkluzivních značek se pak zmiňovaný on-linový nedostatek snaží dohnat stylovými nablýskanými stránkami, to ale nestačí. Kromě originality totiž tato cílová skupina očekává i kvalitu a přidanou hodnotu, ať už jde o servis, úsporu času nebo profesionální asistentskou pomoc, případně nadstandardní doručovatelské služby. Jsou nároční, ale nechtějí to zadarmo. Tyto mechanismy pochopily například společnosti NET-A-PORTER nebo LVMH, které patří mezi vedoucí on-line prodejce luxusního zboží.

Nakupování na internetu je prostě pohodlné pro všechny a jeho růst nezastavila ani krize. Uživatelům z vyšších příjmových skupin nedělá problém si objednat na internetu ani luxusní produkty, především pokud je mohou doma pohodlně vyzkoušet a případně zase vrátit. Zákazníci si totiž často objednají hned dvě velikosti, z nichž jednu pošlou zpět. Expediční náklady jsou sice o něco vyšší, ale musíte uznat, že se vyplatí.

Jak na ně? 
Těmto zákazníkům nejde o to, aby se na síti stali nejlepšími přáteli se svou oblíbenou značkou, jde jim spíš o to, aby dosáhli svého: spokojenosti, ať to znamená cokoliv. Zabírají na ně především funkční aplikace, protože je zajímají především informace, na základě kterých se mohou rozhodnout: koupit či nekoupit. Výměnou můžete získat jejich názory, připomínky a samozřejmě také objednávky. Interaktivita se cení, ale je dobré ji mít pod kontrolou. Nezapomeňte na to, s kým máte tu čest. Akce a hry, které oslní masové spotřebitele, nijak zvlášť nezaujmou ty v luxusním segmentu.

Je to trochu chůze po tenkém ledě. Jeden z mála, komu se to povedlo je návehář Jimmy Choo, který za pomoci Foursquare organizoval hony na boty své značky, které byly ukryté na různých místech po celém Londýně. Dalším může být třeba značka Porsche, které svým věrným zákazníkům dala různá privilegia při představování nového modelu Panamera.

A je to také trochu zvláštní. Ty nejmodernější a nejprogresivnější značky se bojí nových technologií. Chápeme, že punc tradice a exkluzivity má svoje kouzlo, upřímně si ale myslíme, že mu až tak dlouho nevydrží a on-line prodej luxusních výrobků se brzy rozjede naplno. V Čechách, kde se luxus pořád chápe především jako prostředek demonstrace společenského postavení, má asi největší potenciál segment automobilů, módy, šperků a hodinek. Doufejme, že se brzo rozšíří i na to, co je luxus ve světě: služby. Nakonec, punc exkluzivity je přece dosažitelný i on-line a docela dobře funguje.

18/10/2010

Hledáme animátora!

Hledáme spolehlivého a šikovného animátora, který mocně vládne Flashem a rutinně ovládá Photoshop/Illustrator. Poskytneme mu zábavu na plný úvazek. 

Své životopisy posílejte na ondrej@nydrle.net.

PS: After Effects výhodou.

13/10/2010

Chceme si promluvit o stáří

Ano, stárneme.  Do 4. patra v Myslíkově ulici už nevybíháme radostně a bez zadýchání, tak jako dřív. To ovšem není ten pravý důvod, proč si chceme promluvit o stáří. Tím hlavním podnětem je naše spolupráce s Nadací O2 na projektu, který se zabývá důležitým a často opomíjeným tématem: mezigeneračním dialogem.

Projekt Mluvme o stáří Nadace O2 realizuje ve spolupráci s organizací Elpida, která se dlouhodobě zabývá problémy seniorů. Celou kampaň podpořily také významné osobnosti české vědy a kultury, například socioložka Jiřina Šiklová, spisovatel Karel Tejkal nebo herečka Jana Plodková.

Kampaň reaguje na současný trend, kdy mladí lidé čím dál tím častěji  projevují nepochopení, neúctu a netoleranci ke starším lidem. Naším úkolem bylo vytvořit on-linovou část kampaně, zaměřit se především na mladé a vytvořit diskuzi na téma stáří, která by se postupně rozvinula v mezigenerační dialog. Podstatu celého problému jsme obrátili „naruby“, založili jsme fiktivní agenturu na ochranu seniorů a její prezentaci jsme dovedli ad absurdum. Na stránkách agentury se můžete dočíst o jejím poslání, pracovních postupech nebo různých činnostech, které dělají starším lidem problémy a na které se agentura zaměřuje. 


Technické nákresy, jak vynést těžké tašky do schodů vypadají složitě, ale provedení  je přece pro většinu z nás až absurdně jednoduché. Na stránkách se také můžete připojit do týmu Ochranky nebo si rovnou objednat její služby. Zde přichází to nejdůležitější, hlavní sdělení této virální kampaně: Ochranka seniorů je nesmysl, protože starším lidem by měl při jejich každodenních činnostech, které pro ně mohou být vzhledem k jejich fyzickému stavu náročné, pomáhat každý. Následně je uživatel nasměrován na oficiální stránku kampaně www.mluvmeostari.cz , kde se dozví další informace a může se zapojit do probíhajících diskuzí.  O kampani se můžete dozvědět víc i na Facebooku, na stránkách Mluvme o stáří.

Záleží vám na vašich prarodičích? Byli byste ochotni zaplatit za to, aby se vaše babička cítila v bezpečí a aby si mohla v tramvaji v klidu sednout? Hlavní koncept navrhla agentura VCCP. Řídila se heslem: Každá babička je přece něčí babička! Na svou babičku byste byli asi určitě milí, pomohli jí a bránili ji, kdyby na ni někdo byl hrubý. Stejně byste se zřejmě zachovali k babičce svého kamaráda. Vnímat člověka pouze skrz jeho věk a případnou nemohoucnost je přece hloupost. Důležité je vnímat osobnost a životní příběh, nedívat se na stáří, ale na člověka samotného. My jsme se v rámci konceptu snažili poukázat na drobnosti a každodenní činnosti, které mohou znamenat hodně. Jen tak namátkou třeba i začátek lepších vztahů mladé generace k seniorům a opačně.

To, aby k sobě různé generace chovaly vzájemnou úctu je problémem nás všech a co je podstatné, my všichni s tím můžeme něco udělat. Na způsob, jakým by některé situace řešil vlastník agentury Miloslav Kučera, se můžete podívat na stránkách www.ochranka-senioru.cz. Asi se shodneme, že nic podobného by nikdo z nás nechtěl zažít na vlastní kůži.

22/09/2010

Co dělat, když se facebookový profil chová jako utržený ze sítě

Minulý týden jsme se stali svědky zajímavého úkazu. Skupina přibližně 8 facebookových profilů se odpojila ze sítě a vyrazila do pražských ulic. Profily se vyrojily v žofínském parku ve středu odpoledne. Jeden z nich, Milánek Covšechnyzná, nám s kartonovým výrazem sdělil, že chystají záškodnickou akci na konferenci Direct, která se konala následující den. Zbytek profilů s námi odmítl sdílet jakékoliv informace, jen Vlezlice Šmíráková si nás hned po skončení akce přidala mezi přátele. Profily během odpoledne počmáraly několik zdí vzájemnými vzkazy a na dětském hřišti založily mrkvové záhony. O čem vypovídají tyto občasné projevy jejich deviantního chování?

O přínosu sociálních sítí, hitu posledních let, se nemusíme rozepisovat. Jejich rozmach s sebou nicméně přináší i negativní stránky, jako jsou například odcizení se vlastním profilům nebo čím dál tím častější zneužívání, především pro komerční účely. Profily na podobné chování reagují velmi citlivě, většina z nich propadá depresím, jsou labilní, často utíkají z domovských sítí a dokonce se u nich projevují i sklony k hromadným sebevraždám.

Se sociálními sítěmi má dnes problém kdekdo a pokud tento trend dorazí v plné síle i do České republiky, někdo bude muset zasáhnout. Své o tom mohou vyprávět například obyvatelé Berlína nebo Budapešti, kteří zažili masové akce deprivovaných profilů na vlastní kůži.

Vznikají samozřejmě i první plány na řešení této citlivé situace. Podobné psychické problémy totiž vyžadují soustavnou léčbu. Profily mají vrozené sklony k závislosti na sociálním okolí a těžce se vyrovnávají s jeho nezájmem. Většina profilů se tak potýká se sníženým sebevědomím a podobné deviantní skupiny jim poskytují substituci kvalitního uživatelského vztahu. V těchto skupinách, kde dominanci jedinců určuje počet jejich přátel, vládne krutá rivalita, nicméně submisivním jedincům poskytují pocit bezpečí. Pod tímto vlivem se často vzdávají svých dosavadních sociálních norem a uchylují se někdy až k agresivnímu chování, vynucování a egocentrismu, neustálému upozorňování na sebe a své každodenní, nezajímavé problémy. Byly popsány i případy, kdy se profily naopak uchylovaly do samoty a utíkaly do vlastních fantaskních světů, například na obří farmy, kde trávily celé dny představami o pěstování zeleniny a drobného domácího zvířectva. Všechny tyto projevy kompenzují to samé: citovou deprivaci a odcizení se svým uživatelům.

Asi se ptáte, jestli i váš profil patří k rizikové skupině. Prvními příznaky mohou být nenadálé změny v jeho chování. Začal se bezcílně potulovat a do noci se prochází s cizími profily po všech možných stránkách? Pokud ztrácíte přehled o tom, ke které skupině se přidal, komu po večerech píše po zdech nebo koho má mezi svými přáteli, možná je něco v nepořádku. Jestliže máte sebemenší podezření, že i váš profil trpí patologickými projevy deprivace, frustrace, případně stresu, neváhejte a vyhledejte služby profesionálů. Naše agentura již chystá skupinovou terapii pro všechny profily s podobně narušenými vztahy. Není se tedy čeho obávat, ještě není všem dnům konec.

Odborná veřejnost zastává názor, že nejlepším domácím lékem na toto deviantní chování je zlepšit kvalitu času, který trávíte se svým profilem. Možností je nespočet a záleží jen na vás, nakolik vám na svém profilu záleží. Vyhradíte si pro něj například nedělní odpoledne? Odpojíte ze kvůli němu ze sítě a vyrazíte do parku společně? Lásku si nemůžete koupit a další box s vtipem na každý den váš vzájemný kontakt nenahradí.